BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönergenin amacı; Dicle Üniversitesi Meslek Yüksekokullarında
İşletmede Mesleki Eğitim müfredatı kapsamında, Üniversite ve İşletmeler
tarafından yapılacak tüm iş ve işlemlerle ilgili usul ve esasları
belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu yönerge, Dicle Üniversitesi Meslek Yüksekokullarında
İşletmede Mesleki Eğitim alan öğrencilerin; yurtiçi/yurtdışı, kamuya ve özel
sektöre ait kurum veya kuruluşlarda yapacakları işyeri eğitimleriyle ilgili
uygulama esaslarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu yönerge, 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu’na; 6111 sayılı Bazı
Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık
Sigortası Kanunu ve Diğer Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde
Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun’un 61-64. maddelerine; 2547 sayılı Yüksek
Öğretim Kanunu’nun ek 23. maddesine; 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel
Sağlık Sigortası Kanunu’na, 17 Haziran 2021 tarihli ve 31514 Sayılı Resmi
Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Yükseköğretimde Uygulamalı Eğitimler
Çerçeve Yönetmeliği ve Dicle Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim
ve Sınav Yönetmeliği hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu yönergede adı
geçen;
a) Meslek Yüksekokulları İşletmede Mesleki Eğitim Kurulu (Kurul): Meslek
Yüksekokulunda öğrencilerin İşletmede Mesleki Eğitimleri ile ilgili ilke ve
prensipleri belirlemek ve stratejik kararlar almak üzere, İşletmede Mesleki
Eğitimin uygulandığı Meslek Yüksekokullarının Müdürlerinden ve İşletmede
Mesleki Eğitim Koordinatörlerinden oluşturulan kuruldur. Kurul, MYO müdürleri
arasından birisini Başkan olarak seçer. Kurul her akademik yarıyılda en az
bir kez toplanır.
b) İşletmede Mesleki Eğitim Koordinatörü
(Koordinatör): Meslek Yüksekokulu Müdürü tarafından görevlendirilen
ve öğrencilerin bu yönerge doğrultusunda eğitimi yapmalarını koordine eden
Meslek Yüksekokulu Müdür Yardımcısıdır.
c) İşletmede Mesleki Eğitim Bölüm Komisyonu (Bölüm
Komisyonu): Bölümün İşletmede Mesleki Eğitim işlemlerini yürütmek, yönetmek ve
değerlendirmek üzere, Bölüm Başkanı ve bölümdeki Program Başkanlarından
oluşur. Bölümde tek program bulunması halinde, Komisyonun üçüncü üyesi olarak
Bölüm Başkanı bir öğretim elemanını görevlendirir. Bölüm Başkanı komisyona
başkanlık eder.
ç) Sorumlu Öğretim Elemanı: İşletmede Mesleki
Eğitimin izlenmesi ve değerlendirilmesi için Bölüm Başkanlığınca önerilen ve
Meslek Yüksekokulu Müdürü tarafından görevlendirilen, işletmeye giden
öğrencileri denetlemekle görevli bölüm öğretim elemanını ifade eder.
d) İşletme: Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin,
eğitimleri süresince kazandıkları bilgi ve deneyimlerini pekiştirmek üzere
uygulama yaptıkları, mal ve hizmet üreten, fiziksel ve nitel kapasitesi Bölüm
Komisyonu tarafından yeterli bulunan, kamu ve özel kurum, kuruluş ve iş yerlerini
ifade eder.
e) İşletmede Mesleki
Eğitim: Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin teorik eğitimlerini yüksekokulda,
işletmede veya işletmelerce tesis edilen eğitim birimlerinde, beceri
eğitimlerini ise işletmelerde yaptıkları eğitim uygulamaları ifade eder.
f) Uygulamalı Eğitim Dosyası: Bu yönergede belirtilen esaslar
çerçevesinde İşletmede Mesleki Eğitim süresince yapılan iş ve işlemlerin
kayıt altına alındığı dosyadır.
g) Eğitici Personel: Mesleki yetkinliğe sahip, öğrencilerin
işletmedeki eğitimlerinden sorumlu, iş pedagojisi eğitimi almış, mesleki
eğitim yöntem ve tekniklerini bilen ve uygulayan veya mesleki ve teknik
eğitim okul ve kurumlarında atölye, laboratuvar, meslek dersleri öğretmenliği
yapabilme yetkisine sahip işletme personelini ifade eder.
