Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi bünyesindeki Öğretim Teknolojileri Ana Bilim Dalı, 2000 yılında Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi olarak kurulmuş, 2021 yılı itibarıyla Eğitim Bilimleri Bölümüne bağlı bir ana bilim dalı olarak hizmet vermeye devam etmektedir. Akademik kadromuz, iki Doçent Doktor, iki Doktor Öğretim Üyesi ve bir Öğretim Görevlisi olmak üzere toplam beş deneyimli eğitimci ile güçlendirilmiştir.
Bu ana bilim dalının temel hedefi, bilgi ve iletişim teknolojileri alanında yetkin, alan bilgisi ve mesleki becerilere sahip, yaşam boyu öğrenmenin değerini kavrayan ve yeni dünya düzeninin gerekliliklerine adapte olabilecek modern bireyler yetiştirmektir. Fakültemizde sunulan bilişim teknolojileri, bilgisayara giriş, açık ve uzaktan öğrenme, medya okuryazarlığı gibi dersler için gerekli öğretim elemanı desteğini sağlamaktayız. Fakültemizin ve üniversitemizin uzaktan eğitim ve bilgisayar destekli öğretim ihtiyaçlarına çözümler sunarak, bu alanlarda koordinasyon ve liderlik yapmaktayız.
Bölümümüzün misyonu bilgi-iletişim teknolojilerini ve
öğretim teknolojilerini bütünleşik bir biçimde kullanma bilgisi ve becerisine
sahip, araştırma ve geliştirme nitelikleri taşıyan, bilginin ürüne dönüşümünü
hızlandıran, dünya standartlarında temel-uygulamalı ve disiplinler arası
araştırma ve mesleki yetkinliği öne çıkaran, insani değerlere saygılı ve
paylaşımcı bilim insanları yetiştirmektir. Buna göre;
- Atatürk
ilke ve inkılaplarına bağlı,
- Türkiye
kültürünü özümsemiş,
- Çağdaş,
kalıcı ve özgün eserler ortaya koyan,
- Evrensel
değerlere saygılı ve küresel bir bakış açısına sahip,
- Toplam
kalite yönetimi ve sürdürülebilirlik ilkelerini benimsemiş,
- Güncel
gelişmelere ayak uyduran ve sürekli gelişen
bir anabilim dalı olmayı hedeflemekteyiz.
Anabilim dalımızın kalite politikası;
- 21.
yüzyıl beceri ve yetkinlikleri ile ulusal ve uluslararası düzeyde kabul
gören donanımlı bireyler yetiştiren,
- Toplumsal
duyarlılık ilkesi ile hareket eden ve sosyal sorumluluk projeleri
geliştiren,
- Eğitim,
öğretim, araştırma ve toplumsal faaliyetlerinin içeriğini ve kalitesini
güncel teknolojilerin desteğiyle sürekli iyileştirerek başarısını
yükselten,
- Ülkemizin
kalkınmasına katkıda bulunacak mesleki yetkinliğe sahip, toplumsal
değerlere saygılı, özgün değerler ortaya koyabilen üretken bireyler
yetiştiren bir kalite yönetim sistemi oluşturarak, uygulamayı ve
sürekliliğini sağlamaktır.