DİCLE ÜNİVERSİTESİ BATI DİLLERİ VE EDEBİYATLARI BÖLÜMÜ
İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI ANABİLİM DALI
LİSANS PROGRAMI ZORUNLU ALAN DERSLERİ
I. YARIYIL
TAR101
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I
Bu derste, Osmanlı Devleti’nin yıkılışını hazırlayan iç ve dış sebepler;
XIX. Yüzyılda Osmanlı Devleti’nde yenilik hareketleri; Osmanlı Devleti’nin son
dönemindeki fikir akımları; XX. Yüzyılın başında Osmanlı Devleti’nin siyasi ve
askeri durumu; I. Dünya Savaşı ve Ermeni meselesi; Anadolu’nun işgali ve
tepkiler; Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a çıkışı ve faaliyetleri; kongreler
dönemi ve teşkilatlanma; son Osmanlı Mebuslar Meclisi’nin açılışı ve Misak-ı
Millî’nin kabulü; Millî Mücadele’ye hazırlık ve bu hazırlığın maddi ve manevi
temeller; TBMM’nin açılışı ve faaliyetleri; Sevr Antlaşması; Güney ve Doğu
cephelerindeki mücadeleler; düzenli ordunun kuruluşu, Yunan taarruzu ve Batı
cephesindeki savaşlar, Mudanya Mütarekesi’nin imzalanması, Lozan Konferansı’nın
toplanması ve Barış Antlaşması’nın imzalanması gibi konulara değinilecektir.
TAR101
Atatürk’s Principles and History of Turkish Revolution I
In this course, the following information will be provided: Internal and
external reasons that prepared the collapse of the Ottoman Empire; Innovation
in the Ottoman Empire in the nineteenth century; Intellectual currents in the
last period of the Ottoman Empire; At the beginning of the century, the Ottoman
Empire political and military situation at the beginning of the twentieth
century; World War I and the Armenian issue; The occupation of Anatolia and
reactions; Mustafa Kemal Pasha's arrival to Samsun and his activities; congress
period and organization;The opening of the last Ottoman Parliament and the
acceptance of the National Pact; Preparation for the National Struggle and this
preparation’s material and spiritual foundations; Opening and activities of the
Turkish Grand National Assembly; Treaty of sevr; Struggles on the Southern and
Eastern fronts ; the establishment of the regular army, the Greek offensive and
the wars on the Western front, The signing of the Mudanya Armistice, the
meeting of the Lausanne Conference and the Peace Treaty signing.
TUR101
Türk Dili I
Bu derste, yazı dili ve özellikleri; yazım ve noktalama; yazılı ve sözlü
anlatımın özellikleri; paragraf oluşturma ve paragraf türleri (giriş, gelişme,
sonuç paragrafları); düşünceyi geliştirme yolları (açıklama, tartışma,
öyküleme, betimleme; tanımlama, örneklendirme, tanık gösterme, karşılaştırma
vb. uygulamalar); metin yapısı (metnin yapısal özellikleri, giriş-gelişme-sonuç
bölümleri); metinsellik özellikleri (bağlaşıklık, tutarlılık; amaçlılık, kabul
edilebilirlik, durumsallık, bilgisellik, metinlerarasılık); metin yazma (taslak
oluşturma, yazma, düzeltme ve paylaşma); bilgilendirici-açıklayıcı metin yazma;
öyküleyici metin yazma; betimleyici metin yazma; tartışmacı ve ikna edici metin
yazma ele alınacaktır.
TUR 101
Turkish Language I
In this course, the structure and functioning of Turkish language will be
addressed from the perspectives of language and its features; spelling and
punctuation; features of written and verbal expression; paragraph creation and
paragraph types (introduction, body, conclusion paragraphs); ways of developing
thinking (applications of explanation, discussion, narration, description,
exemplification, witnessing, comparison and so on); text structure (structural
features of the text, introduction-development-conclusion parts); textual
features (coherence, consistency, purposefulness, acceptability,
situationality, informativeness, intertextuality); text writing (drafting,
writing, editing and sharing); writing informative-explanatory text; writing
narrative text; writing descriptive text; writing argumentative and persuasive
text.
ELL101
İngiliz Edebiyatına Giriş I
Bu ders, özellikle Eski İngilizceye kadar uzanan İngiliz edebiyat tarihine
genel bir bakış içerir. Bu ders öğrencilere roman, kısa öykü, drama, düzyazı,
şiir ve sözlü gelenekleri içeren çeşitli metin ve türleri çağdaş okuma
teknikleriyle birlikte tanıtır. Ders, edebiyat unsurlarını, edebi terimleri ve
edebi akımları tanımlayarak, öğrencilerin edebi ve eleştirel analiz, yazma ve
araştırma becerilerini geliştirecektir.
