DİCLE ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ
2022 YILI
FAALİYET RAPORU
2023
DİYARBAKIR
YÖNETİCİ
SUNUŞU VE KURULUŞUMUZ
Kamu
İdarelerince Hazırlanacak Faaliyet Raporları ile düzenlenen bu çalışma
raporunda Ziya Gökalp Eğitim Fakültesinin eğitim – öğretim, bilimsel çalışma ve
etkinlikleri içindekiler dökümündeki sıralama ile açıklanmıştır. Ancak bu
çalışma raporu daha sonraki öğretim yıllarının hedeflerini de kapsayacak
biçimde hazırlanmıştır.
Eğitim Fakültesi 1962'de Diyarbakır Eğitim Enstitüsü adı
altında Türkçe ve Fen Bilgisi Öğretmeni yetiştiren iki yıllık bir yüksekokul
olarak bugünkü Süleyman Nazif İlköğretim Okulu’nda öğretime başlamıştır. 1967
yılında bu binanın Tıp Fakültesi’ne verilmesi ile bugünkü Anadolu Lisesi’nin binasına
taşınmış, Türkçe, Sosyal Bilgiler, Matematik ve Fen Bilgisi bölümleri olmak
üzere dört bölümle eğitim-öğretime devam etmiş ve iki yıl sonra İstasyon
Caddesi üzerindeki binasına nakledilmiştir. 1970–1971 Eğitim-Öğretim yılında
öğrenim üç yıla çıkarılmış olup, 1971–1972 Öğretim yılında Almanca, İngilizce
ve Fransızca Bölümlerinin de ilavesiyle bölüm sayısı yediye çıkarılmıştır. Daha
sonra 1978–1979 Öğretim yılında “Diyarbakır Yüksek Öğretmen Okulu” adı altında
Lisans Düzeyinde (4 yıl) Öğretmen yetiştiren bir yüksekokula dönüştürülmüştür.
Eğitim Enstitüsü 41 sayılı kanun hükmünde kararname ile 20.07.1982 tarihinde
Eğitim Fakültesi adı altında Dicle Üniversitesi’ne bağlanmıştır.
Eğitim alanında uluslararası
rekabete hazır, küresel bilgi ile donatılmış, çağdaş yenilikçi insan gücünü
geliştirmeyi hedef alan, gelişmiş dünya üniversiteleri ile bütünleşen ve
onlarla yarışan Ziya Gökalp Eğitim Fakültemizin mesleki uygulama alanları,
eğitim mekânlarıyla gelişmiş bir alt yapıya sahip, her zaman teknoloji, uygarlık
ve bilimsel yaratıcılığın önderliğini hedefleyen modern ve çağdaş bir eğitim
kurumudur.
Ortaya
koyduğu bilimsel projelerle ülke eğitiminin gelişimine katkıda bulunan ve
geleceğini yönlendiren Fakültemiz öğretim elemanlarının çağdaş teknolojiyi
takip ederek yapmış olduğu bilimsel araştırmalar neticesinde ürettiği bilgi,
ulusal ve uluslararası kongrelerde ortaya koydukları başarılı performans,
kültürel etkinlikleri ve köklü geçmişinde olduğu değerli mezunları ile
ülkemizde her zaman lider olmuş bir eğitim kurumudur.
Fakültemiz 2018 yılında Eğitimde
Erişilebilirlik Bayrak Ödülü (Yeşil Bayrak) ve 2020 yılında Mekânda Erişim
(Turuncu Bayrak) ödülü ile Sosyo-Kültürel Faaliyetlerde Erişim (Mavi Bayrak)
ödülünü almıştır.
Gerek
Kurumsal gerekse kişisel bazda (öğrenci) bazında gösterdikleri bu üstün
başarıdan dolayı hem Anabilim Dalları Öğretim elamanlarımızı hem de
öğrencilerimizi kutlarız.
Prof. Dr. Giray TOPAL
Dekan
DİCLE ÜNİVERSİTESİ ZİYA GÖKALP EĞİTİM FAKÜLTESİ
A. MİSYON VE VİZYON
a-) Misyon
Evrensel ve çağdaş değerleri ilke edinmiş,
araştırma, eğitim, öğretim, bilgi ve sanat alanlarında kaliteyi sürekli
arttıran, ulusal ve uluslararası alanda saygın ve öncü bir Fakülte olmaktır.
b-) Vizyon
Ülkemizin ve modern dünyanın ihtiyaç duyduğu
alanında uzman, üstün nitelikli, teknolojik bilgi ve beceri ile donatılmış,
çağını anlayan, geleceği öngören yaratıcı bireyler yetiştirmek ve Fakültemizi
her alanda istenilen düzeye getirmektir.
B.YETKİ, GÖREV VE SORUMLULUKLAR
a-Çağdaş
uygarlık ve eğitim-öğretim esaslarına dayanan bir düzen içinde, toplumun
ihtiyaçları ve kalkınma planları ilke ve hedeflerine uygun ve ortaöğretime
dayalı çeşitli düzeylerde eğitim-öğretim, bilimsel araştırma, yayım ve
danışmanlık yapmak,
b-Kendi
ihtisas gücü maddi kaynaklarını rasyonel, verimli ve ekonomik şekilde
kullanarak, milli eğitim politikası ve kalkınma planları ilke ve hedefleri ile
Yükseköğretim Kurulu tarafından yapılan plan ve programlar doğrultusunda,
ülkenin ihtiyacı olan dallarda ve sayıda insan gücü yetiştirmek,
c-Türk
toplumunun yaşam düzeyini yükseltici ve kamuoyunu aydınlatıcı bilim verilerini
söz, yazı ve diğer araçlarla yaymak,
d-Örgün,
yaygın, sürekli ve açık eğitim yoluyla toplumun özellikle sanayileşme ve
tarımda modernleşme alanlarında eğitilmesini sağlamak,
e-Ülkenin
bilimsel, kültürel, sosyal ve ekonomik yönlerde ilerlemesini ve gelişmesini
ilgilendiren sorunlarını, diğer kuruluşlarla işbirliği yaparak, kamu
kuruluşlarına önerilerde bulunmak suretiyle öğretim ve araştırma konusu yapmak,
sonuçlarını toplumun yararına sunmak ve kamu kuruluşlarınca istenecek inceleme
ve araştırmaları sonuçlandırarak düşüncelerini ve önerilerini bildirmek,
f-Eğitim-öğretim
seferberliği için de örgün, yaygın, sürekli ve açık eğitim hizmetini üstlenen
kurumlara katkıda bulunacak önlemleri almak,
g-Yörelerindeki
tarım ve sanayinin gelişmesine ve ihtiyaçlarına uygun meslek elemanlarının
yetişmesine ve bilgilerinin gelişmesine katkıda bulunmak, sanayi, tarım ve
sağlık hizmetleri ile diğer hizmetleri ile hizmetlerde modernleşmeyi, üretimde
artışı sağlayacak çalışma ve programlar yapmak, uygulamak ve yapılanlara
katılmak, bununla ilgili kurumlarla işbirliği yapmak ve çevre sorunlarına çözüm
getirici önerilerde bulunmak,
h-Eğitim
teknolojisini üretmek, geliştirmek, kullanmak, yaygınlaştırmak,
ı-Yükseköğretimin
uygulamalı yapılmasına ait eğitim-öğretim esaslarını geliştirmek, döner sermaye
işletmelerini kurmak, verimli çalıştırmak ve bu faaliyetlerin geliştirilmesine
ilişkin gerekli düzenlemeleri yapmaktır.
