Öğrenci Memnuniyet Anketi

Dicle Üniversitesi İşletme Bölümü 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Öğrenci Memnuniyet Anketi Sonuç Raporu

 

Bu rapor, 2024-2025 Güz Dönemi İşletme bölümü öğrencilerinin akademik ve sosyal hizmetlerden duyduğu memnuniyeti değerlendirmektedir. Öğrencilerin sorulara verdikleri yanıtlar Tablolar halinde verilmiştir. Son Kısımda ise genel bir değerlendirme yapılmıştır.

 

Öğrenci Memnuniyet Anket Soruları

Yüzde

Kayıtlı olduğunuz programdan memnuniyet düzeyinizi belirtiniz

56

Öğretim elemanları alanındaki yenilikleri ve gelişmeleri paylaşır

60

Derslerde teknolojik araç ve gereçler etkin kullanılmaktadır

63

Danışmanım sorunlarımla ilgilenmektedir

56

Dersliklerin donanımı uygundur

44

Proje olanaklarından haberdar edilmekteyim

56

Üniversite web sayfası kullanışlıdır

69

Öğrencilere temiz ve hijyenik bir ortam sunulmaktadır

25

Öğrenci kulüp etkinlikleri yapılmaktadır

50

Üniversite tarafından kültürel sportif ve sanatsal olanaklar sunulmaktadır

38

Merkezi kütüphane fizikî yönden ve donanım açısından uygundur

69

Üniversitede yer alan kantin kafe restoran vb. işletmeler kalitelidir

44

Üniversitede kariyer planlama etkinlikleri yapılmaktadır

63

Değişim programları Erasmus Farabi Mevlana vb. bilgilendirme yapılmaktadır

69

Üniversitenin özel gereksinimli bireyler açısından erişilebilirdir

38

Topluma hizmet uygulamaları yapılmaktadır

44

Üniversite içi huzur ve güvenlik hizmetleri uygundur

38

 

Genel Değerlendirme;

Öğrencilerin anket sorularına verdikleri yanıtlar dikkate alındığında katılımcıların en yüksek memnuniyet oranları Web sayfasının kullanışlı olması (%69), Merkezi kütüphanenin fiziki yönden ve donanım açısından uygun olması (69), Değişim programlarının bilgilendirme yapılması (%69) olarak belirlenmiştir. En düşük memnuniyet oranları ise temiz ve hijyenik bir ortam sunulması (%25), Üniversite kültürel ve sportif faaliyetler (%38), Güvenlik hizmetleri (38) olarak belirlenmiştir. Genel olarak üniversite web sitesinin kullanışlı olmasından, üniversitenin sunduğu kütüphane hizmetlerinden ve değişim programları tanıtımlarında yüksek memnuniyet duyan öğrenciler temizlik güvenlik hizmetlerinden, sanatsal ve sportif faaliyetlerden düşük memnuniyet duymaktadır. Genel olarak Öğrenciler temizlik imkanlarının artırılmasını, kültürel ve sanatsal ve sportif faaliyetlerin artırılmasını, Güvenlik hizmetlerinin iyileştirilmesini bekledikleri söylenebilir.

Öğrenciler kayıtlı oldukları programdan ortanın (%56) üzerinde bir memnuniyet duymaktadır.

Öğretim elemanlarının derste teknolojik araç ve gereçler etkin kullanılmalarında %63 bir memnuniyet duymakta, yenilikçi yaklaşım benimsemelerine ise %60 oranında bir katılım göstermektedir.

Danışmanlarının sorunları ile ilgilenmelerini ve projelerden haberdar olmalarını da ortanın üzerinde (%56) bir oranda memnuniyet belirtmişlerdir.

Derslik donanım uygunluğu ve kantin hizmetleri ise ortanın altında (%44) bir memnuniyet puanı elde etmiştir.

Tüm sorular dikkate alındığında genel memnuniyet 52,17 olarak belirlenmiştir.



Ankete Katılmak İçin Tıklayınız