Tarihçe;
Ziya Gökalp Eğitim
Fakültesi 1962’de Diyarbakır Eğitim Enstitüsü adı altında Türkçe ve Fen Bilgisi
Öğretmeni yetiştiren iki yıllık bir yüksekokul olarak bugünkü Süleyman Nazif
İlköğretim Okulu’nda öğretime başlamıştır. 1967 yılında bu binanın Tıp
Fakültesi’ne verilmesi ile bugünkü Anadolu Lisesi’nin binasına taşınmış,
Türkçe, Sosyal Bilgiler, Matematik ve Fen Bilgisi bölümleri olmak üzere dört
bölümle eğitim-öğretime devam etmiş ve iki yıl sonra İstasyon Caddesi
üzerindeki binasına nakledilmiştir. 1970–1971 Eğitim-Öğretim yılında öğrenim üç
yıla çıkarılmış olup, 1971–1972 Öğretim yılında Almanca, İngilizce ve Fransızca
Bölümlerinin de ilavesiyle bölüm sayısı yediye çıkarılmıştır. Daha sonra
1978–1979 Öğretim yılında “Diyarbakır Yüksek Öğretmen Okulu” adı altında Lisans
Düzeyinde (4 yıl) Öğretmen yetiştiren bir yüksekokula dönüştürülmüştür. Eğitim
Enstitüsü 41 sayılı kanun hükmünde kararname ile 20.07.1982 tarihinde
Eğitim Fakültesi adı altında Dicle Üniversitesi’ne bağlanmıştır. Kurucu heyette
yer alan öğretim üyelerinden, Prof. Dr. Haluk Anıl Fakültemizin ilk dekanı
olarak kuruluş çalışmalarını başlatmıştır. Türkiye’nin köklü ve önemli Eğitim
Fakülteleri arasında bulunan fakültemiz, 2001 yılında resmî gazetede yayınlanan
2816
karar sayısı Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi adını almıştır.
Vizyon; Ulusal ve
uluslararası boyutlarda genel kültüre sahip, özel alan bilgisine hâkim
formasyonunu tamamlamış, bilimsel araştırmalar yapabilen etik değerlere bağlı
lider öğretmenler yetiştirmek.
Misyon;
• Milli Eğitim sisteminde yer
alan mevzuat ve yönetmeliklere uygun; ortaokul ve
lise kademesinde görev yapabilecek, çağın gerektirdiği temel bilgi,
beceri ve tutumlara sahip toplum değerlerini ön planda tutan erdemli öğretmen
yetiştirmek.
• Eğitimde sürekli iyileşme ve
mükemmellik anlayışını benimseyerek yüksek kalite standartlarına ulaşmayı
sağlamak.
• Öğrenci ve akademik kadronun
eğitimdeki temel ihtiyaçlarını (derslik, laboratuvar, atölye, okuma/çalışma
salonları ve akademisyen çalışma ofisleri vb.) karşılamak için yenilikçi
çözümler üretmek.
• Eğitim süreçlerinin
verimliliğini artırarak bilim, sanat ve kültürel faaliyetlerle ulusal ve
uluslararası alanda tanınırlığı güçlendirmek.
• Topluma değer katacak, toplumun
çağdaş düzeydeki eğitim ihtiyacına cevap verecek nitelikli bireyler
yetiştirmek.
• Ulusal ve uluslararası düzeyde
öğretmenlik mesleğini uygulayabilmek.
• Kendi toplum değerlerini
benimsemiş, bu değerleri öğretmenlik mesleği ile örtüştüren iyi insan, iyi
vatandaş yetiştirmeyi önemseyen öğretmenler yetiştirmek.