C.İDAREYE İLİŞKİN
BİLGİLER
1- FİZİKSEL YAPI
1.1.Eğitim Alanları
Derslikler
BÖLÜM/ANA BİLİM DALLARI
|
Derslik Durumu
|
Akıllı Tahta
|
Araştırma Laboratuvarı*
|
Öğrenci Lab.–Atölyesi**
|
Diğer alanlarla birlikte birimin toplam kapalı
alanı m2***
|
Sayısı
|
Toplam m2
|
Sayısı
|
Sayısı
|
Toplam
m2
|
Sayısı
|
Toplam
m2
|
|
49
|
|
48
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3470
|
MAT. ve FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
|
-
|
-
|
-
|
6
|
|
12
|
|
5200
|
TEMEL EĞİTİM
BÖLÜMÜ
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
1
|
|
1600
|
GÜZEL SANATLAR
BÖL.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7
|
|
1800
|
BİLG. TEK. VE
ÖĞR. BÖL.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2
|
|
600
|
TÜRKÇE EĞİTİMİ
ve SOS. BİLİMLER EĞT. BÖL.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2400
|
YABANCI DİLLER
BÖL.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4
|
|
1600
|
EĞİTİM BİLİMLERİ
BÖL.
|
|
|
|
|
|
|
|
1200
|
DİĞER ALANLAR
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
15730
|
TOPLAM
|
49
|
|
48
|
6
|
|
26
|
|
24.930
|
1.2. Sosyal Alanlar
1.2.1.Kantinler ve Kafeteryalar
|
Adet
|
Alanı m2
|
Kantin Sayısı
|
1
|
576,15 m2
|
Çay Ocağı
|
1
|
17,19 m2
|
1.2.2.Öğrenci Kulüpleri
|
Adedi
|
Alanı m2
|
Öğrenci Kulüpleri
|
1
|
21 m2
|
1.2.3.Yemekhaneler
Öğrenci yemekhane Sayısı: 1 Adet
Öğrenci yemekhane Alanı: 1000 m2
Öğrenci yemekhane Kapasitesi: 750
Kişi
Personel yemekhane Sayısı: 1 Adet
Personel yemekhane Alanı: 200 m2
Personel
yemekhane Kapasitesi: 120 Kişi
1.3.Hizmet Alanları
1.3.1.Akademik Personel Hizmet Alanları
|
Sayısı
(Adet)
|
Alanı
(m2)
|
Kullanan Sayısı (Kişi)
|
Çalışma Odası
|
144
|
3956
|
205
|
Toplam
|
144
|
3956
|
205
|
1.3.2.İdari Personel Hizmet Alanları
|
Sayısı
(Adet)
|
Alanı
(m2)
|
Kullanan Sayısı
|
Çalışma Odası
|
13
|
583
|
19
|
Toplam
|
13
|
583
|
19
|
1.4. Ambar Alanları
|
Adedi
|
Alanı m2
|
Sayı
|
3
|
210 m2
|
1.5. Arşiv Alanları
|
Adedi
|
Alanı m2
|
Sayı
|
1
|
20 m2
|
2.ÖRGÜT YAPISI
FAKÜLTEMİZ ORGANLARI
DEKAN
Prof. Dr. Giray TOPAL
1- Fakülte kurullarına başkanlık
etmek, Fakülte kurullarının kararlarını uygulamak ve Fakülte
birimleri arasında düzenli
çalışmayı sağlamak.
2-Fakültenin misyon ve vizyonunu
belirlemek, tüm çalışanları ile paylaşmak ve gerçekleşmesi
için çalışanları motive etmek.
3- Her öğretim yılı sonunda ve
istendiğinde Fakültenin genel durumu ve işleyişi hakkında
Rektöre rapor vermek.
4- Fakültenin ödenek ve kadro
ihtiyaçlarını gerekçesi ile birlikte Rektörlüğe bildirmek.
5- Fakültenin birimleri ve her
düzeydeki personeli üzerinde genel gözetim ve denetim görevini yapmak.
6- Kanun ve Yönetmelikleri ihlal
eden yasaklara aykırı olumsuz fiil ve davranışlarda bulunan
personel ve
öğrenciler hakkında disiplin yönetmeliği gereğince disiplin soruşturması açmak
ve sonucunu
Rektörlüğe göndermek.
7- Harcama Yetkilisi olarak,
Fakültenin bütçesinin hazırlanarak, etkin, verimli ve ekonomik
kullanılmasını sağlamak.
8- Birimin Harcama Yetkilisi
olarak Fakülte bütçesinden harcama yapmak üzere görevlilere
harcama talimatı vermek, verilen
harcama talimatının Kanun, Tüzük, Yönetmelik ve Mevzuat hükümlerine uygun
olmasından ödeneklerin ekonomik ve verimli kullanılmasını sağlamak.
9- Stratejik Plan, Faaliyet
Raporu, denetim raporu gibi Fakültenin genel işleyişi ve performansı ile ilgili
bilgileri rapor halinde hazırlanarak ilgili yerlere ulaşmasını sağlamak.
10- Fakültenin ve bağlı
birimlerinin öğretim kapasitesinin rasyonel bir şekilde kullanılmasını ve geliştirilmesini
gerektiği zaman güvenlik önlemlerinin alınmasını, öğrencilere gerekli sosyal hizmetlerin
sağlanması, eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve yayın faaliyetlerinin düzenli
bir şekilde yürütülmesini, bütün faaliyetlerin gözetim ve denetiminin
yapılmasını, takip ve kontrol ederek sonuçların alınmasını sağlamak.
11- Rektöre karşı birinci derecede
sorumlu olmak.
12- Fakültede eğitim-öğretimin
düzenli şekilde sürdürülmesini sağlamak.
DEKAN YARDIMCILARI
Doç. Dr. Fatih
YILMAZ
Doç.Dr. Osman
SOLMAZ
1. Birimin tüm
sevk ve idaresinde Dekana birinci derecede yardımcı olmak.
2. Fakültenin Eğitim-Öğretim
faaliyetlerini organize etmek.
3. İdari
Personelin görev ve sorumluluklarının belirlenmesini sağlamak.
4. Dekanın
görevi başında bulunmadığı zamanlarda Dekanlığa vekalet etmek.
5. Dekana karşı
sorumlu olmak.
6.Dekanın görevi
başında bulunmadığı zamanlarda Fakülte Akademik Kurulu, Fakülte Kurulu ve
Fakülte Yönetim Kurulu gibi kurullara başkanlık etmek.
7.Akademik ve
İdari Personelin atama, kadro, izin, rapor ve diğer özlük haklarını takip
etmek,
bu konuda
personelin isteklerini dinlemek.
8. Öğrenci
sorunlarının Dekan adına dinlemek ve çözüme kavuşturmak.
9. Faaliyet
raporu, stratejik plan, iç kontrol standartları uyum eylem planı ve denetim
raporunu kontrol etmek.
10. Satın alma
ve ihalelerle ilgili çalışmaları denetlemek ve sonuçlandırmak.
11. Yatay Geçiş,
Dikey Geçiş, Çift Anadal, Yandal, Yabancı öğrenci kabulü ile ilgili
çalışmaların
takibini yapmak.
12. Öğrencilerin
ders uyumu ve muafiyeti ile ilgili komisyonlara başkanlık etmek.
13.
Eğitim-Öğretim ile ilgili işleri denetlemek.
14. Öğrenci staj
talepleri incelemek ve koordine etmek.
15. Ders
planları, dersliklerin dağılımı, sınav programları ile ilgili çalışmaları
planlamak.
16. Sınavların
zamanında yapılmasını, dersliklerin etkin bir şekilde kullanılmasını sağlamak.
17. Erasmus,
Farabi programlarından yararlanmak isteyen öğrencilere yardımcı olmak
bölümlerde
koordinasyonu sağlamak.
18. Fakültenin
uluslararası ilişkilerinin arttırılması ve yürütülmesinde Dekan’a yardımcı
olmak.
19. Dekanın
katılamadığı durumlarda dış paydaşlarla ilgili toplantılarda fakülteyi temsil
etmek ve ikili ilişkileri yürütmek.
20. Birimde
çalışan personel arasındaki işbölümünü yaparak uyumlu ve verimli çalışma ortamı
sağlamak.
FAKÜLTE SEKRETERİ
Emrah IŞIK
1. 2547 sayılı
Kanunun 51/b,c maddesinde belirtilen yetki ve sorumluluklar.
2.
Sorumluluğundaki işleri düzenli ve uyumlu bir şekilde mevzuata uygun olarak
planlamak,
Yürütmek,
koordine etmek ve denetlemek.
