sık sorulan sorular

1- Kütüphaneye Nasıl Üye olabilirim?

Dicle Üniversitesi öğrenci, akademik ve idari personeli kütüphanenin doğal üyesidir. Kütüphane üyeliği aktif olmayan Dicle Üniversitesi mensubu herkes Kütüphaneye gelerek üyeliklerini aktifleştirebilir.

    2- Aradığım kaynağa nasıl ulaşabilirim?

    Kütüphanemizde “Açık Raf’’ uygulaması vardır. Bu sisteme göre kullanıcı aradığı kitabı bulmak için kütüphane web sayfasındaki  katalog tarama sekmesini kullanarak tarama yapabilir. Aranan kitap kütüphanemizde var ise durum bilgisine bakılarak kitabın rafta olup olmadığı tespit edilir, kitap rafta ise,  yer numarası (örn. 813.42/KEM) ve hangi salonda olduğu bilgisini alarak kitabı raftaki yerinden bulur.Katalog tarama için tıklayınız.

      3- Kütüphaneden kimler ödünç kitap alabilir?

      Dicle Üniversitesi öğrencileri, akademik ve idari personeli kimlik kartlarını kullanarak ödünç verme hizmetinden yararlanabilirler. 

        4-Kaç kitabı ne kadar süre ile ödünç alabilirim?

          

        Statü

        Gün

        Adet

        Öğretim Elemanları

        30

        10

        Doktora Öğrencileri

        21

        6

        Yüksek Lisans Öğrencileri

        21

        6

        Lisans ve Önlisans Öğrencileri

        15

        3

        İdari Personel

        21

        6

         









        Ödünç alınan materyalin süresi, başka istekli yok ise, talep halinde 1 kez daha uzatılabilir.

          5- Ödünç aldığım kitabın süresini nasıl uzatabilirim?

          Kitabın iade süresi geçmemiş ise Ödünç Verme Bankosundan, Self-Check cihazından ve kütüphane web sayfasında yer alan KATALOG TARAMA / KÜTÜPHANE HESABIM sekmesi kullanılarak süre uzatılabilir. 

            6- Hangi kaynaklar ödünç verilmez?

            Süreli yayın, referans kaynakları, görsel-işitsel-kaynaklar, tezler ve bazı özel koleksiyonlar kütüphane dışına ödünç verilmemektedir.

              7- Kitap ayırtma işlemleri nasıl yapabilirim?

              Bir kitabın kendi adınıza ayırtılmasını istiyorsanız web sayfasında yer alan KÜTÜPHANE HESABIM alanından giriş yaptıktan sonra istediğiniz kitabın detay bilgisine girip "Ayırt" butonuna basmanız yeterlidir. Ayırttığınız kaynak/lar kütüphanemize geldiğinde e-postanıza bilgilendirme maili gelmektedir. Ayırtmış olduğunuz yayın, 3 (üç) gün ayırtma rafında bekletilir. 3 (üç) gün içinde ödünç alınmadığı takdirde kütüphane rafına kaldırılır.

                8- Kütüphane hesabımı nasıl aktif edebilirim?

                Kütüphane hesabınızın aktif edilebilmesi için, Kütüphaneye gelerek Ödünç/İade Bankosundan başvurmanız gerekmektedir. Web sayfamızda yer alan KATALOG TARAMA / KÜTÜPHANE HESABIM sekmesinden  Öğrenciler, Öğrenci numaralarını ve kütüphaneden aldıkları şifreyi kullanarak,  Akademik ve İdari personel  Sicil numaraları ve kütüphaneden aldıkları şifreyi  kullanarak sisteme giriş yapabilirler. Sisteme giriş için tıklayınız..

                  9- Kütüphane hesabı ile yapabileceğiniz işlemler nelerdir?

                  -          Kütüphaneye gelmeden kütüphane kaynaklarını tarayabilirsiniz.

                  -          Personele ihtiyaç duymadan kütüphanede bulunan Self check cihazı ile ödünç-iade işlemlerini yapabilirsiniz.

                  -          Kütüphaneye gelmeden  ödünç alınan eserleri uzatabilirsiniz. detay için tıklayınız..

                  -          Başka bir kullanıcının üzerinde ödünçte olan bir kitabı ayırtabilirsiniz.

                  -          Kütüphane dışından elektronik kaynakları kullanabilirsiniz.

                        -          Kütüphanede çalışma salon ve odalarına rezervasyon yapabilirsiniz.

