Öğretim Teknolojileri Anabilim Dalı

Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi bünyesindeki Öğretim Teknolojileri Ana Bilim Dalı, 2000 yılında Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi olarak kurulmuş, 2021 yılı itibarıyla Eğitim Bilimleri Bölümüne bağlı bir ana bilim dalı olarak hizmet vermeye devam etmektedir. Akademik kadromuz, iki Doçent Doktor, iki Doktor Öğretim Üyesi ve bir Öğretim Görevlisi olmak üzere toplam beş deneyimli eğitimci ile güçlendirilmiştir.

Bu ana bilim dalının temel hedefi, bilgi ve iletişim teknolojileri alanında yetkin, alan bilgisi ve mesleki becerilere sahip, yaşam boyu öğrenmenin değerini kavrayan ve yeni dünya düzeninin gerekliliklerine adapte olabilecek modern bireyler yetiştirmektir. Fakültemizde sunulan bilişim teknolojileri, bilgisayara giriş, açık ve uzaktan öğrenme, medya okuryazarlığı gibi dersler için gerekli öğretim elemanı desteğini sağlamaktayız. Fakültemizin ve üniversitemizin uzaktan eğitim ve bilgisayar destekli öğretim ihtiyaçlarına çözümler sunarak, bu alanlarda koordinasyon ve liderlik yapmaktayız.

Bölümümüzün misyonu bilgi-iletişim teknolojilerini ve öğretim teknolojilerini bütünleşik bir biçimde kullanma bilgisi ve becerisine sahip, araştırma ve geliştirme nitelikleri taşıyan, bilginin ürüne dönüşümünü hızlandıran, dünya standartlarında temel-uygulamalı ve disiplinler arası araştırma ve mesleki yetkinliği öne çıkaran, insani değerlere saygılı ve paylaşımcı bilim insanları yetiştirmektir. Buna göre;

  • Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, 
  • Türkiye kültürünü özümsemiş,
  • Çağdaş, kalıcı ve özgün eserler ortaya koyan,
  • Evrensel değerlere saygılı ve küresel bir bakış açısına sahip, 
  • Toplam kalite yönetimi ve sürdürülebilirlik ilkelerini benimsemiş,
  • Güncel gelişmelere ayak uyduran ve sürekli gelişen 

bir anabilim dalı olmayı hedeflemekteyiz. 

Anabilim dalımızın kalite politikası;

  • 21. yüzyıl beceri ve yetkinlikleri ile ulusal ve uluslararası düzeyde kabul gören donanımlı bireyler yetiştiren,
  • Toplumsal duyarlılık ilkesi ile hareket eden ve sosyal sorumluluk projeleri geliştiren,
  • Eğitim, öğretim, araştırma ve toplumsal faaliyetlerinin içeriğini ve kalitesini güncel teknolojilerin desteğiyle sürekli iyileştirerek başarısını yükselten,
  • Ülkemizin kalkınmasına katkıda bulunacak mesleki yetkinliğe sahip, toplumsal değerlere saygılı, özgün değerler ortaya koyabilen üretken bireyler yetiştiren bir kalite yönetim sistemi oluşturarak, uygulamayı ve sürekliliğini sağlamaktır.