Bilim ve teknik, günümüzde insanın hayatını
kolaylaştıran pek çok ürün üretmektedir. Piyasaya sürülen her ürün, insanlığın
konfor ve rahatını önemli ölçüde artırırken beraberinde bir dizi sorunları da getirmektedir.
Bu sorunların başında maddi doygunluk yaşayan insanoğlunun manevi açıdan çeşitli
kopuşlar yaşaması gelmektedir. Bu kopuşu zaman zaman birtakım ruhsal etmenlerle
açıklamak her ne kadar mümkün görünse de sorun ontolojik/varlıksal olup insan
beninin derununda yaşanmaktadır. Maddi ve manevi olmak üzere iki bileşenden meydana
gelen insanın manevi dünyasında söz konusu olan boşluktan neşet eden bu
varoluşsal sorun, dinî öğreti ve değerlerle beslenip rehabilite edilmediği sürece
içten içe insanı rahatsız etmeye devam edecektir. Ayrıca bu boşluğun farkında
olan bazı art niyetli çevreler de insanoğlunun eksikliğini hissettiği bu
sıkıntıyı istismar ederek nüfuz elde etme, dünyevi kazanç temin etme gibi
istenmedik yollara başvurmaktadırlar. Her iki sorunu yakından takip eden dinî
eğitim veren kurumlar bu sorunlarla baş etmek adına önemli bir çaba
harcamaktadırlar. Okul öncesi eğitimden başlayarak lisansüstü çalışmalara
varıncaya kadar çeşitli aşamalarda dinî eğitim ve öğretim hizmeti sunan
kurumlar bir yandan verdikleri eğitimlerle manevi boşluğu kapatmaya yönelik
işlevini yerine getirirken bir yandan da bu hizmetleri yürütecek insan
kaynaklarını yetiştirmeye gayret göstermektedirler. Bu çalışma Diyarbakır’da
din eğitimi ve öğretimi alanında hizmet veren kurumların ortak insiyatifiyle
hem dinî sahada görülen bahis konusu sorunlara mütevazı bir katkı sunmayı
amaçlamakta hem de dinî ilimler alanında genç bilim insanları yetiştirme
işlevini yerine getirmeyi hedeflemektedir.