ğ) İşletme Yöneticisi: İşletmede Mesleki
Eğitim Protokolünü, işletme adına imzalayan yetkili kişidir.
h) İşletmede Mesleki
Eğitim Öğrencisi: Meslek Yüksekokulu öğrencilerinden İşletmede Mesleki
Eğitim almayı tercih eden, Bölüm Komisyonu tarafından uygun görülen ve
İşletmede Mesleki Eğitim Sözleşmesi’ni imzalayan öğrencilerdir.
ı) İşletmede Mesleki Eğitim Protokolü: İşletmede Mesleki Eğitim
ile ilgili kontenjanları ve esasları içeren, Meslek Yüksekokulu Müdürü ile
İşyeri Yöneticisi tarafından imzalanan belgedir.
i) İşletmede Mesleki Eğitim Sözleşmesi: İşletmede Mesleki Eğitim
kapsamında öğrenci ve işletme arasındaki ilişkileri düzenleyen ve öğrenci,
Bölüm Komisyonu Başkanı ve İşletme Yöneticisi tarafından imzalanan kabul
belgesidir.
j) Üniversite: Dicle Üniversitesini ifade etmektedir.
İKİNCİ BÖLÜM
Görev, Yetki ve Sorumluluklar
Meslek
Yüksekokulları İşletmede Mesleki Eğitim Kurulu’nun Görevleri
MADDE 5- (1) İşletmede Mesleki Eğitimin uygulandığı Meslek
Yüksekokulları arasında eşgüdüm sağlanması için, Müdürler ve Koordinatörlerden
oluşmaktadır ve görevleri aşağıdaki gibidir;
a) Meslek Yüksekokullarında uygulanan İşletmede Mesleki Eğitim ile ilgili
ilke ve prensipleri belirlemek,
b) İşletmede Mesleki Eğitim’in eksiksiz başlaması, sürdürülmesi ve
tamamlanması için gerekli planlamaları yapmak,
c) Meslek Yüksekokulları İşletmede Mesleki Eğitim Yönergesi’ni ve ilgili
formları düzenlenmek ve ihtiyaç halinde revize etmek.
Meslek Yüksekokulu
Müdürü’nün Görevleri
MADDE 6- (1) Müdür, Meslek
Yüksekokulunda İşletmede Mesleki Eğitim organizasyonun en üst yetkilisidir ve
aşağıdaki görevleri yapar.
a) Meslek
Yüksekokulu müdür yardımcılarından birisini İşletmede Mesleki Eğitim
Koordinatörü olarak görevlendirmek,
b) Bölüm Başkanınca önerilen Sorumlu Öğretim Elemanlarını görevlendirmek,
c) İşletmede Mesleki Eğitim ile ilgili gerekli çalışmaları yaptırmak ve
İşletmede Mesleki Eğitim Protokolünü onaylamak,
ç) Bölüm
Komisyonlarının karara bağladığı İşletmede Mesleki Eğitim değerlendirme
sonuçlarını Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına bildirmek ve öğrencilere ilan
etmek,
d) Mesleki eğitim kapsamında 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal
Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 5 inci maddesi gereğince
sigortalanacak öğrencilerin sigortalanmalarına ilişkin iş ve işlemleri
yürütmek,
e) İşletmede Mesleki Eğitim’in eksiksiz başlaması, sürdürülmesi ve
tamamlanması için gerekli önlemleri almak
Meslek Yüksekokulu
İşletmede Mesleki Eğitim Koordinatörü’nün Görevleri
MADDE 7- (1) Meslek Yüksekokulu İşletmede Mesleki Eğitim
Koordinatörü’nün görevleri aşağıdaki gibidir;
a) Meslek
Yüksekokulu’ndaki ön lisans programları ve işletme arasındaki koordinasyonu
sağlamak,
b) İşletmede Mesleki Eğitim Protokolünü hazırlamak ve güncellemek,
c) İşletmede Mesleki Eğitimin planlanmasını, koordinasyonunu ve uygulanmasını
sağlamak, Bölüm Komisyonlarının çalışmalarını takip etmek,
d) Öğrencilerin eğitim alabilecekleri işletmeleri belirleme hususunda gerekli
bilgi sistemini oluşturmak,
e) İşletmede Mesleki Eğitim’in yönetmelik, yönerge, usul ve esaslara uygun
olarak düzenli sürdürülmesi için gerekli önlemleri almak, doğabilecek
aksaklık ve problemleri çözmek,
f) Gerekli gördüğü takdirde İşletmede Mesleki Eğitim ile ilgili anket,
mülakat ve uygulamalar düzenlemek.