                  10- Kütüphane hangi saatleri arasında açıktır? 

                  1.Kat Okuma Salonu

                  08.00-22.00

                  08.00-22.00

                  Grup Çalışma Odaları

                  09.00-22.00

                  09.00-22.00

                  Engelsiz Kütüphane

                  08.00-22.00

                  09.00-22.00

                  Bilgisayar Salonu

                  09.00-22.00

                  09.00-22.00

                  Süreli Yayınlar Salonu

                  08.00-22.00

                  09.00-22.00

                  Diyarbekir Kitaplığı

                  08.00-17.00

                  Kapalı

                  Arşivler

                  08.00-17.00

                  Kapalı

                  Görsel İşitsel Salonu

                  09.00-17.00

                  Kapalı

                  Kantin

                  08.00-22.00

                  08.00-22.00

                  Tüm Resmi Tatillerde Kütüphanemiz Kapalıdır

                  11-İade tarihi geçmiş kitaplar için uygulanacak kurallar ve işlemler nelerdir.

                  KİTS-TUBESS (Kütüphaneler arası Ödünç Verme ve Belge Sağlama) Kütüphanemiz koleksiyonunda bulunmayan fakat diğer üniversite kütüphanelerinde bulunan basılı kitap ve makaleler Kütüphaneler arası Ödünç Verme Sistemi - KİTS (Inter Library Loan-ILL) ile sağlanmaktadır.Üniversitemiz dışında hazırlanan ve yayımlanma izni bulunmayan tezler ise Türkiye Belge Sağlama Sistemi - TÜBESS ile sağlanabilmektedir.Kitap ve makale talebinde bulunmak için,Üniversite mensubu kullanıcılarımızın kurumsal (@dicle.edu.tr uzantılı) mail adreslerinden istenilen yayının künye bilgilerini ill@dicle.edu.tr adresine mail atmaları gerekmektedir.Üniversitemizin tüm akademik ve idari personeli bu hizmetten yararlanabilmektedir.İlgili materyaller talep edildiğinde ve sağlandığında tarafınıza e-posta ile bilgi verilmektedir.Basılı olarak sağlanan yayınların geliş-gidiş kargo ücreti, yayını talep eden kullanıcıdan tahsil edilir.Ödünç alınan yayının zamanında getirilmemesi, kaybedilmesi veya zarar görmesi durumunda, yayının ödünç alındığı kütüphanenin kuralları uygulanır. Kullanıcı bu kurallara uymakla yükümlüdür

                    12-İade tarihi geçmiş kitaplar için uygulanacak kurallar ve işlemler nelerdir?

                    Zamanında iade edilmemiş her bir kitap için günlük 1 lira para cezası uygulanmaktadır.

                    Para cezası ödenmeden yeni ödünç kitap alınamaz ve mezuniyet işlemleri gerçekleştirilemez

                    13- Gecikme cezaları nereye ve nasıl ödenir?

                    Kütüphane ödünç iade birimine başvurulması halinde, ilgili birime yönlendirme yapılacaktır. Cezalar elden alınmamakta olup, yetkili personel tarafından verilecek hesap numarasına okuyucu tarafından gönderilmektedir

                      14- Kitabı kaybetme ve yıpratma durumunda ne yapılmaktadır?

                      Kütüphane materyalinin kaybedilmesi veya hasara uğraması halinde kullanıcı bunu kütüphaneye bildirmekle sorumludur. Kaybedilen kitap için yayının aynısı veya güncel baskısı kullanıcıdan talep edilir. Piyasada bulunmayan kaynaklar için kullanıcı tarafından verilen dilekçeye istinaden Fiyat Değer Tespit Komisyonu tarafından değerlendirme yapılarak fiyat tespitinde bulunulur.

                        15-  E-kaynaklara kampüs dışından nasıl erişebilirim?

                        Kütüphane Abone Veritabanlarımızda yer alan e-makalelere, e-kitaplara kampüs dışından uzaktan erişebilmeniz için  VETİS sistemi ile erişim sağlanmaktadır. Akademik ve idari personel, kurumsal e-postaları ve şifresi ile giriş yapabilirler.

                                       Örneğin ali.kaya@dicle.edu.tr adresine sahip bir kişi için 

                                        Kullanıcı adı: ali.kaya

                                        Şifre: e-posta hesabının şifresi olmalıdır.

                        Öğrenciler ise kütüphaneden aldıkları kullanıcı adı ve şifreleri ile giriş yapabilirler.   Vetis için tıklayınız..  