3. Fakülte
Kurulu, Fakülte Yönetim Kurulu ve Disiplin Kurulu gündemini hazırlatmak ve
toplantılara
katılmak.
4. Birimlerden
çıkan her türlü yazı ve belgeyi kontrol etmek.
5. Personelin
kadro ihtiyaçlarını planlamak.
6. Fakültenin
idari bürolarında görevlendirilecek personel hakkında Dekan’a öneride
bulunmak.
7. Fakülte’nin
kurum içi ve kurum dışı (paydaşlar) tüm yazışmalarını belirlenen iş akışı
içinde
yürütmek.
8. İdari
personelin yıllık izinlerini planlamak, onaylamak ve Dekanlık makamına sunmak.
9. Akademik,
idari personelin özlük haklarına ilişkin uygulama ve ödenekleri takip etmek.
10. Fakülteye
ait mal ve malzemelerin demirbaş kayıtları ile ambar giriş ve çıkışlarının
yapılmasını
Sağlamak ve takip etmek.
11. Fakülteye
ait binaların güvenliğinin sağlanması için gerekli tedbirleri almak.
12. Fakülteye
ait binaların, ısınma, aydınlatma ve temizlik işlerinin yürütülmesini sağlamak.
13. Bina bakım
onarımı ile ilgili işlerin tespitini yapmak, ilgili birimlere iletmek ve takip
etmek.
14. Fakültenin
mali yıl bütçe hazırlıklarını yapmak ve yıl içerisinde kaynakların verimli ve
Ekonomik şekilde
kullanılmasını sağlamak.
15. Fakültenin
ihtiyaç duyduğu mal ve hizmetlerin alımını planlamak ve takip etmek.
16. Yasa ve
yönetmeliklerin takibini yapmak ve uygulanmasını sağlamak.
17. İdari
personelin çalışma koşullarını iyileştirmek ve aralarındaki koordinasyonu
sağlamak.
18. Personel
arasında uyum, saygı ve işbirliğini tesis edecek önlemleri almak.
19.Personeli
performanslarına göre değerlendirmek, performanslarını arttırmak için
personelin Hizmet içi eğitimine katılmalarını sağlamak.
20. Faaliyet
Raporu, iç denetim, stratejik plan hazırlama çalışmalarına katılmak,
sonuçlarını
takip ederek
zamanında ilgili birimlere ulaşmasını sağlamak.
21.Performans
çalışmaları sonucuna göre gösterge tablolarını hazırlamak, Üniversite Senato ve
Yönetim Kurulunda Fakülteyi temsil etmek.
22.İç Kontrol
Standartları ve Eylem Planının hazırlanmasında Komisyon Üyeliği görevini yürütmek.
23. Akademik ve
İdari personelin özlük haklarını takip etmek.
24.
Sorumluluğunda çalışan personeli denetlemek.
25. İdari
personelin ödül, takdirname işlemlerinde Dekanlık Makamına öneride bulunmak.
26. Birimde
çalışan personel arasındaki iş bölümünü yaparak uyumlu ve verimli çalışma
ortamı sağlamak.
27. Dekan’ın vereceği
diğer görevleri yapmak
ÖZEL KALEM
1. Dekanın
görüşme ve kabullerine ait hizmetleri yürütür.
2. Dekanın özel
ve resmi haberleşmelerini yerine getirir.
3. Dekanın özel
haberleşme ve gizlilik taşıyan yazışma işlerini yürütür.
4. Dekanın kurum
içi ve kurum dışı randevu isteklerini düzenler.
5. Dekanın özel
ve kurumsal dosyalarını tutar ve arşivler.
6. Dekanın
görevlendirmelerinde görevden ayrılma, göreve başlama yazışmalarını takip eder
ve yolculuk ile konaklama için rezervasyonlarını yapar.
7. Fakülte
kurullarının (Yönetim Kurulu, Fakülte Kurulu ve Akademik Genel
Kurulu)
gündemlerini bir gün önceden hazırlar, alınan kararları karar defterine yazar
ve ilgili
birimlere
dağıtımını yapar.
8. Dinî ve Millî
bayramlarda Dekanın tebrik mesajlarını hazırlar ve dağıtımını sağlar.
9. Açılış ve
mezuniyet törenlerinde programları hazırlar.
10. Dekanlığın
görev alanı ile ilgili vereceği diğer işleri yapar.
11. Yukarıda
belirtilen görevlerin yerine getirilmesinde Dekana karşı sorumludur.
PERSONEL İŞLERİ
1- Akademik ve
idari personelin göreve atanma, görevde yükselme ve görev süresi uzatım
işlemlerinin yapılması
ve takibi.
2- Akademik ve
idari personelin kıdem ve terfi işlemlerinin yapılması ve takibi.
3- Personel veri
girişlerinin, üniversitemiz personel otomasyonuna, HİTAP – SGK otomasyon
sistemine
girişiyle ilgili gerekli işlerin yapılması ve takibi.
4- Akademik ve
idari personelin yurtiçi ve yurtdışı görevlendirmenin yanısıra tüm yazışmalarının
yapılmasını sağlamak.
5- Akademik ve
idari personele ait yazışmaları yapmak.
6- Göreve
başlayan ve ayrılan personele ait yazışmaları yapmak.
7- Akademik ve
idari personelin izin, görev, rapor dönüşü göreve başlama yazışmalarının
yapılması ve
tahakkuk birimine bildirilmesi.
8- İdari
personelin asalet tasdik işlemlerini yürütmek.
9- Akademik ve
idari Personelin kadro talebi ile ilgili yazıları yazmak.
10-Fakülte Kurulu,
Fakülte Yönetim Kurulu üyelerinin, bölüm ve anabilim dalı başkanlıkları
görev ve süre
uzatımlarını yapmak ve takip etmek.
11-Akademik ve
idari personele ait mal bildirim formlarının Rektörlüğe iletmek.
12-Akademik
personelin ders görevlendirme işlemlerini yapmak.
13-Akademik ve
idari personelin görevden ayrılma ve emeklilik işlemlerinin takip edilmesi ve sonuçlandırılmak.
14-Akademik ve
idari personelin tüm özlük işlerinin yürütülmesi dosyalarının arşivleme
işlemlerini
yapmak.
15-Akademik ve
idari personelin askerlik, izin işlemlerinin takip edilmesi.
16-ÖYP
kapsamında tüm işlemleri yürütmek.
17-40/a, 40/b,
40/d ve 31. Madde ders görevlendirmelerini yapmak.
18-2547 sayılı
kanunun 40/a maddesi uyarınca görevlendirilecek öğretim elemanlarının
görevlendirme
işlemlerini yürütmek ve takibinin yapmak.
19-Yasal mevzuat
ile ilgili akademik ve idari personelin bilgilendirilmesi ve yönlendirilmesini sağlamak.
20-Akademik ve
idari personelin disiplin işlemlerini gizlilik esasına göre yürütmek.
21-Personel
kimlik taleplerini alarak teslim edilmesini sağlamak.
ÖĞRENCİ İŞLERİ
1- Fakülteye
yeni kayıt yaptıran öğrencilerin ilk kayıt işlemlerini yapmak.
2- Çift Ana Dal
ve Yan Dal programlarının kabul ve kayıt işlemlerini yapmak.
3- Yatay geçiş
ve dikey geçiş kayıt işlemlerini yürütmek.
4- Yaz okulu ile
ilgili kayıt ve kabul işlemlerini yapmak.
5- Kayıt
dondurma ve kayıt silme işlemlerini yürütmek.
6- Öğrenci
belgesi ve askerlik belgesini hazırlamak ve posta işlerini yürütmek.
7- Öğrenciye
yönelik her türlü burs işlemlerini yürütmek.
8- %10’a giren
öğrencilerin işlemlerini yürütmek.
9- Mezuniyet
töreni ve mezuniyet balosunu organize etmek.
10-Harç
işlemlerini yürütmek.
11-Yıllık
istatistik bilgilerini hazırlamak.
12-Mezuniyet ve
ilişik kesme işlemlerini yapmak ve mezuniyet belgelerini hazırlamak.