İşletmede Mesleki
Eğitim Bölüm Komisyonu’nun Görevleri
MADDE 8- (1) Bölüm Komisyonunun görevleri aşağıdaki gibidir;
a) Her öğretim
döneminin başlamasından en az iki hafta önce toplanmak ve o öğretim dönemi
için hazırlıkları yapmak; her yarıyıl sonunda teslim edilmiş Uygulamalı
Eğitim Dosyalarını ve öğrencileri değerlendirmek,
b) İşletmede Mesleki Eğitim verilecek işletmeleri belirlemek, gerekli
yazışmaları yapmak ve öğrencilerin eğitim yapacakları işletmelere
dağıtımlarını sağlamak,
c) Öğrencileri, bu yönerge hükümleri doğrultusunda İşletmede Mesleki Eğitim
ile ilgili bilgilendirmek, tanıtıcı ve bilgilendirici toplantılar yapmak,
d) Öğrencilerin İşletmede Mesleki Eğitim süresince hazırlayacakları haftalık
çalışma faaliyetlerinin kapsamını ve Uygulamalı Eğitim Dosyası’nın içeriğini
belirleyerek öğrencilere duyurmak,
e) İşletmede Mesleki Eğitim’de kullanılacak evrakları (Öğrenci Başvuru Formu,
Bölüm Komisyonu Değerlendirme Formu, İşletmede Mesleki Eğitim Protokolü,
İşletmede Mesleki Eğitim Sözleşmesi, Uygulamalı Eğitim Dosyası, İşletme
Değerlendirme Formu vb.) düzenlemek, basılıp hazır hale gelmesini sağlamak,
f) İşletmede Mesleki Eğitim yapacak öğrencilerin sigorta işlemlerini
planlamak ve takip etmek,
g) Yeni işletmelerin bulunması için kurumlar arası iletişimi sağlamak,
ğ) İşletmede Mesleki Eğitim ile ilgili oluşabilecek sorunları çözmek,
çözülemeyen hususları Koordinatör’e iletmek,
h) Sorumlu Öğretim Elemanı ve Eğitici Personel’in vereceği değerlendirme
raporlarını karara bağlamak ve Öğrenci Bilgi Sistemine girilmesini sağlamak,
ı) Koordinatör’ün belirleyeceği görevleri yerine getirmek.
Sorumlu Öğretim
Elemanı’nın Görevleri
MADDE 9- (1) Sorumlu Öğretim
Elemanı’nın görevleri aşağıdaki şekilde belirlenmiştir:
a) İşletmede Mesleki Eğitim’in Bölüm ve işletme arasında koordineli bir
şekilde yürütülmesini sağlamak.
b) Öğrencilerin işletmelerdeki çalışmalarının, öğrenci yararına ve İşletmede
Mesleki Eğitim Yönergesi’ne uygun olup olmadığını denetlemek, varsa
aksaklıkları gidermek.
c) İl içi ve il dışı ulaşım şartları ile bütçe imkânları dikkate alınarak,
İşletmede Mesleki Eğitim süresince, bir işletmeyi en az bir defa olmak üzere
denetleme görevini yerine getirmek.
Bu denetleme zorunlu hallerde ve sadece il dışı işyerleri için geçerli olmak
üzere haberleşme araçları ile de yapılabilir.
ç) Her denetim sonucunda İşletme Denetim Formu’nu düzenleyerek Bölüm
Komisyonu’na iletilmek üzere ilgili Bölüm Başkanlığı’na teslim etmek.
d) Eğitimini tamamlayan öğrencinin İşletme Değerlendirme Formu’nun Bölüm
Başkanlığı’na ulaşmasını sağlamak.
e) İşletme Devam Çizelgesi’ni ve kontrol raporlarını dikkate alarak her
öğrenci için Sorumlu Öğretim Elemanı Değerlendirme Raporunu hazırlamak ve
Bölüm Komisyonu’na sunmak.
