Tarihçe ve Bölüm Tanıtımı


Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Tanıtımı

    Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü, akademik ve idari yapısı ile köklü bir geçmişe sahiptir. Rektörlük görevini Prof. Dr. Kamuran ERONAT yürütürken, fakülte düzeyinde Prof. Dr. Atilla G. DEVECİOĞLU Dekan olarak görev yapmaktadır. Bölüm başkanlığını Prof. Dr. M. Salih KESKİN üstlenmekte ve farklı anabilim dallarında görev yapan akademik kadro, hem araştırma hem de eğitim faaliyetlerini yürütmektedir.

    Bölümün misyonu; çağın gerektirdiği bilgi ve becerilerle donanmış, evrensel değerlere ve meslek etiğine duyarlı, toplumsal sorunlara çözüm üretebilen mühendisler yetiştirmektir. Vizyonu ise bilimsel ve teknolojik sorunlara çözüm getirebilen, sektörde aranan nitelikli mühendisler yetiştiren güçlü bir eğitim-araştırma merkezi olmaktır.

    Tarihsel olarak bölüm, 1984 yılında kurulmuş ve 1987–1988 akademik yılında ilk mezunlarını vermiştir. Bugün itibarıyla 10 profesör, 3 doçent, 7 doktor öğretim üyesi, 1 doktor araştırma görevlisi, 2 öğretim görevlisi ve 2 araştırma görevlisinden oluşan güçlü bir akademik kadroya sahiptir. İdari personel sayısı 2 olup fakülte genel idaresinden de destek alınmaktadır. 

(Dicle Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Binası)

    Eğitim-öğretim süreci 240 AKTS yükü üzerine kuruludur. Öğrenciler derslerin en az %70’ine devam etmek zorundadır ve başarı için en az 60 puan almak gerekir. 20+20 iş günü staj zorunluluğu vardır. Ayrıca 12 AKTS serbest seçmeli ve 32 AKTS teknik seçmeli ders yükümlülüğü bulunur. Mezuniyet öncesinde öğrenciler bitirme projesi hazırlayıp jüri önünde sunmaktadır.

    Program, öğrencilerin mesleki farkındalığını artırmak için Uygulamalı Mühendislik Eğitimi (UME) veya İntörn Mühendislik uygulamasını da içermektedir. Erasmus ve Farabi değişim programları ile öğrenciler uluslararası deneyim kazanabilmektedir. Bölüm, 01.05.2024 – 30.09.2026 tarihleri arasında MÜDEK akreditasyon programına dahil edilmiştir.

      

(Uygulamalı Mühendislik Eğitimine hak kazanan öğrencilerimiz ile firmaların protokol toplantısı)

(Dicle Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi tarafından Bölümümüzde düzenlenen Erasmus ve Farabi yurtdışı eğitim süreçleri çalıştayı) 

    Altyapı açısından bölüm, akıllı sınıflar ve amfiler yanında çok sayıda laboratuvara sahiptir. Bunlar arasında hidrolik, çevre, yapı-deprem, yapı malzemeleri, zemin mekaniği ve ulaşım laboratuvarları bulunmaktadır. Bu laboratuvarlar hem lisans hem de lisansüstü çalışmalara hizmet etmektedir.

(Yapı malzemesi laboratuvarında üretilen yüksek dayanımlı beton numuneleri)   

    Bölümümüz, dış paydaş ilişkilerine büyük önem vermektedir. Çeşitli kamu-özel kurumlarla iş birlikleri yapılmış; paydaş toplantıları düzenlenmiştir. Ulusal ve uluslararası kongreler, çalıştaylar ve sempozyumlarla akademik etkileşim sürdürülmektedir. Ayrıca deprem gibi toplumsal öneme sahip konularda raporlar hazırlanarak kamuoyuna sunulmuştur.


(2024 yılında gerçekleştirilen İnşaat Mühendisliği Bölümü Dış Paydaşlar toplantısı)   

    Öğrenciler için teknik ve kültürel geziler düzenlenmektedir. Su yapıları, karayolları, havalimanları, beton santrallerinde üretim süreçleri gibi projeler yerinde incelenmiş olup teorik bilgi ile pratik bilgi arasında bağlar kurulmuştur. 


(Öngermeli betonarme yapıların incelenmesi hakkında gerçekleştirilen teknik gezi)    

    Mezunlar hem ulusal hem de uluslararası alanda önemli başarılar elde etmiştir. Bölümden yetişen akademisyenler dünyanın en etkili bilim insanları listesinde yer almakta, prestijli ödüller almakta ve önemli projelere katkı sunmaktadır. Bu durum, bölümün güçlü akademik geleneğini ve sektörel etkisini göstermektedir.

(Standford Üniversitesi tarafından düzenlenen ''Dünyanın en etkili bilim insanları'' listesinde yer alan Bölümümüz mezunu ve Bölümümüz öğretim üyesi Prof. Dr. S. Özgür DEĞERTEKİN'e ait plaket)

    Dicle Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü; köklü geçmişi, güçlü akademik kadrosu, modern altyapısı, uygulamaya dönük eğitim anlayışı ve MÜDEK akreditasyonu ile bölgesel ve ulusal ölçekte saygın bir kurumdur. Eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı alanlarında sürdürülebilir bir etki yaratma vizyonuyla çalışmalarına devam etmektedir.