13-Erasmus ve
Farabi öğrencileri ile ilgili yazışma ve kayıtları yapmak.
14-Öğrenci
kontenjanları ile ilgili hazırlık çalışmalarını yapmak.
15-Yabancı
uyruklu öğrencilerle ilgili tüm işlemleri yapmak.
16-Öğrencilerin
şifre işlemlerini yürütmek.
17-Öğrenci
disiplin işlemlerini yürütmek ve ceza alan öğrencilerin durumlarını ilgili
kurumlara öğrenci velilerine ve öğrencinin kendisine bildirmek.
18-Diğer
üniversitelerde disiplin cezası almış öğrencilerin bilgilerini ilgili deftere
işlemek.
19-Dicle
Üniversitesinin üst yönetiminin belirlediği yönetmelik değişikliklerini takip
etmek,
duyurularını
yapmak, ilgili toplantı ve eğitimlere katılmak.
20-Öğrenci
İşleri Daire başkanlığının iş akış takvimini dikkate alarak ilgili aylık /
dönemlik
olağan
yazışmaları hazırlamak ve Dekanlık makamına sunmak.
21-Birim ile
ilgili bütün yazışmaları yapmak ve ilgili evrakları arşivlemek.
22-Birim ile
ilgili her türlü duyuruyu yapmak.
23-Birimde
çalışan personel arasındaki işbölümünü yaparak uyumlu ve verimli çalışma ortamı
sağlamak.
24-Tüm
bölümlerin müfredatlarını otomasyon sistemine girmek.
25-Tüm
bölümlerin öğretim üyesi, ders saati, günü, sınıfı, kontenjanı vb. gibi ders
programlarına
ait bilgileri otomasyona işlemek.
26-Tüm
öğrencilerin muafiyet işlemlerini belirlemek ve otomasyon sistemine işlemek.
27-Maddi / sehven
hata vb. dilekçelere ait notları düzeltmek ve sisteme girmek.
28-Ek sınav ve
mazeret sınavına girecek öğrencilerin işlemlerini yapmak.
29-Dönem sonu
(Güz, Bahar, Yaz Okulu ve Bütünleme) notlarının düzenli olarak otomasyon
sistemine girme
işlemlerini takip etmek.
30-Günlük olarak
Transkript belgesi çekmek
İÇ HİZMETLER
1. Bina içi
ofis, salon, vb. yerlerle ilgili alanların ve çevrenin temizliğini yaptırmak ve
takip
etmek.
2. Yeşil alanları
koruma, sulama ve biçme işlerini yaptırmak ve takip etmek.
3. Binanın
aydınlatma, ısıtma ve soğutma işlerini takip etmek.
4. Binanın
eğitim ve öğretime hazır tutulmasını sağlamak ve takip etmek.
5. Sınıfların ve
laboratuvarların ders başlamadan önce temiz bir şekilde eğitim ve öğretime
hazır hale
getirmek.
6. Binada
meydana gelebilecek arızaların bakım ve onarım çalışmalarını takip etmek.
7. Dışarıdan
hizmet alarak gerçekleştirilen bakım ve onarımların ilgili şartnameye uygun
olarak
yapılmasını sağlamak.
8. İş güvenliği
ile ilgili önlemlerin alınmasını sağlamak.
9. Fakültede
ihtiyaç duyulan taşıma, yükleme ve boşaltma işlerini yaptırmak.
10. Her türlü
toplantı, tanıtım ve organizasyonlara alt yapı desteği sağlamak.
11. Fakültenin
tüm birimlerinin yangın, su baskını vb. felaketler ile hırsızlıklara karşı
güvenliği için her türlü tedbiri almak, olabilecek eksiklikleri önceden tespit
ederek birim amirine bildirmek.
12. Görev
alanında hizmetin etkili, verimli ve hızlı bir şekilde yürütülmesini sağlamak.
13. Yardımcı
personelin sorumluluk alanlarını günlük kontrol etmek.
14. Temizlik
hizmetlerinde görevli personelin iş akış sürecini oluşturmak ve çalışmalarını
takip etmek.
15. Çalışanların
hastalık vb. durumlarda izinli oldukları zaman, işlerin aksamasını önlemek için
gerekli tedbirleri almak.
16. Temizlik
hizmetlerinde görevli personelin çalışmalarını takip etmek.
17. Birimde
çalışan personel arasındaki işbölümünü yaparak uyumlu ve verimli çalışma ortamı
sağlamak.
18. Dekan, Dekan
Yardımcıları ve Fakülte Sekreterinin vereceği diğer görevleri yapmak24.
Birimde çalışan
personel arasındaki işbölümünü yaparak uyumlu ve verimli çalışma ortamı
sağlamak.
DÖNER SERMAYE
1. Birime gelen
mali işlerle alakalı evrakları incelemek ve gerekli üst yazılarını yazma.
2. Akademik ve
idari Personelin yurt içi ve yurt dışı geçici görev yollukları ile sürekli
görev
yollukları için
gerekli işlemleri hazırlamak ve ödeme emirlerini düzenlemek,
3. Döner Sermaye
bütçesinin hazırlıklarını yapmak,mal ve Hizmet alım işlemlerinin bütçe
ödeneklerine
göre yapmak ve takip etmek,
4. Fakültenin
ihtiyaç duyduğu mal ve hizmetlerin alınmasını sağlamak ve takip etmek,
5. Satın Alma
Onay Belgesini hazırlamak,
6. Piyasa
araştırması yaparak, tekliflerinin almak,
7. Satın alma,
tahakkuk ve döner sermaye ile ilgili tüm yazışmaları yapmak ve takip etmek.
8. Bütçeyi takip
etmek gerektiğinde revize, aktarma veya ek bütçe taleplerini Döner Sermaye
İşletme
Müsürlüğüne bildirerek sonuca göre işlem yapmak,
9. Döner
Sermayeden yapılan mal ve hizmet alımlarını yapmak ve takip etmek,
10. Döner
Sermaye bütçesinden yurt dışı geçici görev yolluklarını yapmak ve takip etmek
11. Taşınır
kayıt kontrol bürosundan taşınır işlem fişlerinin ve muayene raporunun
alınmasını
sağlamak ve
ödeme emri evrakına bağlamak
12.Birimde
çalışan personel arasındaki işbölümünü yaparak uyumlu ve verimli çalışma
ortamı sağlamak
13. Dekan, Dekan
Yardımcıları ve Fakülte Sekreterinin vereceği diğer görevleri yapmak
EVRAK KAYIT
1. Kurum içinden
ve dışından gelen ve giden evrakların EBYS sistemine kayıt ve takip etmek
2. EBYS
otomasyon sisteminden gelen evrakların Fakülte Sekreterine sevk etmek.
3. EBYS
otomasyon sisteminden gelen evraklarla ilgili fiziki ekleri ilgili birimlere
teslim
etmek.
4. Kurum dışına
gidecek olan evraklardan 5070 sayılı kanun hükümlerine uygun olarak
elektronik imza
ile imzalanmış olanları yazdırmak, kaşelemek ve imzalamak yolu ile
postaya
hazırlamak.
5. Islak imzalı
olarak gidecek evrakların zimmetli olarak ilgili kişi veya birimlere teslim
etmek.
6. Gelen
evrakları arşivlemek.
7. Birimde
çalışan personel arasındaki işbölümünü yaparak uyumlu ve verimli çalışma ortamı
sağlamak.
8. Dekan, Dekan
Yardımcıları ve Fakülte Sekreterinin vereceği diğer görevleri yapmak
BASKI – FOTOKOPİ MERKEZİ
1. Fotokopi ve
teksir işlemlerinin ve biriminin güvenliğini sağlamak.
2. Fakültenin
fotokopi ve baskı hizmetlerini hızlı ve güvenilir şekilde yürütülmesini
sağlamak.
3. İlgili makine
ve teçhizatların bakımlarının yapılmasını sağlamak.
4. Sınav
kâğıtlarının güvenilir ve doğru biçimde basılmasını sağlamak
5. Sınav
kâğıtlarının ilgili öğretim üyeleri tarafından sınav odasının güvenliğini
sağlamak
6. Birimde
çalışan personel arasındaki işbölümünü yaparak uyumlu ve verimli çalışma ortamı
sağlamak.
