Mesleki Eğitim Politikası Dicle Üniversitesi Mesleki eğitim sürecinin başlangıcından beri Sosyal Bilimler Meslek yüksek okulu eğitim ve öğretim sürecini verimli bir şeilde değerlendirmektedir; Mesleki eğitim konusundan başlayarak birçok girişimde bulunulmuş; eylem planları hazırlanmış; çalışma grupları kurulmuştur. Bu doğrultuda, Mevlana , Erasmus , Bologna, Farabi gibi eğitim programlarının temel eğitim politikalarından Yararlanılmıştır. Öte yandan, 2013-2014 yılı itibariyle rekabetçi ve dinamik bir bilgiye dayalı mesleki eğitim hedefi doğrultusunda eğitime önemli bir yer atfedilmiş; genel ve mesleki eğitimde bazı ölçütler belirlenmiş; yaşam boyu öğrenimin daha kolay erişilebilir bir çerçeveye yerleştirilmesi öngörülmüştür. Bu çerçevede, aşağıdaki konularda destek sağlanmaktadır: - Mesleki eğitimle, Mevlana , Erasmus , Bologna, Farabi programaları sayesinde Üniversteler arasındaki işbirlikleri sağlama;
- Yurtdışında eğitim görmek üzere değişim programları ve fırsatları;
- Yenilikçi öğrenme ve öğretim projeleri;
- Akademik ve profesyonel eğitim Olanakları ;
- Eğitimde yeni teknolojiler ve mesleki kalifikasyonların uluslararası tanıtım çalışmaları;
- Yeniliğe açık olma ve sürekli yeni hedeflere ilerlemeyi ilke olarak benimseme;
- Evrensel değerlere bağlı kalma;
- Teknolojiye ve Stratejiye yönelik anlayışın benimsenmesi ve uygulanması;
- Katılımcı ve şeffaf yönetim anlayışı ile eleştiriye açık olma,
- Kaynakları ekonomik, etkin ve verimli kullanmayı benimseme;
- Akademik ve bilimsel çalışmalarda öncü olmayı betimleme;
- Hakkaniyetten ve adaletten yana yansız davranmayı benimseme;
- İnsan haklarına ve özgürlüklerine saygı gösterme;
- Kaliteli eğitimi ilke olarak benimseme;
- Toplumsal ve kültürel değerleri içselleştirme;
- Emeğe saygı gösterip ve liyakate değer verme;
- Farklılıkları ve çok kültürlülüğü bir zenginlik olarak benimseme;
|