AKREDİTASYON
Akreditasyon yükseköğretim
programlarında yürütülen eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari
hizmetlerin, bağımsız ve yetkin kuruluşlar tarafından, kalite ve evrensel
ölçütler doğrultusunda onaylanması ve belli aralıklarla tekrar
değerlendirilmesi işlemidir.
1. EAEVE (Avrupa Birliği Veteriner Hekimlik Eğitim Kurumları Birliği) Akreditasyonu
Avrupa Veteriner Eğitimi Kuruluşları
Birliği (EAEVE) 1988 yılında kuruldu ve başlangıçta Fransa'nın Maisons-Alfort
şehrinde bulunan idari ofisleri daha sonra Belçika'nın Brüksel şehrine taşındı ve
2007'den beri ise EAEVE'nin merkezi ve ofisleri Avusturya'nın Viyana şehrinde
bulunmaktadır.
EAEVE
vizyonu
Yüksek kalite standartlarına, araştırma
ve inovasyona dayalı veterinerlik eğitiminin, Tek Sağlık hizmetinde
veterinerlik mesleğinin temel bileşeni olması ve toplum tarafından
tanınmasıdır.
EAEVE'nin
misyonu
Avrupa ve
dünya çapında üye kuruluşlarını temsil etmek ve desteklemek, araştırmaya dayalı
veterinerlik eğitiminin uyumunu ve toplumsal zorluklar bağlamında sürekli
gelişimini sağlamaktır.
EAEVE/FVE değerlendirme sistemi kamuoyuna
( mezun olan veteriner hekimlerin kalitesine ve sundukları hizmete
güvenebileceklerini bilmeleri), veteriner öğrencilerine (eğitimlerinin kabul
edilen ve kabul edilebilir standartlara ulaştığını bilmeleri) ve veterinerlik
kurumlarına (müfredatlarının ve okullarının kabul edilen kıstas seviyelere
ulaştığını bilmeleri) güvence sağlar.
EAEVE'nin Amaçları
Birincil amaç, Avrupa Birliği Direktifi
2005/36'da veteriner hekimler için çalışma programında belirlenen asgari
standartların uyumlaştırılmasını izlemektir.
Bu, EAEVE tarafından yönetilen ancak Avrupa Veteriner Hekimleri Federasyonu
(FVE) ile birlikte ortak sorumluluğa sahip olan Veterinerlik Eğitiminin Avrupa
Değerlendirme Sistemi aracılığıyla yürürlüğe girmiştir. Değerlendirilen ve
Onaylanan Kurumların bir listesi tutulmaktadır.
Diğer hedefler üye kuruluşlar arasındaki
iş birliğini güçlendirmek ve veterinerlik eğitimini iyileştirmek ve uyumlu hale
getirmek için bir tartışma forumu olarak hareket etmektir. Ek görevler üyeler
arasında bilgi alışverişi, personel alışverişi, öğrenci alışverişi ve öğretim
materyalleri alışverişinin kolaylaştırılmasıdır.
Üyeler, veterinerlik tıbbı ve biliminde
öğretim ve araştırma yapan fakülteler, okullar ve üniversitelerdir.
2. VEDEK Akreditasyonu
Veteriner Hekimliği Eğitim Kurumları ve
Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (VEDEK), veteriner hekimliği
eğitim kurumları ve programları için akreditasyon, değerlendirme ve
bilgilendirme çalışmaları yaparak Türkiye’de veteriner hekimliğin eğitiminin
kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunmak amacıyla faaliyet gösteren bir
sivil toplum kuruluşudur.
VEDEK’in misyonu
Veteriner
hekimliği eğitim kurumlarının (önlisans, lisans ve lisansüstü) eğitim-öğretim,
araştırma faaliyetleri, topluma hizmet ve idari hizmetlerini değerlendirerek
yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş nitelikli programlar için içselleştirilmiş
bir kalite güvencesi sisteminin oluşmasını sağlamaktır.