7. Dekan, Dekan
Yardımcıları ve Fakülte Sekreterinin vereceği diğer görevleri yapmak
BÖLÜM SEKRETERLERİ
1. Bölüm
Başkanlığı tarafından hazırlanan tüm yazışmaları yürütmek
2.Gelen yazıları
Bölüm Başkanına iletmek, yazıların gününde Dekanlığa iletilmesini sağlamak
3. Öğretim
Elemanlarının süre uzatımı, yurtiçi ve yurtdışı görevlendirmeleri, izin
dilekçeleri,
telafi
programları, kadro tahsis işlemleri, görevden ayrılışları, göreve başlamaları
ve ders
görevlendirmeleriyle
ilgili yazışmalarını yürütmek
4. Eğitim ve
öğretimle ilgili öğrenci sınıf listelerinin, haftalık ders programlarının, ders
görevlendirmelerinin,
sınav programlarının zamanında ilan edilmesini ve öğretim
elemanlarına
dağıtılmasını sağlamak
5. Bölüm
panolarının tertip ve düzenini sağlamak, gereksiz ve zamanı geçmiş duyuruları
kontrol ederek
panodan kaldırmak
6. İç ve dış
posta işlemlerinin yazı işleri ile birlikte yürütülmesini ve bölüme ait posta
ve diğer
evrakların
ilgililere dağıtılmasını sağlamak
7. Derslerin
başlamasında bir gecikme olması halinde bölüm başkanı ve öğretim elemanı ile
iletişim kurmak
ve öğrencileri bilgilendirmek
8. Her dönem
başında Fakülte/ Enstitülere ait olan kişisel haftalık ders programlarını tüm
öğretim
üyelerinden toplamak ve ilgili birimlere iletmek
9. Öğrenci ve
öğretim elemanları arasındaki bölüm ile ilgili işleri koordine etmek, iletişime
yardımcı olmak
10. Bölümde
yapılacak toplantı, sunum, seminer, vb organize ederek tutanak ve raporları
hazırlamak.
11. Bölümlerin
akreditasyon çalışmaları kapsamında evrakları düzenlemek, kayıtları tutmak ve muhafazasını
sağlamak.
12. Not işleri
danışmadan gelen maddi hata dilekçelerini ilgili öğretim elemanına iletmek,
dosyalamak ve
sonucu öğrenciye duyurmak, maddi hata olması durumunda ilgili birime
iletmek.
13.Yeni gelen
öğrencilere atanan danışmanlıkları, öğrenci ve öğretim elemanlarına duyurmak.
14. Yarıyıl sonu
sınavları bitiminde, öğretim elemanlarından sınav evraklarını, zarflarını
toplayarak
arşivlemek.
15.Birimde
çalışan personel arasındaki işbölümünü yaparak uyumlu ve verimli çalışma ortamı
sağlamak
16. Dekan, Dekan
Yardımcıları ve Fakülte Sekreterinin vereceği diğer görevleri yapmak
MALİ İŞLER – SATIN ALMA
1. Birime gelen
mali işlerle alakalı evrakları incelemek ve gerekli üst yazılarını yazma.
2. İdari
personelin giyim yardımlarını tahakkuk ettirmek
3. Emekli
keseneklerini ve bildirgeleri Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı ile uyumlu
bir
şekilde internet
ortamında veri girişi yapmak,
4. Akademik ve
idari Personelin yurt içi ve yurt dışı geçici görev yollukları ile sürekli
görev
yollukları için
gerekli işlemleri hazırlamak ve ödeme emirlerini düzenlemek,
5. Fakülte
bütçesinin hazırlıklarını yapmak,
6. Mal ve Hizmet
alım işlemlerinin bütçe ödeneklerine göre yapmak ve takip etmek,
7. Fakültenin
ihtiyaç duyduğu mal ve hizmetlerin alınmasını sağlamak ve takip etmek,
8. Satın Alma
Onay Belgesini hazırlamak,
9. Piyasa
araştırması yaparak, tekliflerinin almak,
10. Telefon
Faturasının ödeme emrini hazırlamak ve takip etmek,
11. Satın alma,
tahakkuk ve döner sermaye ile ilgili tüm yazışmaları yapmak ve takip etmek,
12. Bütçeyi
takip etmek gerektiğinde revize, aktarma veya ek bütçe taleplerini Strateji
Geliştirme Daire
Başkanlığına bildirerek sonuca göre işlem yapmak,
13. 18. Taşınır
kayıt kontrol bürosundan taşınır işlem fişlerinin ve muayene raporunun
alınmasını
sağlamak ve ödeme emri evrakına bağlamak
14. Birimde
çalışan personel arasındaki işbölümünü yaparak uyumlu ve verimli çalışma ortamı
sağlamak
15. TUBİTAK,
Bilimsel Araştırma Projeleri gibi projelerin süre uzatımı, proje önerisi, proje
ödenek Aktarımı
ve proje kapanış yazışmalarını yapmak
16. Dekan, Dekan
Yardımcıları ve Fakülte Sekreterinin vereceği diğer görevleri yapmak
TAŞINIR KAYIT KONTROL
1. Harcama
birimlerince edinilen taşınırlardan muayene ve kabulü yapılanları cins ve
niteliklerine
göre sayarak teslim almak, doğrudan tüketilmeyen ve kullanıma verilmeyen
taşınırları
orumluluğundaki ambarda muhafaza etmek.
2. Taşınırların
giriş ve çıkışına ilişkin kayıtları tutmak, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri
düzenlemek ve
taşınır yönetim hesap cetvellerini ilgili birimlere göndermek.
3. Tüketime veya
kullanıma verilmesi uygun görülen taşınırları ilgililere teslim etmek.
4. Taşınırların
yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya vb. tehlikelere karşı korunması için
gerekli
tedbirleri almak ve alınmasını sağlamak.
5. Ambar sayımı
ve stok kontrolünü yapmak, harcama yetkilisine bildirmek.
6. Sorumlu
oldukları depolarda, kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizlik nedeniyle meydana
gelebilecek
kayıp ve zararları önleyici tedbirleri almak, harcama yetkilisine bildirmek.
7. Sorumluluğunda
bulunan depoları devir teslim yapmadan görevinden ayrılmamak.
8. Depoların
temiz ve düzenli olmasını sağlamak.
9. Birimlerce
iade edilen demirbaş malzemeyi almak, bozuk, tamiri mümkün olmayanları
kayıtlardan
silmek, hurdaya ayrılan malzemeyi imha etmek ya da gösterilen yere tutanakla
teslim
edilmesini sağlamak.
10. Hibe yoluyla
verilen malzemeleri kayıt altına almak.
11. Yılsonu
itibariyle taşınır malların giriş-çıkış kayıtlarının ve demirbaş eşyaların
kesin
hesaplarının
hazırlanarak imzalandıktan sonra ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak.
12. Taşınır
işlem fişi düzenlemek.
13. Birimde
çalışan personel arasındaki işbölümünü yaparak uyumlu ve verimli çalışma ortamı
sağlamak.
14. Dekan, Dekan
Yardımcıları ve Fakülte Sekreterinin vereceği diğer görevleri yapmak
WEB TASARIM – BİLİŞİM
1. Derslik,
laboratuvar, toplantı salonu, konferans salonu ve bilgisayar, projeksiyon
cihazlarının
eğitim – öğretime hazır tutulmasını sağlamak, bakımlarını yapmak ve görevler
sırasında bizzat
hazır bulunmak.
2. Tüm idari ve
akademik personelin ihtiyaç duyduğu anda bilgisayar işletim sistemlerini
kurmak ve
bakımlarını yapmak.
