TÜKETİM ÇILGINLIĞI VE MARKA TAKINTISI ETKİNLİĞİ


13.03.2025


Atatürk Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü öğrencileri “Toplumsal Duyarlılık Çalışmaları” dersi kapsamında dersten sorumlu öğretim üyeleri Doç. Dr. Yeter DURGUN OZAN ve Dr. Öğr. Üyesi Esra ANUŞ TOPDEMİR’in danışmanlığında “Tüketim Çılgınlığı ve Marka Takıntısı Etkinliği” düzenledi. Etkinlikte Üniversitemiz öğrenci yaşam merkezinde bilgilendirme ve farkındalık yaratmak amacıyla stant kurulmuştur.

Stantta günümüz dünyasında marka ve tüketim kültürünün, hayatımızın her alanında büyük bir yer kapladığı, bu durumun, gençler arasında giderek yaygınlaşan bir fenomen haline geldiğine dikkat çekildi. Gençlerde marka takıntısı, medya ve reklamların etkisi, akran baskısı, aile ve çevre faktörleri gibi birçok nedenle ortaya çıkabilir. Bu takıntı maddi yük, düşük öz saygı, sosyal izolasyon ve tüketim kültürünün pekişmesi gibi olumsuz etkilere neden olmaktadır. Ancak, medya bilinçlendirme, aile içinde açık iletişim, alternatif değerler geliştirme, sosyal aktiviteler ve hobilerle meşgul olma, akran baskısıyla başa çıkma ve ailelerin örnek olması gibi stratejilerle marka takıntısının önüne geçilebilir. Stant alanında ziyaretçilere, bilgilendirmeler yapılarak broşürler dağıtıldı.

Dersin sorumlu öğretim üyeleri Doç. Dr. Yeter DURGUN OZAN ve Dr. Öğr. Üyesi Esra ANUŞ TOPDEMİR  “Toplumsal Duyarlılık Çalışmaları” dersi kapsamında öğrenciler ile proje ve etkinliklerini sürdürmeye devam edeceklerini belirttiler.


Fotoğraf Galerisi