VEDEK’in vizyonu
Akreditasyon,
değerlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yaparak Veteriner Hekimliği
eğitiminin kalitesinin yükseltilmesine katkıda bulunan ve uluslararası
tanınırlığa sahip çalışmalar yapan bir akreditasyon kuruluşu olmaktır.
VEDEK
amaçları
Ulusal ve
uluslararası düzeyde ortak kabul görmüş belirli standartlar çerçevesinde (ESG
2015, TYYÇ, EAEVE, AVMA, OIE) ‘Veteriner Hekimliği Eğitim Kurumları ve
Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği’nin temel amaçları
a.
Veteriner hekimliği akademik eğitim
kurumlarının eğitim-öğretim, araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerini
değerlendirmek
b.
Akredite etme ve bilgilendirme çalışmaları
yapmak
c.
Türkiye’de veteriner hekimliği eğitiminin
uluslararası alanda rekabet edilebilir düzeyde kalitesinin geliştirilmesine
katkıda bulunmak
d.
Güncel ve gelişmekte olan teknolojileri
kavrayan, araştırma temeline dayalı bilgi ve beceri ile donanmış, etik ilke ve
tutuma sahip ve yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinmiş nitelikli veteriner hekimler
yetiştirilerek toplum refahının ileri götürülmesini destekleyen faaliyetlerde
bulunmak olarak sıralanabilir
3. Dicle
Üniversitesi Veteriner Fakültesi’nin Ulusal ve Uluslararası Akreditasyon
Süreçleri
DÜ, yüksek öğretim düzeyindeki kalite
gelişim süreçlerine dahil olmuş, kalite tarihçesi ve kültürüne sahip
Türkiye’nin önde gelen üniversitelerinden birisidir. Uluslararası alandaki
gelişmelere paralel olarak 2002 yılında Türkiye’de “Yükseköğretim Kurumlarında
Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Yönetmeliği”, 2005 yılında
“Yükseköğretim Kurumlarında Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme
Yönetmeliği” çıkartılmış, 2006 yılında ise Yükseköğretim Akademik Değerlendirme
ve Kalite Geliştirme Komisyonu (YÖDEK) kurulmuştur. 2015 yılında Yüksek Öğretim
Kalite Güvencesi Yönetmeliği ile birlikte YÖDEK, Yüksek Öğretim Kalite Kurulu
(YÖKAK)’na dönüştürülmüş, 2017 yılında ise YÖKAK, idari ve mali açıdan özerk
bir kurum haline getirilmiştir (https://yokak.gov.tr/). DÜ Türkiye’deki bu Yüksek Öğrenim kalite süreçlerine
hızla uyum sağlamıştır.
DÜVF kurumun misyon, vizyon, stratejik
hedefleri ve performans göstergelerini belirlemek, izlemek ve iyileştirmek için
güçlü ve devam eden bir kalite güvencesi politikasına sahiptir. Ayrıca
Üniversitemiz Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına her yıl performans
gösterge hedeflerine ilişkin yazışmalar yapılarak hedefler izlenmekte ve
değerlendirilmektedir
DÜVF, kalite kültürünün devamı ve
arttırılması noktasında YÖKAK’ın “Yükseköğretim Kurumlarında Akademik
Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Yönetmeliği” kapsamında, “Veteriner
Hekimliği Eğitim Kurumları ve Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
(VEDEK)’e 22/11/2022 tarih 2021/09 numaralı VEDEK yönetim Kurulu Kararı ile
üyelik kaydı yapılmıştır.
DÜVF Dekanlığı tarafından akreditasyonun
sürecinin yürütülmesi için DÜVF-VEDEK Akreditasyon Komisyonu oluşturulmuş ve
fakültemizin Öz değerlendirme (AnaÖDR) raporu tamamlanmıştır. İlerleyen süreçte
akran değerlendirme ve VEDEK değerlendirme süreçlerinin başlatılması ve EAEVE
için üye olunması planlanmaktadır.