3. Akademik ve
idari personelin bilgisayar, yazıcı ve tarayıcılarının bakımlarını yapmak
4. Sınıflarda
kullanılan akıllı tahta, projeksiyon cihazı, projeksiyon perdesi, klima,
mikrofon gibi cihazların ve kumandalarının ödünç alma ve verme işlemlerinin
takibini sağlamak
5. Tüm akademik
ve idari kadrolu personelin süreç içerisinde karşılaştığı bilgisayar ve çevre
birimlerinin
kullanımı ile ilgili anlık şikâyetleri çözümlenmek
6. Zaman
içerisinde arıza yapma ihtimali olan bazı bilgisayar parçalarında yedekleme
gerektiğinden
(bütçenin elverdiği durumlardan haberdar edildiğimizde), bu parçalara ait
özelliklerin
tespit edilerek alımı yapacak birime bilgi vermek
7. Dekan, Dekan
Yardımcıları ve Fakülte Sekreterinin vereceği diğer görevleri yapmak.
TEKNİK BAKIM VE ATÖLYE
1. Fakülteye ait
binalarda meydana gelen elektrik, su, kapı, pencere, makine ve teçhizatlarda
meydana gelen
arızaların bakım - onarımını yapmak ve bu işlemleri takip etmek.
2. Akademik ve
idari personel odalarının anahtarlarının muhafaza edilmesi ve ödünç alınıp
geri verilmesini
takip etmek.
3. Zaman
içerisinde arıza yapma ihtimali olan Asansör, Jeneratör, Elektrik Panoları,
Aydınlatmalar
vb. gibi makine ve cihazların sürekli kontrollerini yapıp garantili ve garanti
süresi geçmiş
olan parçaların süreç içerisinde periyodik bakımlarının yapılmasını sağlamak
ihtiyaç
durumunda (bütçenin elverdiği durumlara göre ), bu parçalara ait özelliklerin
tespit
edilerek alımı
yapacak birime bilgi vermek.
4. Yarı zamanlı
çalışan personelin çalışma düzenlerini oluşturmak ve bu düzene uygun
çalışmalarını
sağlamak.
5. Süreci devam
eden işlerde kopukluğu önleyecek şekilde, çalışanlar arasında koordinasyonu
sağlamak.
6. Birimde
çalışan personel arasındaki iş bölümü yapılarak uyumlu ve verimli çalışma
ortamı
sağlamak.
7. Bakım ve
onarımların öncesinde ve sonrasında yapılan – yapılması gereken işler için
ilgili
bakım – onarım
ve muayene raporlarının hazırlanmasını sağlamak.
8. Dekan, Dekan
Yardımcıları ve Fakülte Sekreterinin vereceği diğer görevleri yapmak.
KÜTÜPHANE
1.Kütüphaneyi
temiz düzenli ve bakımlı tutmak.
2.Kitapların
kaydı, tasnifi, ciltlenmesi, kitap ve makalelerin katalog fişlerini hazırlamak.
3.İdarenin
belirleyeceği şartlarla kitapların personele ödünç verme işlemlerini ve
iadelerini
takip etmek.
4. Süreli
yayınları fişlerine kaydederek izlemek, noksanlıkları tamamlamak ve cilt
birliği
sağlananları
ciltleterek kaydetmek.
5. Okuyucu ve
araştırmacıların kütüphaneden yararlanmasına yardımcı olmak.
6. Gerekli
yayınların takibi ve temini ile yeni gelen kitapların sergilenerek
tanıtılmasını
sağlamak.
7. Kitapların
yıllık sayımı ile sayım ve icmal cetvellerini düzenlemek,.
8. Kütüphanedeki
kitapların bakım ve muhafazasını sağlamak,.
9. Fakültenin
etik kurallarına uymak, iç kontrol faaliyetlerini desteklemek.
10. Fakülte
varlıkları ve kaynaklarını verimli ve ekonomik kullanmak,.
11.
Savurganlıktan kaçınmak, gizliliğe riayet etmek.
12. Zaman çizelgesine,
kılık-kıyafet yönetmeliğine uymak.
13. Hassas ve
riskli görevleri bulunduğunu bilmek ve buna göre hareket etmek.
14. Üst
yönetimin vereceği diğer görevleri yapmak.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİRİMİ (İSG)
1. İSG Uzmanı ile birlikte İşyerinin niteliğine uygun bir iş
sağlığı ve güvenliği iç yönerge taslağı hazırlamak, işveren vekilinin onayına
sunmak ve yönergenin uygulanmasını izlemek.
2. İş Sağlığı ve Güvenliği konularında o işyerinde çalışanlara yol
göstermek.
3. İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinatörlüğünden gelen yazışmaları
yapmak ve ilgili yerlere bildirilmesini sağlamak.
4. İşyerinde oluşturulan Acil Durum Ekiplerinin almış oldukları
tedbirlerin yeterliliğini ve ekiplerin çalışmalarını izlemek,
5. İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinatörlüğünden gelen evrakları
arşivlemek.
6. 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanununun 13. maddesinde
belirtilen çalışmaktan kaçınma hakkı talepleri ile ilgili acilen toplanarak
karar vermek.
7. İş yerinin İş Sağlığı ve Güvenliği durumuyla
ilgili yapılan çalışmaları değerlendirmek.
PEDAGOJİK FORMASYON BİRİMİ
1. Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programına
İlişkin Usul ve Esasları doğrultusunda işlemleri gerçekleştirmek,
2. Akademik takvimi ve ders programını yapmak,
programın uygulama ilkelerini belirlemek, uygulamaları izlemek, stratejiler
geliştirmek, programları değerlendirmek,
3. Diğer birimlerle işbirliği yaparak dersleri
yürütecek öğretim üyelerinin ders programlarını belirlemek,
4. İlgili birim ve kişiler arasında işbirliğini
sağlayarak programın düzenli bir şekilde yürütülmesi sağlamak,
5. Sınav programlarını hazırlamak ve uygulamak
6. Öğretmenlik Uygulaması dersinde Milli Eğitim
Bakanlığı’na bağlı uygulama yapılacak okulları ve uygulamaya gidecek
öğrencilerin listesini hazırlamak
7. Okullara ve öğrenci gruplarına göre, danışman
öğretim üyelerini ve rehber öğretmenleri belirlemek
8. Uygulamalar için Valilik ve İl Milli Eğitim
Müdürlüğü’nden izinleri almak için gerekli belgelerle birlikte dekanlığa
başvurmak
9. Öğrencilerin ders kaydı ve kayıt yenileme
işlemlerinin yazışmalarının yapılması
10. Harç iadeleri ile ilgili yazışmaların incelenip
Tahakkuk servisine gönderilmesi
11. Kayıt dondurmak isteyen öğrencilerin
durumlarının incelenerek kayıtlarının dondurulması için karar yazışmalarının yapılması
12. Kayıt silme aşamasına gelmiş öğrencilerin
durumlarının tespit edilmesi, karar ve yazışmalarının yapılması
13. Öğrenci belgesi, ilgili makama yazılan yazılar
ve transkript belgelerinin düzenlenmesi
14. Formasyon öğrencisi özlük dosyalarının muhafaza
ve arşivlerinin yapılması
15. Pedagojik formasyon ile ilgili kurum içi ve dışı
tüm yazışmaları yapmak
Bağlı olduğu proses ile üst yönetici/yöneticileri
tarafından verilen diğer işleri ve işlemleri yapmak.
KALİTE BİRİMİ
1.
Birimde Kalite Yönetim Sistemi Kapsamında birim kalite temsilcileri ile
koordineli bir şekilde görev yapmak.
2. Kalite
Yönetim Sistemi kapsamında yapılan revizyon ve güncellemeleri personele
bildirmek
3. Kalite
Koordinatörlüğünden gelen talimat ve duyuruları ilgili birimlere duyurmak.
4. Kalite
Yönetim Sistemi ile ilgili birimde yapılan çalışmalara ilişkin bilgi ve doküman
arşivlemek gerektiğinde kullanma ve sunmak.
5. Toplantı
tutanaklarını düzenlemek, ilgili üyelere imzalatmak ve arşivlemek.
6. Birim
içinde yönetimin verdiği kalite yönetim sistemi ile ilgili diğer görevleri
yapmak
7. Birim
içinde kaliteye yönelik uygulanan anketleri arşivlemek ve ilgili birim yada
kişilere iletmek.
