Program Eğitim Amaçları

 

PEA1: 0-18 yaşlar arasındaki yaşı ile uyumlu gelişim gösteren, özel gereksinimli, korunma ihtiyacı olan, çalışan, mülteci, suça sürüklenen çocuklar ile hastanede yatan çocukların zihinsel, dil, motor, sosyal, duygusal gelişimlerini ve öz bakım becerilerini değerlendirebilecek bilgi, beceri, deneyim ve farkındalığı kazanmak.

PEA2: Bilgi, beceri, deneyim ve farkındalığı kullanarak kamu ve özel hastaneler, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri ile eğitim kurumlarının farklı kademelerinde, Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na bağlı çocuk evleri ve sevgi evlerinde, Adalet Bakanlığı’na bağlı çocuk izlem merkezlerinde, çocuk mahkemelerinde, sivil toplum örgütleri ve gönüllü kuruluşlarda istihdam edebilecek gelişimi sağlamak

PEA3: Alınan eğitime ilave olarak yaşam boyu eğitim becerisi elde etmek.

PEA4: Alana ilişkin akademik çalışmaları takip etmek.

PEA5: Alana ilişkin mesleki çalışmaları takip etmek.

PEA6: Alana ilişkin sosyal çalışmaları takip etmek.

PEA7: Yaşam boyu eğitim ilkesiyle, bilgi çağı ve iş yaşamının gereklerine uygun ve çağdaş öğretim yöntemleri ile yaşam becerileri kazanmak

PEA8: Evrensel, kültürel değerlere, mesleki etik yeterlilik ve bilincine sahip, bireysel ve mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki sektörel gelişmeleri izleyen ve kendini sürekli yenileyen geliştiren, güvenlik, sağlık ve çevre koruma önlemleri ile konusunda bilgi, beceri, yeterlilik ve bilince sahip olabilmek.

PEA9: Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilmek, uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilmek, çalışma guruplarında sorumluluk alabilen veya bireysel çalışabilme becerisine sahip, etkili iletişim kurabilen, hoşgörülü, sabırlı ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmek.

 PEA10: Eğitim ve bakım hizmetleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilen ve değerlendirebilen, sorunları tanımlayabilen çözüm önerileri geliştirebilen bireyler yetiştirmek.