1
|
Bireysel ve toplumsal düzeyde etkili din hizmeti sunabilmek için
gerekli olan genel kültür, alan bilgisi ve mesleki formasyona ilişkin bilgi
ve becerilere hakimdir. İlahiyat alanında elde ettiği bilgi ve becerileri
uygun yöntem ve araçlarla aktarır.
|
2
|
Dinî bilimleri ele alırken diğer pozitif bilimlerin
yöntemlerinden yararlanabilir. Din bilimlerine ilişkin alanlarda, disiplinler
arası araştırma ve inceleme becerisine sahiptir
|
3
|
Dini
kavramları tarihsel ve güncel yaklaşımlarla mukayese edebilir ve bilimsel
düzeyde araştırıp analiz ve sentez yapabilir
|
4
|
Dinî metinlerin diline, bu metinleri anlamsal düzeyde kavrayacak
derecede hakimdir. Batı dillerinden en az birine, o dili kullanabilecek
seviyede sahiptir
|
5
|
Dinî,
millî ve ahlaki değerleri özümseyerek bu değerlerin toplumsal, kültürel,
bilimsel ve ahlaki etkisini gözetir. Bireysel farklılıkları dikkate alan bir
din hizmeti sunabilmek için gerekli yöntemleri ayırt eder. Dinî değerleri
batıl inanç ve hurafelerden arınmış bir şekilde toplumun örf ve adetleriyle
bütünleştirebilir. Bireysel farklılıkları dikkate alan bir din hizmeti
sunabilmek için gerekli yöntemleri ayırt eder
|
6
|
İslam tarihi ve medeniyetini bilir, İslam tarihi ve medeniyetine
dair sözlü, yazılı ve maddî eserleri tanır, toplumda bu değerlerin
korunmasına ilişkin farkındalık oluşturur
|
7
|
Kur’an-ı
Kerim bilgisine, doğru tilavet ve anlama becerisine, yeterli ezbere sahiptir
|
8
|
Hazreti Peygamberin hayatını; söz, fiil ve takrirlerini bilir,
bunların Kur'an’ın anlaşılmasındaki rolünü kavrama becerisine sahiptir
|
9
|
İslam
hukukunu detaylarıyla bilir ve diğer hukukî sistemlerle mukayese edebilir
|
10
|
Genel olarak klasik ve çağdaş farklı din ve akımların tarihi
geçmişi, değerleri hakkında bilgi sahibidir. Bu farklı din ve akımlarla
ilgili problemleri çözebilme becerisine sahiptir
|