8. Fakülte Sekreterinin ve Dekanın görev alanı ile ilgili verdiği
diğer işleri yapmak.
3-
BİLGİ VE TEKNOLOJİK KAYNAKLAR
3.1. Bilgisayarlar
|
Adedi
|
Masa üstü
bilgisayar Sayısı
|
225
|
Taşınabilir bilgisayar Sayısı
|
120
|
Yazıcılar
|
64
|
Toplam
|
409
|
3.2. Kütüphane Kaynaklar
3.3.Diğer Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
Cinsi
|
İdari Amaçlı
(Adet)
|
Eğitim Amaçlı
(Adet)
|
Araştırma Amaçlı
(Adet)
|
Projeksiyon
|
-
|
75
|
-
|
Slayt makinesi
|
-
|
-
|
-
|
Tepegöz
|
-
|
-
|
-
|
Episkop
|
-
|
-
|
-
|
Barkot Okuyucu
|
-
|
2
|
-
|
Baskı makinesi
|
-
|
2
|
-
|
Fotokopi makinesi
|
2
|
-
|
|
Faks
|
1
|
-
|
-
|
Fotoğraf makinesi
|
-
|
3
|
-
|
Kameralar
|
-
|
1
|
-
|
Televizyonlar
|
7
|
2
|
-
|
Tarayıcılar
|
12
|
-
|
-
|
Müzik Setleri
|
-
|
5
|
-
|
Mikroskoplar
|
-
|
33
|
-
|
Akıllı Tahtalar
|
|
48
|
|
Bilgisayar
Destekli Matematik Laboratuvarı
Yeni Araştırma
Laboratuvarı
4- İNSAN KAYNAKLARI
4.1.Akademik
Personel
Akademik Personel
|
|
Kadroların
Doluluk Oranına Göre
|
Kadroların
İstihdam Şekline Göre
|
Dolu
|
Boş
|
Toplam
|
Tam Zamanlı
|
Yarı Zamanlı
|
Profesör
|
38
|
|
|
38
|
|
Doçent
|
31
|
|
|
31
|
|
Dr. Öğretim
Üyesi
|
34
|
|
|
34
|
|
Öğretim
Görevlisi
|
12
|
|
|
12
|
|
Araştırma
Görevlisi
Araştırma
Görevlisi Dr.
|
8
11
|
|
|
8
11
|
|
4.2.Yabancı Uyruklu Akademik Personel
Yabancı Uyruklu Öğretim Elemanları
|
Unvan
|
Geldiği Ülke
|
Çalıştığı
Bölüm
|
Profesör
|
|
|
Doçent
|
|
|
Dr. Öğretim
Üyesi
|
|
|
Öğretim
Görevlisi
|
Almanya
|
Yabancı Diller
|
Çevirici
|
|
|
Eğitim-Öğretim
Planlamacısı
|
|
|
Araştırma
Görevlisi
|
|
|
Uzman
|
|
|
Toplam
|
|
|
4.3.Diğer Ünv. Görevlendirilen Akademik Personel
Diğer
Üniversitelerde Görevlendirilen Akademik Personel
|
Unvan
|
Bağlı Olduğu Bölüm
|
Görevlendirildiği
Üniversite
|
Profesör
|
|
|
Doçent
|
Tarih Eğitimi Bölümü
|
ANKARA HACI BAYRAM VELİ
|
Dr. Öğr. Üyesi
|
|
|
Öğretim Görevlisi
|
|
|
Okutman
|
|
|
Çevirici
|
|
|
Eğitim Öğretim Planlamacısı
|
|
|
Araştırma Görevlisi
|
|
|
Uzman
|
|
|
Toplam
|
|
|
4.4. Akademik Personelin Yaş İtibariyle Dağılımı
Akademik Personelin Yaş
İtibariyle Dağılımı
|
|
21-25 Yaş
|
26-30 Yaş
|
31-35 Yaş
|
36-40 Yaş
|
41-50 Yaş
|
51- Üzeri
|
Kişi Sayısı
|
1
|
|
20
|
29
|
37
|
48
|
Yüzde
|
0,75
|
|
15,15
|
21,96
|
28,03
|
34,09
|
4.5.İdari Personel
İdari Personel
(Kadroların Doluluk Oranına Göre)
|
|
Dolu
|
Boş
|
Toplam
|
Genel
İdari Hizmetler
|
Dolu
|
|
14
|
Sağlık
Hizmetleri Sınıfı
|
-
|
-
|
-
|
Teknik
Hizmetleri Sınıfı
|
-
|
-
|
5
|
Eğitim
ve Öğretim Hizmetleri sınıfı
|
-
|
-
|
-
|
Avukatlık
Hizmetleri Sınıfı
|
-
|
-
|
-
|
Din
Hizmetleri Sınıfı
|
-
|
-
|
-
|
Yardımcı Hizmetli
|
-
|
-
|
15
|
Toplam
|
|
|
34
|
4.6.İdari Personelin
Eğitim Durumu
İdari Personelin Eğitim Durumu
|
|
İlköğretim
|
Lise
|
Ön Lisans
|
Lisans
|
Y.L. ve Dokt.
|
Kişi
Sayısı
|
|
6
|
4
|
6
|
3
|
4.7.İdari Personelin Hizmet Süreleri
İdari Personelin Hizmet Süresi
|
|
1 – 3 Yıl
|
4 – 6 Yıl
|
7 – 10 Yıl
|
11 – 15 Yıl
|
16 – 20 Yıl
|
21 - Üzeri
|
Kişi
Sayısı
|
3
|
|
|
5
|
2
|
9
|
4.8.İdari Personelin
Yaş İtibariyle Dağılımı
İdari Personelin Yaş İtibariyle Dağılımı
|
|
19-25 Yaş
|
26-30 Yaş
|
31-35 Yaş
|
36-40 Yaş
|
41-50 Yaş
|
51- Üzeri
|
Kişi
Sayısı
|
2
|
1
|
|
7
|
2
|
7
|
|
|
|
|
|
|
|
4.9.İşçiler
İşçiler (Çalıştıkları Pozisyonlara Göre)
|
|
Dolu
|
Boş
|
Toplam
|
Sürekli
İşçiler
|
15
|
|
|
Toplam
|
15
|
|
|
4.10. Sürekli İşçilerin Hizmet Süreleri
Sürekli İşçilerin Hizmet Süresi
|
|
1 – 3 Yıl
|
4 – 6 Yıl
|
7 – 10 Yıl
|
11 – 15 Yıl
|
16 – 20 Yıl
|
21 - Üzeri
|
Kişi
Sayısı
|
|
1
|
|
3
|
2
|
8
|
4.11.Sürekli İşçilerin Yaş İtibariyle Dağılımı
Sürekli İşçilerin Yaş İtibariyle Dağılımı
|
|
21-25 Yaş
|
26-30 Yaş
|
31-35 Yaş
|
36-40 Yaş
|
41-50 Yaş
|
51- Üzeri
|
Kişi
Sayısı
|
|
|
|
4
|
6
|
4
|
5. SUNULAN HİZMETLER
5.1. Eğitim Hizmetleri
Fakülte olarak fonksiyonlarımızdan
biri olan eğitim; bireyin ve toplumun gelişmesini sağlayan, kalkınmayı
geliştiren, kültürel değerlerin korunması ve nesillere aktarılmasını sağlayan
önemli bir süreçtir. Bilgi toplumu olabilmemiz için eğitim alanındaki yatırımlara
öncelik verilerek bu yatırımların hızlandırılması sağlanmalıdır. Fakültemizde;
Lisans,
Lisans Üstü Eğitim programı
uygulanmaktadır.
Derslere devam mecburiyeti vardır. Uygulamalı derslerin % 20
sinden teorik derslerin % 30 undan fazlasına katılmayan öğrenciler devam
mecburiyetine uymamış sayılır ve o dersin genel sınavına katılamaz.
