Mesleki Eğitim
Politikamız
Dicle
Üniversitesi Mesleki eğitim sürecinin başlangıcından beri Sosyal Bilimler
Meslek Yüksekokulu eğitim ve öğretim sürecini verimli bir şekilde
değerlendirmektedir; Mesleki eğitim konusundan başlayarak birçok girişimde
bulunulmuş; Eylem planları hazırlanmış; çalışma grupları kurulmuştur. Bu
doğrultuda, Mevlana , Erasmus, Bologna, Farabi gibi eğitim programlarının
temel eğitim politikalarından yararlanılmıştır.2013-2014 yılı itibariyle
rekabetçi ve dinamik bir bilgiye dayalı mesleki eğitim hedefi doğrultusunda
eğitime önemli bir yer atfedilmiş; genel ve mesleki eğitimde bazı ölçütler
belirlenmiş; yaşam boyu öğrenimin daha kolay erişilebilir bir çerçeveye
yerleştirilmesi öngörülmüştür.
•Mesleki eğitimle, Mevlana, Erasmus, Bologna, Farabi
programalar sayesinde Üniversiteler arasındaki işbirlikleri sağlama;
•Yurtdışında eğitim görmek üzere değişim programları ve
fırsatları;
•Yenilikçi öğrenme ve öğretim projeleri;
•Akademik ve profesyonel eğitim Olanakları;
•Eğitimde yeni teknolojiler ve mesleki
kalifikasyonların uluslararası tanıtım çalışmaları;
•Yeniliğe açık olma ve sürekli yeni hedeflere
ilerlemeyi ilke olarak benimseme;
•Evrensel değerlere bağlı kalma;
•Teknolojiye ve Stratejiye yönelik anlayışın
benimsenmesi ve uygulanması;
•Katılımcı ve şeffaf yönetim anlayışı ile eleştiriye açık olma,
•Kaynakları ekonomik, etkin ve verimli kullanmayı benimseme;
•Akademik ve bilimsel çalışmalarda öncü olmayı betimleme;
•Hakkaniyetten ve adaletten yana yansız davranmayı benimseme;
•İnsan haklarına ve özgürlüklerine saygı gösterme;
•Kaliteli eğitimi ilke olarak benimseme;
•Toplumsal ve kültürel değerleri içselleştirme;
•Emeğe saygı gösterip ve liyakate değer verme;
•Farklılıkları ve çok kültürlülüğü bir zenginlik olarak
bilmek
|