1992
yılından itibaren lisans düzeyinde eğitim-öğretim faaliyetlerine devam eden
Maden Mühendisliği Bölümü’nde, sonraki yıllarda lisans programının yanı sıra,
tezli ve tezsiz yüksek lisans ve doktora programları da açılarak eğitim
faaliyetleri hız kazanarak sürdürülmektedir. Bölümümüzde Maden İşletme, Cevher
Hazırlama ve Genel Jeoloji Anabilim Dalları bulunmakta olup, 7 Profesör, 2
Doktor Öğretim Üyesi, 2 Doktor Araştırma Görevlisi ve 1 Öğretim Görevlisi olmak
üzere toplam 12 akademik personeli ile eğitim-öğretim faaliyetleri
yürütülmektedir. Bölüm bünyesinde Cevher Hazırlama, Cevher Zenginleştirme, Kaya
Mekaniği ve Havalandırma, Numune Hazırlama ve İnce Kesit, Mineraloji, Doğal Taş
ve Mermer Kesme Laboratuvarları bulunmaktadır. Bologna süreci çerçevesinde
ders müfredatı güncellenmiş ve özellikle üçüncü ve dördüncü sınıflarda ilgi
duydukları alanlarda yetişmelerine imkan sağlamak için seçmeli derslerin
sayısı arttırılmıştır. Her biri 20 iş günü olan iki yaz stajının yapılması
bütün öğrenciler için zorunludur.
Bölümümüz öğrencilerinin
Erasmus programı kapsamında bir ve iki dönem için Estonya, Polonya ve İtalya’da
öğrenim görme fırsatları bulunmaktadır.
Bölüm Öğretim Elemanları
tarafından bölgede faaliyet gösteren çeşitli maden kuruluşlarına farklı
konularda danışmanlık hizmetleri verilmektedir.
Bölüm olarak maden kaynaklarımızın bilinçli ve
yüksek verimlilikle işletmek, toplumun refahına katkıda bulunmak ve ülke
ekonomisine kazandırmak için madencilik eğitimi ve araştırmaları yapmayı
hedeflemekteyiz. Amacımız çeşitli endüstri dallarının ham madde ihtiyacını
karşılamak için sürdürülen çalışmalarda, iş güvenliği, etik değerler ve çevreye
saygı çerçevesinde çalışacak sosyal niteliklere sahip maden
mühendisleri yetiştirmektedir.
Mezunlarımız, çeşitli kömür ve
metal madenlerinde, cevher hazırlama ve zenginleştirme tesislerinde, sondaj
işleri, çimento fabrikaları, tünel ve metro inşaatları, doğaltaş-mermer
ocaklarında ve fabrikaları, seramik endüstrisinde, proje ve fizibilite
hazırlayan mühendislik-müşavirlik bürolarında çalışma alanı bulmaktadır.