İşletme
Yöneticisi’nin Görevleri
MADDE 10- (1) İşletme Yöneticisi’nin görevleri aşağıdaki gibidir:
a) İşletmede Mesleki Eğitim Protokolü’nü, işletme adına imzalamak,
b) İşletmede Mesleki Eğitim için öğrenci kabul edecek işletmenin, kendi
personeline sağladığı konaklama, beslenme ve sosyal imkânlardan öğrencilerin
de yararlanması için gerekli çabayı göstermek,
c) Öğrencinin eğitimi için, bu Yönerge’de belirtilen şartları taşıyan bir
Eğitici Personel görevlendirmek.
Eğitici Personel’in
Görevleri
MADDE 11- (1) Eğitici Personel’in görevleri aşağıdaki gibidir:
a) Öğrencinin işletmedeki sorumluluğunu üstlenerek gerekli oryantasyon
çalışmalarını gerçekleştirmek,
b) Öğrencilerin Meslek Yüksekokulu’nda almış olduğu teorik ve uygulama esaslı
bilgi ve becerilerin iş ortamındaki uygulama çalışmaları ile pekişmesini
sağlamak,
c) Öğrenciye haftalık çalışma planı ve sorumluluğu yüklemek,
d) Öğrencilere meslek yeterliliğini ve disiplinini kazandırmak,
e) Öğrencinin hazırladığı Uygulamalı Eğitim Dosyası ve yaptığı faaliyetleri
değerlendirmek,
f) Öğrencinin eğitim gördüğü programa uymayan ve sağlık açısından problem
doğuracak işlerde görevlendirilmesini engellemek.
g) İşletmede Mesleki Eğitim’i tamamlayan öğrencinin İşletme Değerlendirme
Formu’nu doldurarak, kapalı zarf içinde gizli olarak ilgili Bölüm
Başkanlığı’na ulaştırmak.
İşletmede Mesleki
Eğitim Öğrencilerinin Görev ve Sorumlulukları
MADDE 12- (1) Öğrenciler;
a) İşletme eğitimlerini, İşletmede Mesleki Eğitim Sözleşmesi imzalanan
işletmelerde yapmak zorundadırlar.
b) İşletmede Mesleki Eğitim süresince Eğitici Personel tarafından belirlenen
haftalık çalışma planını uygulamakla yükümlüdürler.
c) İşletme’nin
kurallarına, mevzuatına ve Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin
Yönetmeliğine uymak ve işletmedeki tüm mesleki etkinliklere (seminer, hizmet
içi eğitim, geliştirme kursları vb.) katılmak zorundadırlar.
ç) İşletmeden izinsiz ayrılamazlar. İşletmede Mesleki Eğitim’e % 80 oranında
devam etmek zorundadırlar. Hastalık, birinci derece yakınlarının vefatı veya
benzeri acil/zorunlu durumlar dışında izin kullanamazlar. İzinli olarak
ayrılması gereken durumlarda Eğitici Personel tarafından onaylı izin formu
düzenlenir ve Uygulamalı Eğitim Dosyası’nda saklanır. Kullanılan izin gün
sayısı İşletmede Mesleki Eğitim süresinin % 20'sini aştığında ya da izinsiz
veya mazeretsiz olarak devamsızlığı olan öğrencilerin bu durumları, işletme
tarafından Bölüm Komisyonuna bildirilir ve öğrencilerin eğitimi iptal edilir.
d) İşletmedeki sendikal etkinliklere katılamazlar.
e) Bölüm Komisyonuna bilgi vermeden ve onay almadan İşletmede Mesleki
Eğitim’e ara veremezler ve işletmeyi değiştiremezler, aksi takdirde yapılan
eğitimi geçersiz sayılır.
f) İşletmenin mesai saatlerine uymak zorundadırlar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İşletmede
Mesleki Eğitim ile İlgili Düzenlemeler
İşletmede Mesleki
Eğitim Kontenjanları
MADDE 13- (1) Kamu kurum ve kuruluşları ile özel kuruluşlar ve
yurtdışı kurumlarla yapılan yazışmalar sonucunda Güz yarıyılı sonuna kadar
İşletmede Mesleki Eğitim kontenjanları Bölüm Komisyonu tarafından belirlenir.
