1- Kütüphaneye Nasıl Üye olabilirim?
Dicle Üniversitesi öğrenci, akademik ve idari personeli kütüphanenin doğal üyesidir. Kütüphane üyeliği aktif olmayan Dicle Üniversitesi mensubu herkes Kütüphaneye gelerek üyeliklerini aktifleştirebilir.
2- Aradığım kaynağa nasıl ulaşabilirim?
Kütüphanemizde “Açık Raf’’ uygulaması vardır. Bu sisteme göre kullanıcı aradığı kitabı bulmak için kütüphane web sayfasındaki katalog tarama sekmesini kullanarak tarama yapabilir. Aranan kitap kütüphanemizde var ise durum bilgisine bakılarak kitabın rafta olup olmadığı tespit edilir, kitap rafta ise, yer numarası (örn. 813.42/KEM) ve hangi salonda olduğu bilgisini alarak kitabı raftaki yerinden bulur.Katalog tarama için tıklayınız.
3- Kütüphaneden kimler ödünç kitap
alabilir?
Dicle Üniversitesi öğrencileri, akademik ve idari
personeli kimlik kartlarını kullanarak ödünç verme hizmetinden yararlanabilirler.
4-Kaç kitabı ne kadar süre ile
ödünç alabilirim?
Statü
|
Gün
|
Adet
|
Öğretim Elemanları
|
30
|
10
|
Doktora Öğrencileri
|
21
|
6
|
Yüksek Lisans
Öğrencileri
|
21
|
6
|
Lisans ve
Önlisans Öğrencileri
|
15
|
3
|
İdari Personel
|
21
|
6
|
Ödünç
alınan materyalin süresi, başka istekli yok ise, talep halinde 1 kez daha
uzatılabilir.
5- Ödünç aldığım kitabın süresini
nasıl uzatabilirim?
Kitabın iade süresi geçmemiş ise Ödünç Verme Bankosundan,
Self-Check cihazından ve kütüphane web sayfasında yer alan KATALOG TARAMA /
KÜTÜPHANE HESABIM sekmesi kullanılarak süre uzatılabilir.
6- Hangi kaynaklar ödünç verilmez?
Süreli yayın, referans kaynakları,
görsel-işitsel-kaynaklar, tezler ve bazı özel koleksiyonlar kütüphane dışına
ödünç verilmemektedir.
7- Kitap
ayırtma işlemleri nasıl yapabilirim?
Bir kitabın kendi
adınıza ayırtılmasını istiyorsanız web sayfasında yer alan KÜTÜPHANE HESABIM alanından giriş yaptıktan sonra
istediğiniz kitabın detay bilgisine girip "Ayırt" butonuna
basmanız yeterlidir.
Ayırttığınız kaynak/lar kütüphanemize geldiğinde
e-postanıza bilgilendirme maili gelmektedir. Ayırtmış olduğunuz yayın, 3 (üç)
gün ayırtma rafında bekletilir. 3 (üç) gün içinde ödünç alınmadığı takdirde
kütüphane rafına kaldırılır.
8- Kütüphane
hesabımı nasıl aktif edebilirim?
Kütüphane hesabınızın aktif
edilebilmesi için, Kütüphaneye gelerek Ödünç/İade Bankosundan başvurmanız
gerekmektedir. Web sayfamızda yer alan KATALOG TARAMA / KÜTÜPHANE HESABIM
sekmesinden Öğrenciler, Öğrenci numaralarını ve kütüphaneden
aldıkları şifreyi kullanarak, Akademik ve İdari personel Sicil numaraları ve kütüphaneden
aldıkları şifreyi kullanarak
sisteme
giriş yapabilirler. Sisteme giriş için tıklayınız..
9- Kütüphane hesabı ile
yapabileceğiniz işlemler nelerdir?
-
Kütüphaneye gelmeden kütüphane kaynaklarını
tarayabilirsiniz.
-
Personele ihtiyaç duymadan kütüphanede bulunan Self
check cihazı ile ödünç-iade işlemlerini yapabilirsiniz.
-
Kütüphaneye gelmeden ödünç alınan eserleri uzatabilirsiniz. detay için tıklayınız..
-
Başka bir kullanıcının üzerinde ödünçte olan bir
kitabı ayırtabilirsiniz.
-
Kütüphane dışından elektronik kaynakları kullanabilirsiniz.
-
Kütüphanede çalışma salon ve odalarına rezervasyon
yapabilirsiniz.
