P.Ç. 1
|
Disiplinlerarasılık özelliği sayesinde öğrenciye evrensel
düzeyde düşünüş biçimlerinin dayandığı değer sistemlerini anlama ve analiz
etme becerisi kazandırılır.
|
P.Ç. 2
|
Analiz, sentez ve eleştirel düşünme becerisini etkili bir
biçimde kullanarak öğrencide felsefi ve bilimsel düşünme yeteneği
geliştirilir.
|
P.Ç. 3
|
Sosyal bilimler alanının farklı disiplinlerine (sosyoloji,
psikoloji, tarih, din) dair formasyon sağlanarak öğrencilerin literatürü
tanıması ve değerlendirmesi sağlanır.
|
P.Ç. 4
|
Metin okuma, kavrama ve yorumlama yoluyla doğru ve
eleştirel düşünme kapasitesi kazandırılarak öğrencilerin kendi düşüncelerini
tutarlı, özgür ve etkili bir biçimde argümantatif olarak ifade etmeleri
sağlanır.
|
P.Ç. 5
|
Sosyal ve bireysel yaşamın temel dinamiklerini akademik
anlamda açıklama, uygulama ve değerlendirme becerisi kazandırılır.
|
P.Ç. 6
|
Anadilde ve yabancı dilde okuma, yazma ve düşüncelerini
etkili bir biçimde toplum önünde ifade edebilme becerisi ile öğrencinin,
bilgi, değer ve gerçeklik gibi temel sorular hakkında ileri düzey bir
farkındalık elde etmesi ve bunu yaşadığı topluma aktarabilmesi sağlanır.
|
P.Ç. 7
|
Sorunlara yönelik karar verme süreçlerinde doğru yargılara
varabilme, akılcı tavır alabilme, çözüm aşamasında bilgilerin analiz ve
sentezini yaparak yaratıcı fikirler üretebilme becerisi kazandırılır.
|
P.Ç. 8
|
Temel felsefe alanlarının (metafizik, epistemoloji, ahlak,
estetik) problemlerine ve bu problemlerin çözümüne ilişkin farkındalık
kazandırılır.
|
P.Ç. 9
|
Ahlaki değerler, politik sistem ve insan haklarına dair
bilinç düzeyini geliştirmek yoluyla kültürel ve bilimsel mirası sonraki
nesillere aktarma becerisi edindirilir.
|
P.Ç.
10
|
Bilimsel yöntem ve araştırma tekniklerine dair bilgi ve
donanım verilir ve bu sayede felsefe literatüründe araştırma ve kaynak tarama
becerisi kazandırılır.
|
P.Ç.
11
|
Çevre problemleri, tıp ve teknolojik gelişmeleri felsefi
bakış açısıyla yorumlama yetisi kazandırılır.
|
P.Ç.
12
|
Bireylerarası ilişkilerin ilke ve normlarının belirlenmesi
gerektiğine dair inancı pekiştirilir ve uygulama alanında deneyimleme
becerisi kazandırılır.
|
P.Ç.
13
|
Felsefi argümantasyonlara aşina olma yoluyla öğrenciye
olguları kendi felsefi bakış açısıyla yorumlama becerisi kazandırılır.
|
P.Ç.
14
|
Gündelik olayları felsefe ve bilim tarihine ilişkin
metinler üzerinden yeniden yorumlama becerisi edindirilerek mezuniyet
sonrasında öğrencinin bu beceriyi bireysel ve toplumsal yaşamında
kullanabilmesi sağlanır.
|
P.Ç.
15
|
Öğrencinin ilgili olduğu temel felsefi problemlere dair
merakı motive edilir ve söz konusu alanda derinleşme becerisi kazandırılır.
|
P.Ç.
16
|
Öğrenciye teori-pratik dengesini kurma becerisi
kazandırılır ve böylece felsefi bilginin üretimi ve toplumda yayılması
kolaylaştırılır.
|
P.Ç.
17
|
Anadilde ve yabancı dilde hazırlanan bilimsel, akademik,
teknolojik araştırma ve projelerde görev alabilecek donanım ve nitelikler
kazandırılır.
|
P.Ç.
18
|
Toplumun güvenli, sağlıklı ve barışçı hale gelmesini
sağlamak ve yaşam seviyesini yükseltebilmek için felsefi düşünüşün
farklılıklara saygı gösterme ve bu farklılıkları anlamaya teşvik
eden/zorlayan yönü öğrencide içselleştirilir.
|
P.Ç.
19
|
Lisans eğitimi sırasında aktarılan bilgilerin profesyonel
çalışma ortamlarında veya lisans sonrası akademik eğitimde sistematik bir
biçimde yeniden üretilmesini sağlayacak bilgi, beceri ve donanım
kazandırılır.
|