(2) Kontenjanların kullanımında Üniversite içinden gelen taleplere öncelik
verilir.
İşletmelerin
Belirlenmesi
MADDE 14- (1) Öğrencilerin İşletmede Mesleki Eğitim yapacağı
yerler, eğitim ve uygulama durumları dikkate alınarak Bölüm Komisyonu
tarafından belirlenir.
(2) Öğrenciler eğitimlerini, Bölüm Komisyonu’nun uygun gördüğü işletmelerde
tamamlamak zorundadırlar.
(3) İşletme sayısının ve kontenjanlarının yetersiz olduğu durumlarda
öğrenciler, Bölüm Komisyonu’na yeni işletme önerisinde bulunabilirler.
(4) Onay alınmamış ve protokol yapılmamış işletmelerde eğitim alan
öğrencilerin İşletmede Mesleki Eğitim’i geçersiz sayılır.
İşletmede Mesleki Eğitim’in Özellikleri
MADDE 15- (1) İşletmede Mesleki Eğitim’e giden öğrenciler için,
Dicle Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’nin ilgili
maddeleri gereğince, eğitimine devam zorunluluğu vardır.
(2) İşletmede Mesleki Eğitim’i başarısız olarak değerlendirilen öğrenciler,
ikinci yıl da eğitimlerine aynı veya farklı işletmelerde tekrar edebilirler.
İkinci yılın sonunda da başarılı olamayan öğrenciler eğitim-öğretim yılının
bahar dönemindeki dersleri alabilirler.
(3) İşletmede Mesleki Eğitim’den başarısız olan öğrencilere bütünleme sınavı
veya tek ders hakkı tanınmaz.
İşletmede Mesleki
Eğitim’in Süresi
MADDE 16- (1) İşletmede Mesleki Eğitim’in süresi 15 haftadır.
(2) Öğrenciler, işletmenin çalışma koşul ve saatlerine uymak ve eğitimini o
yarıyıl boyunca haftada 40 saat çalışarak tamamlamak zorundadırlar.
(3) İşletmede Mesleki Eğitim, AKTS kredisi olarak değerlendirilerek öğrenci
transkriptine işlenir.
(4) İşletmede Mesleki Eğitim’in kesintisiz yapılması esastır. Ancak zorunlu
durumlarda, Bölüm Komisyonu’nun önerisi ve Koordinatör’ün onayı ile farklı
işletmelerde eğitim tamamlanabilir.
İşletmede Mesleki
Eğitim Yapabilme Şartları
MADDE 17- (1) İşletmede Mesleki Eğitim, Dicle Üniversitesi Ön Lisans
ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’ne uygun olarak yürütülür. İşletmede
Mesleki Eğitim’e başlayabilmek için aşağıda belirtilen asgari koşulların
sağlanması gerekmektedir:
a) İlk iki yarıyıldaki derslerin tamamından başarılı olması.
b) İlk iki yarıyıldaki genel not ortalamasının 100 üzerinden en az 70 olması.
(2) Üçüncü dönemde başarısız/devamsız veya alınmamış dersi kalan öğrenciler
İşletmede Mesleki Eğitim aldıktan sonraki dönemde devam edebilir.
(3) Öğrencilerin İşletmede Mesleki Eğitim aldığı dönemdeki ders programında
devam zorunluluğu olan dersler bulunması halinde bu dersler uzaktan eğitim
yoluyla alınır.
İşletmede Mesleki
Eğitim Başvurusu ve Eğitimine Başlama
MADDE 18- (1) Bölüm Komisyonları, Koordinatör aracılığıyla,
İşletmede Mesleki Eğitim için hangi programlara kaç kontenjan verileceğini
belirlemek amacıyla İşletme Yöneticileri ile görüşmeler gerçekleştirir.
(2) İşletmede Mesleki Eğitim için kontenjan verecek işletmeler ile yapılacak
protokoller, Bölüm Komisyonları tarafından hazırlanır ve Meslek Yüksekokulu
Müdürü tarafından onaylanır.
(3) Her yıl Meslek Yüksekokulu internet sayfasından tüm programlar için
işletmeler ve kontenjanları ilan edilir.
(4) Meslek Yüksekokulu internet sayfasındaki işletme listesinden öğrenciler
en az 3 tercihte bulunur.