10- Kütüphane hangi saatleri arasında açıktır?
1.Kat Okuma Salonu
|
08.00-22.00
|
08.00-22.00
|
Grup Çalışma Odaları
|
09.00-22.00
|
09.00-22.00
|
Engelsiz Kütüphane
|
08.00-22.00
|
09.00-22.00
|
Bilgisayar Salonu
|
09.00-22.00
|
09.00-22.00
|
Süreli Yayınlar Salonu
|
08.00-22.00
|
09.00-22.00
|
Diyarbekir Kitaplığı
|
08.00-17.00
|
Kapalı
|
Arşivler
|
08.00-17.00
|
Kapalı
|
Görsel İşitsel Salonu
|
09.00-17.00
|
Kapalı
|
Kantin
|
08.00-22.00
|
08.00-22.00
|
Tüm
Resmi Tatillerde Kütüphanemiz Kapalıdır |
11-İade tarihi geçmiş kitaplar için uygulanacak
kurallar ve işlemler nelerdir.
KİTS-TUBESS (Kütüphaneler
arası Ödünç Verme ve Belge Sağlama) Kütüphanemiz koleksiyonunda bulunmayan
fakat diğer üniversite kütüphanelerinde bulunan basılı kitap ve makaleler Kütüphaneler
arası Ödünç Verme Sistemi - KİTS (Inter Library Loan-ILL) ile sağlanmaktadır.Üniversitemiz
dışında hazırlanan ve yayımlanma izni bulunmayan tezler ise Türkiye Belge
Sağlama Sistemi - TÜBESS ile sağlanabilmektedir.Kitap ve makale
talebinde bulunmak için,Üniversite mensubu kullanıcılarımızın kurumsal (@dicle.edu.tr
uzantılı) mail adreslerinden istenilen yayının künye bilgilerini ill@dicle.edu.tr adresine mail atmaları gerekmektedir.Üniversitemizin
tüm akademik ve idari personeli bu hizmetten yararlanabilmektedir.İlgili materyaller
talep edildiğinde ve sağlandığında tarafınıza e-posta ile bilgi verilmektedir.Basılı olarak
sağlanan yayınların geliş-gidiş kargo ücreti, yayını talep eden kullanıcıdan
tahsil edilir.Ödünç alınan
yayının zamanında getirilmemesi, kaybedilmesi veya zarar görmesi durumunda,
yayının ödünç alındığı kütüphanenin kuralları uygulanır. Kullanıcı bu kurallara
uymakla yükümlüdür.
12-İade tarihi geçmiş kitaplar için uygulanacak
kurallar ve işlemler nelerdir?
Zamanında iade edilmemiş her bir kitap
için günlük 1 lira para cezası uygulanmaktadır.
Para cezası ödenmeden yeni ödünç kitap alınamaz ve mezuniyet işlemleri gerçekleştirilemez
13- Gecikme cezaları nereye ve nasıl ödenir?
Kütüphane ödünç iade birimine başvurulması
halinde, ilgili birime yönlendirme yapılacaktır.
Cezalar elden alınmamakta olup, yetkili personel tarafından verilecek
hesap numarasına okuyucu tarafından gönderilmektedir
14- Kitabı kaybetme ve yıpratma durumunda ne
yapılmaktadır?
Kütüphane materyalinin kaybedilmesi veya hasara
uğraması halinde kullanıcı bunu kütüphaneye bildirmekle sorumludur. Kaybedilen
kitap için yayının aynısı veya güncel baskısı kullanıcıdan talep edilir. Piyasada
bulunmayan kaynaklar için kullanıcı tarafından verilen dilekçeye istinaden Fiyat
Değer Tespit Komisyonu tarafından değerlendirme yapılarak fiyat tespitinde
bulunulur.
15-
E-kaynaklara kampüs dışından nasıl erişebilirim?
Kütüphane Abone
Veritabanlarımızda yer
alan e-makalelere, e-kitaplara kampüs dışından uzaktan erişebilmeniz için VETİS sistemi ile erişim sağlanmaktadır.
Akademik ve idari personel, kurumsal e-postaları ve şifresi ile giriş yapabilirler.
Örneğin ali.kaya@dicle.edu.tr adresine sahip bir kişi için
Kullanıcı adı: ali.kaya
Şifre: e-posta hesabının şifresi
olmalıdır.
