MÜDEK Program Çıktıları
MÜDEK Program Çıktıları 4 ana grup altında tanımlanmış, 11
çıktıdan oluşmaktadır. Program 11 MÜDEK Çıktısını kapsamak ve tüm mezunlarına
11 MÜDEK Çıktısının her birini kazandırdığını kanıtlamak zorundadır. 4 ana grup
altındaki 11 MÜDEK Çıktısı aşağıda listelenmiştir.
Mühendisler için Temel Nitelikler: İlk üç MÜDEK
çıktısı mühendislerde aranan temel niteliklerdir.
Mühendislik Problemlerini İnceleme Araç ve Yöntemleri:
Dördüncü ve beşinci sıradaki MÜDEK çıktıları, bir mühendisin problemleri analiz
ederken ve bunlara çözümler geliştirirken ihtiyaç duyacağı ek bilgi ve
becerileri tanımlamaktadır.
Mühendislik Uygulamalarının Etkileri: Altıncı ve
yedinci sıradaki MÜDEK çıktıları, bir mühendisin çözüm geliştirirken özellikle
dikkat etmesi gereken iki konuyla, bu çözümlerin dünyaya etkisi ve çözümlerin
etik boyutu ile ilgilidir.
Bireysel ve Yönetimsel Nitelikler: Sekiz, dokuz, on
ve on birinci sıradaki MÜDEK çıktıları, bir mühendisin görevini başarılı bir
biçimde yerine getirebilmesi için teknik becerilerin yanı sıra sahip olması
gereken bireysel nitelikleri tamamlamaktadır.
Çıktılar:
1.
Mühendislik Bilgisi
|
Mühendisler için Temel Nitelikler
|
2.
Problem Analizi
|
3.
Mühendislik Tasarımı
|
4.
Teknik ve Araçların Kullanımı
|
Mühendislik Problemlerini İnceleme
Araç ve Yöntemleri
|
5.
Araştırma ve İnceleme
|
6.
Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi
|
Mühendislik Uygulamalarının Etkileri
|
7.
Etik Davranış
|
8.
Bireysel ve Takım Çalışması
|
Bireysel ve Yönetimsel Nitelikler
|
9.
Sözlü ve Yazılı İletişim
|
10. Proje
Yönetimi
|
11. Yaşam
Boyu Öğrenme
|
i. Mühendislik Bilgisi: Matematik, fen
bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik
disiplinine özgü konularda bilgi; bu bilgileri, karmaşık mühendislik
problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
|
ii. Problem
Analizi: Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik
ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, formüle etme ve
analiz becerisi. *: Tanımlara bakınız.
|
iii. Mühendislik
Tasarımı: Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler
tasarlama becerisi; karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri
gerçekçi kısıtları ve koşulları* gözeterek, mevcut ve gelecekteki
gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. *: Tanımlara bakınız.
|
iv.Teknik ve Araçların Kullanımı:
Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve
modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern
mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme
ve kullanma becerisi.
|
v. Araştırma ve
İnceleme: Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için
literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları
analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.
|
vi. Mühendislik Uygulamalarının Küresel Etkisi:
Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları* kapsamında,
topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye
etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları
konusunda farkındalık. *: Tanımlara bakınız.
|
vii. Etik
Davranış: Mühendislik meslek ilkelerine* uygun davranma, etik
sorumluluk hakkında bilgi; hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız
davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. *: Tanımlara
bakınız
|
viii.Bireysel ve Takım Çalışması:
Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze,
uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme
becerisi.
|
ix. Sözlü ve Yazılı İletişim: Hedef
kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak,
teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
|
x. Proje
Yönetimi: Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş
hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik ve yenilikçilik hakkında
farkındalık.
|
xi. Yaşam
Boyu Öğrenme: Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte
olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili
sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.
|