Akreditasyon

AKREDİTASYON

Akreditasyon yükseköğretim programlarında yürütülen eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerin, bağımsız ve yetkin kuruluşlar tarafından, kalite ve evrensel ölçütler doğrultusunda onaylanması ve belli aralıklarla tekrar değerlendirilmesi işlemidir.

1.     EAEVE (Avrupa Birliği Veteriner Hekimlik Eğitim Kurumları Birliği) Akreditasyonu

Avrupa Veteriner Eğitimi Kuruluşları Birliği (EAEVE) 1988 yılında kuruldu ve başlangıçta Fransa'nın Maisons-Alfort şehrinde bulunan idari ofisleri daha sonra Belçika'nın Brüksel şehrine taşındı ve 2007'den beri ise EAEVE'nin merkezi ve ofisleri Avusturya'nın Viyana şehrinde bulunmaktadır.

EAEVE vizyonu

Yüksek kalite standartlarına, araştırma ve inovasyona dayalı veterinerlik eğitiminin, Tek Sağlık hizmetinde veterinerlik mesleğinin temel bileşeni olması ve toplum tarafından tanınmasıdır.

EAEVE'nin misyonu

Avrupa ve dünya çapında üye kuruluşlarını temsil etmek ve desteklemek, araştırmaya dayalı veterinerlik eğitiminin uyumunu ve toplumsal zorluklar bağlamında sürekli gelişimini sağlamaktır. 

EAEVE/FVE değerlendirme sistemi kamuoyuna ( mezun olan veteriner hekimlerin kalitesine ve sundukları hizmete güvenebileceklerini bilmeleri), veteriner öğrencilerine (eğitimlerinin kabul edilen ve kabul edilebilir standartlara ulaştığını bilmeleri) ve veterinerlik kurumlarına (müfredatlarının ve okullarının kabul edilen kıstas seviyelere ulaştığını bilmeleri) güvence sağlar.

EAEVE'nin Amaçları

Birincil amaç, Avrupa Birliği Direktifi 2005/36'da veteriner hekimler için çalışma programında belirlenen asgari standartların uyumlaştırılmasını izlemektir. 
Bu, EAEVE tarafından yönetilen ancak Avrupa Veteriner Hekimleri Federasyonu (FVE) ile birlikte ortak sorumluluğa sahip olan Veterinerlik Eğitiminin Avrupa Değerlendirme Sistemi aracılığıyla yürürlüğe girmiştir. Değerlendirilen ve Onaylanan Kurumların bir listesi tutulmaktadır.

Diğer hedefler üye kuruluşlar arasındaki iş birliğini güçlendirmek ve veterinerlik eğitimini iyileştirmek ve uyumlu hale getirmek için bir tartışma forumu olarak hareket etmektir. Ek görevler üyeler arasında bilgi alışverişi, personel alışverişi, öğrenci alışverişi ve öğretim materyalleri alışverişinin kolaylaştırılmasıdır.

Üyeler, veterinerlik tıbbı ve biliminde öğretim ve araştırma yapan fakülteler, okullar ve üniversitelerdir.

 

 

2.     VEDEK Akreditasyonu

Veteriner Hekimliği Eğitim Kurumları ve Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (VEDEK), veteriner hekimliği eğitim kurumları ve programları için akreditasyon, değerlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yaparak Türkiye’de veteriner hekimliğin eğitiminin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak amacıyla faaliyet gösteren bir sivil toplum kuruluşudur.

VEDEK’in misyonu

Veteriner hekimliği eğitim kurumlarının (önlisans, lisans ve lisansüstü) eğitim-öğretim, araştırma faaliyetleri, topluma hizmet ve idari hizmetlerini değerlendirerek yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş nitelikli programlar için içselleştirilmiş bir kalite güvencesi sisteminin oluşmasını sağlamaktır.

VEDEK’in vizyonu

Akreditasyon, değerlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yaparak Veteriner Hekimliği eğitiminin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunan ve uluslararası tanınırlığa sahip çalışmalar yapan bir akreditasyon kuruluşu olmaktır.

VEDEK amaçları

Ulusal ve uluslararası düzeyde ortak kabul görmüş belirli standartlar çerçevesinde (ESG 2015, TYYÇ, EAEVE, AVMA, OIE) ‘Veteriner Hekimliği Eğitim Kurumları ve Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği’nin temel amaçları

a.     Veteriner hekimliği akademik eğitim kurumlarının eğitim-öğretim, araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerini değerlendirmek

b.     Akredite etme ve bilgilendirme çalışmaları yapmak

c.     Türkiye’de veteriner hekimliği eğitiminin uluslararası alanda rekabet edilebilir düzeyde kalitesinin geliştirilmesine katkıda bulunmak

d.     Güncel ve gelişmekte olan teknolojileri kavrayan, araştırma temeline dayalı bilgi ve beceri ile donanmış, etik ilke ve tutuma sahip ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş nitelikli veteriner hekimler yetiştirilerek toplum refahının ileri götürülmesini destekleyen faaliyetlerde bulunmak olarak sıralanabilir

 

3.     Dicle Üniversitesi Veteriner Fakültesi’nin Ulusal ve Uluslararası Akreditasyon Süreçleri

DÜ, yüksek öğretim düzeyindeki kalite gelişim süreçlerine dahil olmuş, kalite tarihçesi ve kültürüne sahip Türkiye’nin önde gelen üniversitelerinden birisidir. Uluslararası alandaki gelişmelere paralel olarak 2002 yılında Türkiye’de “Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Yönetmeliği”, 2005 yılında “Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Yönetmeliği” çıkartılmış, 2006 yılında ise Yükseköğretim Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Komisyonu (YÖDEK) kurulmuştur. 2015 yılında Yüksek Öğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği ile birlikte YÖDEK, Yüksek Öğretim Kalite Kurulu (YÖKAK)’na dönüştürülmüş, 2017 yılında ise YÖKAK, idari ve mali açıdan özerk bir kurum haline getirilmiştir (https://yokak.gov.tr/). DÜ Türkiye’deki bu Yüksek Öğrenim kalite süreçlerine hızla uyum sağlamıştır.

DÜVF kurumun misyon, vizyon, stratejik hedefleri ve performans göstergelerini belirlemek, izlemek ve iyileştirmek için güçlü ve devam eden bir kalite güvencesi politikasına sahiptir. Ayrıca Üniversitemiz Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına her yıl performans gösterge hedeflerine ilişkin yazışmalar yapılarak hedefler izlenmekte ve değerlendirilmektedir 

DÜVF, kalite kültürünün devamı ve arttırılması noktasında YÖKAK’ın “Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Yönetmeliği” kapsamında, “Veteriner Hekimliği Eğitim Kurumları ve Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (VEDEK)’e 22/11/2022 tarih 2021/09 numaralı VEDEK yönetim Kurulu Kararı ile üyelik kaydı yapılmıştır.

DÜVF Dekanlığı tarafından akreditasyonun sürecinin yürütülmesi için DÜVF-VEDEK Akreditasyon Komisyonu oluşturulmuş ve fakültemizin Öz değerlendirme (AnaÖDR) raporu tamamlanmıştır. İlerleyen süreçte akran değerlendirme ve VEDEK değerlendirme süreçlerinin başlatılması ve EAEVE için üye olunması planlanmaktadır.