Öğrenciler ise
kütüphaneden aldıkları kullanıcı adı ve şifreleri ile giriş yapabilirler. Vetis için tıklayınız..
Detaylı bilgi ve kullanım kılavuzu için tıklayınız…
16- Kütüphanede İnternete Nasıl
Bağlanabilirim?
Akademik ve idari personel dicle.edu.tr
uzantılı e mail adresi ve şifreleri ile internete giriş yapabilirler. Öğrencilerimiz ise öğrenci işlerinden aldıkları
internet şifresi ve öğrenci numaralarıyla bağlanabilirler. Şifresi olmayan
öğrencilerimiz şifrelerini Üniversitemiz web sayfası duyurular kısmından alabilirler.
17- Engelliler için bölümünüz var mı?
Ne gibi hizmetleriniz var?
Görme engelli kullanıcılarımız için brail alfabesiyle
koleksiyonumuz bulunmaktadır.
Engelsiz Kütüphane’ de yer alan şekil kabartma cihazı, kabartma
harfli (Braille) yazıcı, yine Braille alfabesine uygun klavye,
daktilo ile taşınabilir kitap okuma cihazı ve ekran okuma programı (JAWS)
yüklü bilgisayarlar ile görme engelli kullanıcılarımıza hizmet
verilmektedir. İşitme Engelli kullanıcılarımız için İndüksiyon Döngü sistemi
bulunmaktadır.
18- Kütüphaneye Kitap bağışı yapmak
için ne yapabilirim?
Bağış yapmak isteyen gerçek
veya tüzel kişiler, Daire Başkanlığına şahsen, yazılı veya elektronik olarak
başvurulabilir. Başvuran gerçek veya tüzel kişi, bağışlamak istediği materyalleri
Daire Başkanlığına, kendisi gönderebileceği veya getirebileceği gibi, Daire
Başkanlığı tarafından materyallerin yerinden teslim alınması talep edilebilir.
Detaylı bilgi için tıklayınız..
19- Toplu gösterim(Sinema salonu) ve
Görsel-işitsel salonu nasıl kullanabilirim?
- Görsel-işitsel salonundaki bilgisayarları kütüphane
hesabınızdan aldığınız randevu ile kullanabilirsiniz.
-
Toplu gösterim salonu en az 5, en çok 40 kişilik
gruplara kullandırılabilecek olup, salon kullanım randevusu en az 1 gün önceden
Daire Başkanının onayı alınarak yapılmaktadır.
-
Birim sorumlusu gözetimi dışında ve kütüphane
materyali kullanılmadan yapılacak olan etkinliklerde kullanılacak olan materyal
ilgili danışman öğretim elemanının gözetimi ve sorumluluğunda olmak üzere yapılmaktadır.
-
Toplantı salonu Üniversitemiz Genel Sekreterliği’nin
onayı alındıktan sonra kullanılabilecektir.
20- Nasıl Rezervasyon yapabilirim?
Kütüphane web sayfasında bulunan randevu al kısmından
kütüphane hesabı açıldıktan sonra ilgili tarih ve saati; salon ve sandalye seçilip,
rezervasyon onaylanmalıdır.
Rezervasyon bilgileri sisteme kayıtlı numaraya SMS
olarak gönderilecektir.
Rezervasyon saatinizden 20 dk. Sonrasına kadar rezervasyona
riayet edilmediği takdirde 2 gün süresince randevu sisteminden yararlanılamamaktadır.
Rezervasyon
için tıklayınız..
21- Kütüphaneye satın alınması için
nasıl kaynak önerebilirim?
Akademik birimlerden yazılı materyal talepleriyle, kütüphane web sayfası üzerinden ya da kütüphanede
bulunan matbu istek formları aracılığıyla da istekler yapılabilmektedir.
Kütüphane koleksiyonunda olmasını istediğiniz
materyaller için aşağıdaki linkten talepte bulunabilirsiniz. Materyaller için tıklayınız..
22- Kütüphane kullanım kurallarına
nereden ulaşabilirim?
Kurallar için tıklayınız..
23- Dilek ve şikayetlerimi nasıl
yapabilirim?
a-Kütüphanemiz banko servisinde
bulunan dilek ve şikayet kutusuna yazılı olarak,
b-Kütüphanemiz web sayfasında
bulunan daire başkanına sor/söyle sekmesinden dilek ve şikayetlerinizi iletebilirsiniz. Dilek ve şikayetleriniz için tıklayınız.