5.1.1.Öğrenci
Sayıları
Yıl
|
Lisans
Öğrenci Sayısı
|
Toplam
(Kız+Erkek)
|
Kız
|
Erkek
|
2021-2022
|
1597
|
1052
|
2649
|
Toplam Öğrenci Sayıları (2021-2022)
Öğrenim Derecesi
|
Kız
|
Erkek
|
Toplam
|
Kız Öğrenci Oranı (%)
|
Lisans
|
1597
|
1052
|
2649
|
60,28
|
Yüksek
Lisans
|
|
|
|
|
Doktora
|
|
|
|
|
TOPLAM
|
1597
|
1052
|
2649
|
60,28
|
Mezun
sayıları
Yıllar
|
Yılı Mezun
Sayısı
|
Toplam Mezun
Sayısı
|
Toplam
|
(Önceki Yıllar
Dahil)
|
|
Kız +
|
Erkek
|
Kız
|
Erkek
|
Kız +
|
Erkek
|
2022
|
395
|
200
|
|
|
|
|
6.AMAÇ
ve HEDEFLER
A. İdarenin Amaç ve
Hedefleri
STRATEJİK AMAÇ 1.
EĞİTİM-ÖĞRETİM KALİTESİNİ GELİŞTİRMEK
Hedef 1.1. Uluslararası eşdeğerlik
ölçütlerini karşılayan eğitim vermek, eğitim/öğretim ağında etkin bir öğe
olmak.
Hedef 1.2. Araştırma-Eğitim-Uygulama
bütünselliğini kuran eğitimi sağlamak.
Hedef 1.3. Fakültenin fiziksel altyapısını
eğitimin kalitesini arttırmak, akademisyen ve öğrenciler için uygun fiziksel ortamı
sağlamak.
Hedef 1.4. Bilişim teknolojisi altyapısını
güçlendirmek.
Hedef 1.5. Öğrenci kontenjanlarının
eğitim-öğretim kalitesini yükseltecek düzeye getirilmesi konusunda ısrarlı
olmak.
Hedef 1.6. Öğrencilerin ilgi alanlarına
göre, sorun çözme, ekip çalışması yapabilme, proje hazırlama becerileri
kazanabilme, özgüvenlerinin gelişmesine katkı vermek, güncel ve çağdaş
gelişmelere uyum sağlamak.
Hedef 1.7. Akademik kadronun nitelik ve
nicelik olarak gelişmesine ortam hazırlamak.
STRATEJİK AMAÇ 2: ARAŞTIRMA
KAPASİTESİNİ GELİŞTİRMEK VE TEŞVİK ETMEK
Hedef 2.1. Ulusal/uluslararası projelere
katılarak akademik kadronun kapasitesini, dinamizmini araştırma/uygulama
projelerinde değerlendirmek, karşılıklı etkileşim ortamları hazırlamak.
Hedef 2.2. Öğretim elemanlarına ve
çalışmalarına ulusal ve uluslararası ölçekte erişilebilirliği sağlamak,
ilişkileri artırmak.
Hedef 2.3. Değişim programlarının
geliştirilmesi ve teşvik edilmesi.
Hedef 2.4. Araştırma çalışmalarının ekonomik
ve teknik anlamda desteklenmesini sağlamak.
B.Temel Politikalar ve
Öncelikler
·
Alanında
uzman, nitelikli idari personelin sağlanması
·
Yapılan
bilimsel ve akademik çalışmaların anabilim dalı, bölüm ve fakülte bazında
yıllık olarak izlenmesi.
·
Konferans
ve seminerlerin düzenli hale getirilmesi
·
Fakültedeki
akademik çalışmaların ülkemiz eğitim literatürüne kazandırılması için derginin
tüm ilgililer açısından ulaşılabilir kılınması.
·
Yurt
içi ve yurt dışı eğitim fakülteleriyle kurulan iletişim aracılığıyla öğretim
elemanlarının ulusal ve uluslararası düzeyde mesleki performanslarının
geliştirilmesine olanak tanımak.
·
Öğrencilerimizin
yurtiçi ve yurt dışı eğitim fakültelerinin öğretim elemanları ve öğrencileriyle
ilişkileri aracılığıyla ulusal ve uluslararası düzeydeki kavrayış standardını yakalamalarına
yardımcı olmak.
·
Sağlanan
olanaklarla öğretim elemanlarının bilimsel ve akademik çalışmalarını yaparken
ihtiyaç duydukları yabancı dildeki kaynaklara ulaşmalarını kolaylaştırmak.
·
Öğrencilerimizin
mezuniyet sonrasında ihtiyaç duyacakları yabancı dil koşulunun sağlanmış
olmasında katkı sunmak.
C.Diğer Hususlar
·
Çağdaş
demokrasi kültürü.
·
Tarafsız ve
bağımsız bilim anlayışı.
·
Görev
sorumluluğu bilinci, kurum aidiyeti ve takım ruhu anlayışı.
·
Yaratıcılık ve
yeniliklere açık olma.
·
Atatürk ilke
ve devrimlerine bağlılık.
·
Ülkemizin
çağdaş insani yaşam standartlarına kavuşturulmasına katkıda bulunmayı amaç
edinmek.
7. FAALİYETLERE
İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER
A.Mali Bilgiler
Bütçe Giderleri
|
2022
BÜTÇE
BAŞLANGIÇ ÖDENEĞİ
|
2022
GERÇEKLEŞME TOPLAMI
|
GERÇEK. ORANI
|
TL
|
TL
|
%
|
BÜTÇE GİDERLERİ TOPLAMI
|
|
|
|
01 - PERSONEL GİDERLERİ
|
39.274.470,00
|
34.273.629,19
|
99
|
02 - SOSYAL GÜVENLİK
KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ
|
5.063.900,00
|
5.063.143,95
|
98
|
03 - MAL VE HİZMET ALIM
GİDERLERİ
|
193.000,00
|
190.190,61
|
93
|
Bütçe Gelirleri
|
2022
BÜTÇE
TAHMİNİ
|
2022
GERÇEKLEŞME TOPLAMI
|
GERÇEK. ORANI
|
YTL
|
YTL
|
%
|
BÜTÇE GELİRLERİ TOPLAMI
|
44.530.900.00
|
44.526.962.00
|
98
|
02 – VERGİ DIŞI GELİRLER
|
|
|
|
03 – SERMAYE GELİRLERİ
|
|
|
|
04 – ALINAN BAĞIŞ VE YARDIMLAR
|
|
|
|
Söz
konusu bütçede belirtilen miktar Fakültemiz Dekanlık Birimi, Bölüm
Başkanlıkları, Personel, Mal ve Hizmet alımları ihtiyaçlarında kullanılmıştır
KURUMSAL KABİLİYET VE KAPASİTENİN
DEĞERLENDİRİLMESİ
GÜÇLÜ YÖNLER
|
ZAYIF YÖNLER
|
·
YKS sonuçlarına göre gere yüzdelik dilim, gerekse
puan olarak iyi konumda olmak
·
Mezunlarımızın gerek alan gerekse alan eğitimi
konusunda diğer enstitülerde yüksek lisans ve doktora yapabiliyor olmaları
·
Mezunlarımızın büyük bir kısmının benzer program
uygulayan fakültelere göre daha kolay iş imkânı bulabilmeleri
·
Ülkemizde Pedagojik Formasyon eğitimi alan
öğretmenlerin öneminin giderek daha çok anlaşılması
·
Derslik ve Laboratuar olanaklarının nitelik ve
nicelik yönünden standartların üstünde olması
·
Öğrencilere sunulan bilgisayar ve internet ulaşım
imkânlarının iyi düzeyde olması
|
·
Öğrencilerin sorunlarıyla ilgilenecek birimlerin (
Psikolog ve MEDİKO biriminin ) olmaması
|
FIRSATLAR
|
TEHDİTLER
|
·
Avrupa Birliği’ne giden yolda bu ülkelerdeki
eğitim fakülteleri ile işbirliği fırsatının (Erasmus ve Commenius) doğmuş
olması,
·
Mezunların ilgili anabilim dalları ile
iletişimlerini sağlamak ve mezuniyet sonrası öğrencilerimizin izlenebilmesi
için bir yapılanmaya fırsatının olması,
·
Bölgedeki okullarda yapılacak araştırmalar için
ulusal ve uluslar arası destek imkânlarının olması.
|
|