PEA1: 0-18 yaşlar arasındaki yaşı ile uyumlu gelişim gösteren, özel
gereksinimli, korunma ihtiyacı olan, çalışan, mülteci, suça sürüklenen
çocuklar ile hastanede yatan çocukların zihinsel, dil, motor, sosyal,
duygusal gelişimlerini ve öz bakım becerilerini değerlendirebilecek bilgi,
beceri, deneyim ve farkındalığı kazanmak.
PEA2: Bilgi, beceri, deneyim ve farkındalığı kullanarak kamu ve özel
hastaneler, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri ile eğitim kurumlarının
farklı kademelerinde, Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’na bağlı
çocuk evleri ve sevgi evlerinde, Adalet Bakanlığı’na bağlı çocuk izlem
merkezlerinde, çocuk mahkemelerinde, sivil toplum örgütleri ve gönüllü
kuruluşlarda istihdam edebilecek gelişimi sağlamak
PEA3: Alınan eğitime ilave olarak yaşam boyu eğitim becerisi elde etmek.
PEA4: Alana ilişkin akademik çalışmaları takip etmek.
PEA5: Alana ilişkin mesleki çalışmaları takip etmek.
PEA6: Alana ilişkin sosyal çalışmaları takip etmek.
PEA7: Yaşam boyu eğitim ilkesiyle, bilgi çağı ve iş yaşamının gereklerine
uygun ve çağdaş öğretim yöntemleri ile yaşam becerileri kazanmak
PEA8: Evrensel, kültürel değerlere, mesleki etik yeterlilik ve bilincine
sahip, bireysel ve mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve
teknolojideki sektörel gelişmeleri izleyen ve kendini sürekli yenileyen
geliştiren, güvenlik, sağlık ve çevre koruma önlemleri ile konusunda bilgi,
beceri, yeterlilik ve bilince sahip olabilmek.
PEA9: Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve
teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilmek, uygulamalarda
karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilmek, çalışma guruplarında
sorumluluk alabilen veya bireysel çalışabilme becerisine sahip, etkili
iletişim kurabilen, hoşgörülü, sabırlı ve alanındaki yenilikleri takip
edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olabilmek.
PEA10:
Eğitim ve bakım hizmetleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip
alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri
yorumlayabilen ve değerlendirebilen, sorunları tanımlayabilen çözüm önerileri
geliştirebilen bireyler yetiştirmek.
|