                        Detaylı bilgi ve kullanım kılavuzu için tıklayınız…

                          16-  Kütüphanede İnternete Nasıl Bağlanabilirim?

                          Akademik ve idari personel dicle.edu.tr uzantılı e mail adresi ve şifreleri ile internete giriş yapabilirler. Öğrencilerimiz ise öğrenci işlerinden aldıkları internet şifresi ve öğrenci numaralarıyla bağlanabilirler. Şifresi olmayan öğrencilerimiz şifrelerini Üniversitemiz web sayfası duyurular kısmından alabilirler. 

                            17-  Engelliler için bölümünüz var mı? Ne gibi hizmetleriniz var?

                            Görme engelli kullanıcılarımız için brail alfabesiyle koleksiyonumuz bulunmaktadır. Engelsiz Kütüphane’ de yer alan şekil kabartma cihazı, kabartma harfli (Braille) yazıcı, yine Braille alfabesine uygun klavye, daktilo ile taşınabilir kitap okuma cihazı ve ekran okuma programı (JAWS) yüklü bilgisayarlar ile görme engelli kullanıcılarımıza hizmet verilmektedir. İşitme Engelli kullanıcılarımız için İndüksiyon Döngü sistemi bulunmaktadır.

                              18-  Kütüphaneye Kitap bağışı yapmak için ne yapabilirim?

                              Bağış yapmak isteyen gerçek veya tüzel kişiler, Daire Başkanlığına şahsen, yazılı veya elektronik olarak başvurulabilir. Başvuran gerçek veya tüzel kişi, bağışlamak istediği materyalleri Daire Başkanlığına, kendisi gönderebileceği veya getirebileceği gibi, Daire Başkanlığı tarafından materyallerin yerinden teslim alınması talep edilebilir. Detaylı bilgi için tıklayınız..  

                                19-  Toplu gösterim(Sinema salonu) ve Görsel-işitsel salonu nasıl kullanabilirim?

                                -          Görsel-işitsel salonundaki bilgisayarları kütüphane hesabınızdan aldığınız randevu ile kullanabilirsiniz.

                                -          Toplu gösterim salonu en az 5,  en çok 40 kişilik gruplara kullandırılabilecek olup, salon kullanım randevusu en az 1 gün önceden Daire Başkanının onayı alınarak yapılmaktadır.

                                -          Birim sorumlusu gözetimi dışında ve kütüphane materyali kullanılmadan yapılacak olan etkinliklerde kullanılacak olan materyal ilgili danışman öğretim elemanının gözetimi ve sorumluluğunda olmak üzere yapılmaktadır.

                                -          Toplantı salonu Üniversitemiz Genel Sekreterliği’nin onayı alındıktan sonra kullanılabilecektir.

                                  20-  Nasıl Rezervasyon yapabilirim?

                                  Kütüphane web sayfasında bulunan randevu al kısmından kütüphane hesabı açıldıktan sonra ilgili tarih ve saati; salon ve sandalye seçilip, rezervasyon onaylanmalıdır. Rezervasyon bilgileri sisteme kayıtlı numaraya SMS olarak gönderilecektir. Rezervasyon saatinizden 20 dk. Sonrasına kadar rezervasyona riayet edilmediği takdirde 2 gün süresince randevu sisteminden yararlanılamamaktadır. Rezervasyon için tıklayınız.. 

                                    21-  Kütüphaneye satın alınması için nasıl kaynak önerebilirim?

                                    Akademik birimlerden yazılı materyal talepleriyle,  kütüphane web sayfası üzerinden ya da kütüphanede bulunan matbu istek formları aracılığıyla da istekler yapılabilmektedir. Kütüphane koleksiyonunda olmasını istediğiniz materyaller için aşağıdaki linkten talepte bulunabilirsiniz. Materyaller için tıklayınız.. 

                                      22-  Kütüphane kullanım kurallarına nereden ulaşabilirim?

                                      Kurallar için tıklayınız.. 

                                        23-  Dilek ve şikayetlerimi nasıl yapabilirim?

                                        a-Kütüphanemiz banko servisinde bulunan dilek ve şikayet kutusuna yazılı olarak,

                                        b-Kütüphanemiz web sayfasında bulunan daire başkanına sor/söyle sekmesinden dilek ve şikayetlerinizi iletebilirsiniz. Dilek ve şikayetleriniz için tıklayınız.