ELL101
Introduction to English Literature I
The course includes an overview of particularly British literary history,
which dates back to Old English. This course introduces students a variety of
texts and genres, including novels, short stories, drama, prose, poetry and
oral traditions, together with contemporary techniques for reading them. The
course will develop students’ skills in literary and critical analysis,
writing, and research by identifying the elements of literature, the literary
terms and the literary movements as well.
ELL103
Fonetik
Bu ders öğrencilere seslerin üretimi ve akustik fonetiği tanıtır. Böylece,
konuşma aygıtımızın fizyolojik özelliklerinin araştırılması, ses dalgalarının
fiziksel özelliklerinin ve bunların dilbilimsel tanımlamada yer alan bileşen
parçalarının tartışılması ve çeşitli dillerde seslerin güvenilir bir şekilde
tanımlanması, transkripsiyonu ve üretimi ele alınacaktır.
ELL103
Phonetics
This course introduces sudents to the articulatory and acoustic phonetics.
Thus, investigation of the physiological properties of our speech apparatus,
discussion of the physical properties of sound waves and their component parts
that figure in linguistic description and training in reliable identification,
transcription and production of sounds in various languages will be dealt with.
ELL105
İngiliz Kültürü I
Bu dersin amacı Büyük Britanya adasının Avrupa kıtasındaki yeri ve önemi,
adanın coğrafi, tarihsel ve kültürel yapısı, ülkenin etnik ve dinsel yapısı,
günümüz İngiliz ulusu ve İngilizcenin kronolojik gelişimi hakkında bilgi
vermektir.
ELL105
British Culture I
This course aims at providing information about the place and importance of
the island of Great Britain in the European continent, its geographic,
historical and cultural structure, ethnic and religious structure of the
country and today's English nation and the chronological development of English
language.
ELL107
Kısa Öyküye Giriş
Bu ders, kısa öyküyü 19. ve 20. yüzyıllardan İngiliz ve Amerikan Edebiyatı
temsili örneklerin yakın okumaları aracılığıyla bir tür olarak incelemeyi
amaçlamaktadır. Kısa öykülerin hem tarihi hem de sosyal bağlamlarının
araştırılması ve biçimsel özellikleri dersin temel amacını oluşturur. Ders,
teorik tartışmalara kısa bir giriş yaptıktan sonra, kısa öykünün tanımı
üzerine, öğrencilerin bireysel metinlerin pratik analizlerini yapmalarını
sağlayacaktır.
ELL107
Introduction to Short Story
This course aims to examine the short story as a genre through close
readings of representative examples from 19th and 20th century English and
American literature. Exploration of both historical and social contexts of the
short stories and their formal characteristics constitutes the basic purpose of
the course. After a brief introduction to theoretical discussions on the
definition of the short story, the course will enable students to engage in
practical analyses of individual texts.
ELL109
Mitoloji
Bu ders, mitleri gösterge sistemleri ve edebi, dilsel ve kültürel ürünler
olarak inceler. Dersin ilk bölümü eski Mezopotamya, Yunan ve Roma mitlerine
odaklanmaktadır. İkinci bölüm, sonraki dönemlerin mitlerine odaklanır ve mit,
toplum, dil ve inanç arasındaki ilişkileri araştırır.
ELL109
Mythology
This course studies myths as sign systems and as literary, linguistic and
cultural products. The first part of the course concentrates on ancient
Mesopotamian, Greek and Roman myths. The second part focuses on the myths of
later periods and explores the relations between myth, society, language and
faith.
ELL111
Akademik Yazma I
Dersin amacı, öğrencilerin yazılı iletişim becerilerini, ifade birliği,
açıklığı ve tutarlılığının yanı sıra argümantasyon, açıklama, karşılaştırma ve
karşıtlık biçimlerinde ustalaşmaya özel vurgu yaparak geliştirmektir. Dersin
iki önemli bileşeni, kütüphane araştırmasının nasıl yapılacağını ve bir
araştırma makalesinin nasıl yazılacağını öğrenmektir. Öğrencilerin
performansının değerlendirilmesinde İngilizce yeterliliğine dikkat edilecektir.
ELL111
Academic Writing I
The objective of the course is to enhance students' communicative skills in
writing with special emphasis on unity, clarity, and coherence of expression as
well as on mastering forms of argumentation, description, comparison and
contrast. Two important components of the course are learning how to do library
research and how to write a research paper. In evaluating students'
performance, attention will be paid to competence in English.
