Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Genel Bilgi


Tarihçe;

Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi 1962’de Diyarbakır Eğitim Enstitüsü adı altında Türkçe ve Fen Bilgisi Öğretmeni yetiştiren iki yıllık bir yüksekokul olarak bugünkü Süleyman Nazif İlköğretim Okulu’nda öğretime başlamıştır. 1967 yılında bu binanın Tıp Fakültesi’ne verilmesi ile bugünkü Anadolu Lisesi’nin binasına taşınmış, Türkçe, Sosyal Bilgiler, Matematik ve Fen Bilgisi bölümleri olmak üzere dört bölümle eğitim-öğretime devam etmiş ve iki yıl sonra İstasyon Caddesi üzerindeki binasına nakledilmiştir. 1970–1971 Eğitim-Öğretim yılında öğrenim üç yıla çıkarılmış olup, 1971–1972 Öğretim yılında Almanca, İngilizce ve Fransızca Bölümlerinin de ilavesiyle bölüm sayısı yediye çıkarılmıştır. Daha sonra 1978–1979 Öğretim yılında “Diyarbakır Yüksek Öğretmen Okulu” adı altında Lisans Düzeyinde (4 yıl) Öğretmen yetiştiren bir yüksekokula dönüştürülmüştür. Eğitim Enstitüsü 41 sayılı kanun hükmünde kararname ile 20.07.1982 tarihinde Eğitim Fakültesi adı altında Dicle Üniversitesi’ne bağlanmıştır. Kurucu heyette yer alan öğretim üyelerinden, Prof. Dr. Haluk Anıl Fakültemizin ilk dekanı olarak kuruluş çalışmalarını başlatmıştır. Türkiye’nin köklü ve önemli Eğitim Fakülteleri arasında bulunan fakültemiz, 2001 yılında resmî gazetede yayınlanan 2816 karar sayısı Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi adını almıştır.

Vizyon; Ulusal ve uluslararası boyutlarda genel kültüre sahip, özel alan bilgisine hâkim formasyonunu tamamlamış, bilimsel araştırmalar yapabilen etik değerlere bağlı lider öğretmenler yetiştirmek.

Misyon;         

• Milli Eğitim sisteminde yer alan mevzuat ve yönetmeliklere uygun; ortaokul ve lise kademesinde görev yapabilecek, çağın gerektirdiği temel bilgi, beceri ve tutumlara sahip toplum değerlerini ön planda tutan erdemli öğretmen yetiştirmek.

• Eğitimde sürekli iyileşme ve mükemmellik anlayışını benimseyerek yüksek kalite standartlarına ulaşmayı sağlamak.

• Öğrenci ve akademik kadronun eğitimdeki temel ihtiyaçlarını (derslik, laboratuvar, atölye, okuma/çalışma salonları ve akademisyen çalışma ofisleri vb.) karşılamak için yenilikçi çözümler üretmek.

• Eğitim süreçlerinin verimliliğini artırarak bilim, sanat ve kültürel faaliyetlerle ulusal ve uluslararası alanda tanınırlığı güçlendirmek.

• Topluma değer katacak, toplumun çağdaş düzeydeki eğitim ihtiyacına cevap verecek nitelikli bireyler yetiştirmek.

• Ulusal ve uluslararası düzeyde öğretmenlik mesleğini uygulayabilmek.

• Kendi toplum değerlerini benimsemiş, bu değerleri öğretmenlik mesleği ile örtüştüren iyi insan, iyi vatandaş yetiştirmeyi önemseyen öğretmenler yetiştirmek.