(5) İnternet sayfasında bulunan işletme listesi sürekli güncelleneceğinden
öğrencilerin takipte kalmaları önem arz eder.
(6) Bölüm Komisyonları öğrencileri tercihlerine uygun işletmelere dağıtır ve
listeyi bölüm ilan panosu ile internet sayfasında duyurur.
(7) Öğrenci tercihinin fazla olduğu işletmelere yerleştirmede, öncelik
sıralaması öğrencinin ilk iki yarıyıldaki ağırlıklı genel not ortalamasına
(AGNO) göre yapılır.
(8) Bölüm Komisyonu, gerektiği hallerde öğrencinin tercihte bulunmadığı bir
işletmede eğitim yapmasını teklif edebilir.
(9) Öğrenciler, Bölüm Komisyonunun nihai yerleştirme kararına uymak ve
eğitimlerini komisyonca belirlenen işyerinde yapmak zorundadır.
(10) Öğrenciler, İşletmede Mesleki Eğitim yerleştirmesine ilan tarihinden
itibaren 1 hafta içerisinde itiraz edebilir. İtirazlar, Bölüm Komisyonu
tarafından itiraz bitiş tarihinden itibaren en geç bir hafta içinde görüşülür
ve Koordinatör tarafından karara bağlanıp ilan edilir.
(11) İşletmede Mesleki Eğitim Sözleşmesi, Bölüm Komisyonu Başkanı, Eğitici
Personel ve işletmeye dağıtımı yapılan öğrencilerle müştereken imzalanır.
(12) Sözleşme 3 nüsha olarak çoğaltılır. Sözleşmenin bir nüshası işletmede,
diğer nüshası Bölüm Komisyonunda ve son nüshası öğrencide kalır.
(13) İşletmede Mesleki Eğitim için başlama tarihi, sözleşmede belirtilen
tarihtir.
(14) Öğrenciler İşletmede Mesleki Eğitim yapacakları dönem için ders kaydı
yapmak zorundadırlar.
Uygulamalı Eğitim
Dosyası Hazırlama
MADDE 19- (1) İşletmede Mesleki Eğitim’e giden her öğrenci, “Uygulamalı
Eğitim Dosyası ” hazırlamak zorundadır.
(2) İşletmede Mesleki Eğitim’e başlayan öğrenci, Uygulamalı Eğitim Dosyası’nı
ilgili bölüm sekreterliğinden temin eder.
(3) Uygulamalı Eğitim Dosyası aşağıdaki bölümlerden oluşur:
a) Bölüm Başkanı tarafından onaylanmış öğrenci bilgilerinin bulunduğu iç
kapak,
b) İşletmede Mesleki Eğitim Sözleşmesi,
c) Öğrenci tarafından işlenmiş ve Eğitici Personel’e onaylatılmış haftalık
çalışma raporu,
d) İşletme Denetim Formu ,
e) Eğitici Personel tarafından düzenlenip kapalı zarf içerisinde sunulacak
olan İşletme Değerlendirme Formu ,
(4) Öğrenciler her hafta yaptıkları çalışma ve etkinlikleri Uygulamalı Eğitim
Dosyası’nda bulunan haftalık çalışma raporu bölümüne işlemek ve İşletme
Yöneticisi onaylatmak zorundadır.
(5) Yapılan çalışmalarla ilgili her türlü belge ile Bölüm Komisyonu
tarafından istenecek diğer bilgi ve belgeler de Uygulamalı Eğitim Dosyası’na
eklenir.
Uygulamalı Eğitim
Dosyasının Teslimi
MADDE 20- (1) Öğrenci, Uygulamalı Eğitim Dosyası’nı İşletmede
Mesleki Eğitim’in bitiş tarihinden itibaren en geç bir hafta içerisinde Bölüm
Komisyonu’na elden teslim eder veya kargo yoluyla gönderir.
(2) Uygulamalı Eğitim Dosyası’nı, süresi içerisinde teslim etmeyen öğrencinin
İşletmede Mesleki Eğitimi geçersiz sayılır.