ELL113
Edebiyat ve Dil Öğretimi I
İngiliz ve Amerikan edebiyatı eserlerinden ve orjinalinde yazım dili
İngilizce olan eserlerden seçilen kısa hikaye ve roman örnekleri ve bu iki
türün diğer türlerden farklı özellikleri; her dil düzeyinde gençler ve
yetişkinlerle edebiyat kullanımına değişik yaklaşımlar; edebiyat ve dil
öğretiminin bu iki edebi türde (kısa hikaye ve roman) kuram ve uygulama
boyutunda bütünlenmesi, edebi metinlerin içerik zenginliği ve dilsel özellikler
dikkate alınarak incelenmesi; kültür öğretimi yöntemlerinin kısa hikaye ve
roman kullanımı yoluyla belirtilen alanlarda incelenmesi: karşılaştırmalı ve
karşıtsal açıdan ana ve erek dil ve kültüründeki nesne ve ürünler; atasözleri
ve deyimler, kültürel değerleri taşıyan kalıplaşmış ifadeler; toplumsal
yapılar, roller ve ilişkiler; gelenekler/ görenekler/ adetler; inançlar,
değerler, yasaklar ve tabular, toplumlara özgü batıl inançlar; siyasi, tarihi
ve ekonomik özgeçmiş; kültürel kurumlar; mecazi/ çağrışımsal yan anlam, mizah
kullanımı.
ELL113
Literature and Language Teaching I
Example short stories and novels from British and American and those which
are originally produced in English; identification of the distinctive features
of short stories and novels; different approaches to using literature with
teenage and adult learners at all levels; examining ways in which the teaching
of literature and language in these two genres (short story and novel),
exploring theoretical and practical dimensions of this integration; analysis of
literary texts as content and as context; culture teaching through short
stories and novel in the following domains: comparison and contrast between
objects or products that exist in the target and native culture; proverbs,
idioms, formulaic expressions which embody cultural values; social structures,
roles and relationships; customs/ rituals/ traditions; beliefs, values, taboos
and superstitions; political, historic and economic background; cultural
institutions; metaphorical/ connotative meanings, use of humour.
II. YARIYIL
TAR102
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Bu ders, öğrencilere Mustafa Kemal Atatürk'ün ilkelerini tam olarak
anlayarak modern bir demokratik devlet yaratma süreçleri hakkında fikir vermeyi
amaçlamaktadır. Öğrencilere, Osmanlı İmparatorluğu'nun gerileme nedenleri ve
reform faaliyetleri, I. Dünya Savaşı'na yol açan süreçte Avrupa'da yaşanan
gelişmeler, Ulusal Kurtuluş Savaşı'nın nasıl ve hangi koşullarda kazanıldığı,
Lozan Antlaşması'nın sonuçları ve içeriği, yeni Türkiye Cumhuriyeti'nin oluşum
sürecinde yaşanan olaylar, Kurtuluş Savaş’ı sonrası siyaset, sosyal ve kültür
alanlarında yapılan tüm reformlar olmak üzere birçok konu hakkında detaylı
bilgi verilecektir.
TAR102
Atatürk’s Principles and History of Turkish Revolution
II
This course intends to give students insight into the processes of creating
a modern democratic state by understanding the principles of Mustafa Kemal
Atatürk. The students will have a clear understanding of many issues such as
the reasons for the decline of the Ottoman Empire and reform activities,
developments in Europe in the process that led to World War I, how and in what
conditions the Turkish War of Independence was won, the implications and the
content of the Treaty of Lausanne, the events in the process of creation of new
Republic of Turkey, all reforms in political, social, and cultural fields after
National War.
TUR102
Türk Dili II
Bu derste, akademik dil ve yazının özellikleri; akademik yazılarda tanım,
kavram ve terimlerden yararlanma; nesnel ve öznel anlatım; akademik metinlerin
yapısı ve türleri (makale, rapor ve bilimsel özet vb.); iddia, önerme yazma
(bir düşünceyi doğrulama, savunma ya da karşı çıkma); bilimsel raporların ve
makalelerin biçimsel özellikleri; rapor yazmanın basamakları; açıklama,
tartışma, metinler arası ilişki kurma, kaynak gösterme (atıf yapma ve dipnot
gösterme, kaynakça oluşturma); başlık yazma, özetleme, anahtar kelime yazma;
bilimsel yazılarda dikkat edilecek etik ilkeler; akademik metin yazma gibi
uygulamalar ele alınır.
TUR102
Turkish Language II
This course deals with applications such as academic language and features
of writing; using definitions, concepts and terms in academic articles;
objective and subjective expression; structure and types of academic texts
(articles, reports and scientific abstracts, etc.); writing a claim,
proposition (confirming, defending or opposing a thought); scientific reports
and formal features of articles; steps of writing a report; explanation,
discussion, intertext establishing relationships, referencing (citing and
footnote, creating references); writing headlines, summarizing, writing
keywords; ethical principles to be considered in scientific writings; academic
text writing applications.