(3) Uygulamalı Eğitim Dosyası’nın diğer resmi evraklar gibi beş yıl
saklanması zorunludur.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
İşletmede
Mesleki Eğitim’in Değerlendirilmesi ve Sonuçlandırılması
İşletmede Mesleki
Eğitim’in Değerlendirilmesi
MADDE 23- (1) Bölüm Komisyonu ilgili yarıyıl sonunda İşletmede
Mesleki Eğitim çalışmalarını ilgili Sorumlu Öğretim Elemanı’nın katılımı ile
değerlendirir ve sonuçlandırır.
(2) Uygulamalı Eğitim Dosyası, en geç bütünleme sınav dönemi bitimine kadar
değerlendirilerek karara bağlanır.
(3) İşletmede Mesleki Eğitim’in değerlendirilmesinde, not baremi 100
üzerinden olmak üzere, “İşletmede Mesleki Eğitim” dersinin başarısını ölçme
ve değerlendirmede aşağıda belirtilen oranlar kullanılır:
a) Sorumlu Öğretim Elemanı’nın değerlendirmesi % 50
b) Eğitici Personel’in değerlendirmesi % 50
(4) Bölüm Komisyonları, İşletmede Mesleki Eğitim alan öğrencilerin
değerlendirme sonuçlarını karara bağlayarak ilan eder.
(5) İşletmede Mesleki Eğitim yapan öğrencilerin başarılı olması için 100
üzerinden en az 60 alması gereklidir. İşletmede Mesleki Eğitim dersinden
başarısız olan öğrenciler dersi tekrar edebilirler veya isterlerse İşletmede
Mesleki Eğitim’den vazgeçerek sonraki eğitim- öğretim yılının bahar
dönemindeki dersleri alabilirler.
Değerlendirme
Sonuçlarına İtiraz Hakkı
MADDE 24- (1) Öğrenciler, İşletmede Mesleki Eğitim değerlendirme
sonuçlarına, ilanı takip eden beş (5) iş günü içinde ilgili Bölüm
Başkanlığına dilekçeyle başvurarak itiraz edebilirler.
(2) İtirazlar, Bölüm Komisyonu tarafından incelenerek, Koordinatörü’n de
katılımı ile karara bağlanır.
Öğrencilerin
Disiplin İşlemi
MADDE 25- (1) Öğrenciler, işletmenin çalışma saatleri ile disiplin ve iş güvenliği
kurallarına uymak zorundadırlar.
(2) İşletmeden izinsiz, mazeretsiz üst üste 3 (üç) gün devamsızlık yapan
öğrencinin durumu Koordinatör’e bildirilir.
(3) Öğrenciler için Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği
hükümleri İşletmede Mesleki Eğitim sırasında da geçerlidir.
(4) İşletmede Mesleki Eğitim esnasında öğrenciler, kusurları nedeniyle
işletmeye verecekleri zararlardan o işletmede çalışan diğer elemanlar gibi
sorumludur.
BEŞİNCİ
BÖLÜM
Diğer
Hükümler
İşletmede Mesleki Eğitim Denkliği
MADDE 26- (1) Başka bir yükseköğretim kurumundan gelen
öğrencilerin geldikleri Meslek Yüksekokullarında yaptıkları İşletmede Mesleki
Eğitim denklikleri, Bölüm Komisyonu’nun görüşü alınarak Meslek Yüksekokulu
Yönetim Kurulu tarafından karara
bağlanır.
İşletmede Mesleki
Eğitim Ücreti
MADDE 27- (1) Öğrencilere, İşletmede Mesleki Eğitim süresince
Üniversite tarafından herhangi bir ücret ödemesi yapılmaz.
(2) Öğrencilere, işyeri eğitimi süresince ücret ödenip ödenmeyeceği ilgili
mevzuat
çerçevesinde İşletme Yöneticisi tarafından belirlenir. İşletme Yöneticisi ve
öğrenci arasındaki mali ilişkiler Dicle Üniversitesini bağlamaz.
Gece Çalışması
MADDE 28- (1) Öğrenciler İşletmede Mesleki Eğitim’i gündüz yapmak
zorundadırlar.
Yönergede bulunmayan
haller
Madde 29- (1) Bu yönergede yer almayan hususlar hakkında Dicle
Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği ve ilgili diğer
mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 30- (1) Bu Yönerge, Dicle Üniversitesi Senatosu tarafından
kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 31- (1) Bu Yönerge hükümlerini Dicle Üniversitesi Rektörü
yürütür.
|