ELL102 İngiliz Edebiyatına Giriş II
Bu dersin amacı, Erken Modern dönemden yirminci yüzyıla kadar İngiliz Edebiyatının tarihsel, kültürel ve edebi gelişiminin kronolojik çalışmasını sağlamaktır. Bu amaçla, bu ders öğrencilerin herhangi bir edebi metne eleştirel bir yaklaşım kazanmalarına yardımcı olarak öğrencilerin seçilen metinlerin edebi ve dönemsel özelliklerini incelemelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
ELL102 Introduction to English Literature II
The aim of this course is to provide chronological study of the historical, cultural and literary development of English Literature from the from Early Modern period to the twentieth century. For this purpose, this course aims to enable students to examine the literary and periodic features of the selected texts by helping students acquire a critical approach to any literary text.
ELL104
Sesbilim
Bu dersin amacı, konuşma süreçlerini incelemek, konuşma seslerinin nasıl
üretildiğini, iletildiğini ve algılandığını açıklamak ve belirli dillerdeki ses
sistemlerini ve kalıplarını, Türkçe ve İngilizceden yararlanarak ele almaktır.
Seslendirme fonetiği ve dinleme ve transkripsiyon becerilerini daha fazla
geliştirmek, öğrencilerin konuşma analizi için araçsal teknikleri
kullanmalarını sağlamak da bu dersin amaçlarıdır.
ELL104
Phonology
The aim of this course is to study speech processes, to describe how speech
sounds are produced, transmitted and perceived and to study systems and
patterns of sounds in particular languages, with a specific reference to
Turkish and English. To further develop an understanding of articulatory
phonetics and listening and transcription skills, to enable students to use
instrumental techniques for speech analysis are also the objectives of this
course.
ELL106
İngiliz Kültürü II
Bu dersin amacı, öğrencilerin hem tarihsel hem de çağdaş toplumdaki İngiliz
kültürüne ilişkin farkındalığını artırmak ve öğrencileri siyaset, medya, sosyal
sınıflar, gençlik kültürleri ve müzik açısından İngiliz kültürünün temel
yönleri hakkında bilgilendirmektir. İngiliz kültürünün siyaset, medya, sosyal
sınıflar, gençlik kültürleri açısından önemli yönleri incelenmekte ve
tartışılmaktadır.
ELL106
British Culture II
The aim of this course is to increase students’ awareness of British
culture both historically and in contemporary society, and acquaint students
with the major aspects of British culture with respect to politics, media,
social classes, youth cultures and music. Major aspects of British culture with
respect to politics, media, social classes, and youth cultures are examined and
discussed.
ELL108
Klasik Edebiyat
Klasik edebiyat, Antik Yunan ve Roma medeniyeti temel edebiyat fikrinin
orijinini oluşturmaktadır, Bu derste klasik edebiyat okumaları drama, felsefi
diyalog, epik, trajedi türlerinin temel özelliklerini incelemeyi
hedeflemektedir. Homer, Eflatun, Aristo, Sofakles, Sappho, Ovid, Horace,
Euripides, Catullus gibi klasik yazar ve düşünürleri tanımayı ve tartışmayı
hedeflemektedir.
ELL108
Classical Literature
Classical literature constitutes the origin of the basic idea of Ancient
Greek and Roman civilization literature. In this course, classical literature
readings aims to examine the basic characteristics of drama, philosophical
dialogue, epic, tragedy genres. It aims to recognize and discuss classical
writers and thinkers such as Homer, Plato, Aristotle, Sophocles, Sappho, Ovid,
Horace, Euripides, Catullus.
ELL110
Bilgisayara Giriş
Bu dersin amacı öğrencileri bilişim ile ilgili temel kavramlar hakkında
bilgi sahibi yapabilmek; öğrencilere bilgisayar donanımı konusunda teorik ve
pratik bilgiler vermek; işletim sistemlerinin arayüzlerinin kullanımını
öğretmek, kelime işlemci ve sunu programı kullanımını uygulamalı olarak
göstermektir.
ELL110
Introduction to Computer
The aim of this course is to provide students with basic concepts of informatics,
theoretical and practical knowledge about computer hardware, to teach the use
of operating systems' interfaces, vocabulary to demonstrate the usage of
processor and presentation program practically.
ELL112
Akademik Yazma II
Bu dersin amacı öğrencilerin, çeşitli kurmaca ve kurmaca olmayan türler
üzerine analitik denemeler yazma konusunda yoğun eğitim verilen öğrencilerin
yazma becerilerini daha da geliştirmektir. Araştırma ödevi, ders çalışmasının
bir parçasıdır.
ELL112
Academic Writing II
The objective of the course is to enhance the writing skills of students
who are given intensive instruction in writing analytical essays on various
forms of fiction and non-fiction. A research paper is part of the course work.
ELL114
Edebiyat ve Dil Öğretimi II
İngiliz ve Amerikan edebiyatı eserlerinden ve orjinalinde yazım dili
İngilizce olan eserlerden seçilen şiir ve tiyatro oyunu örneklerinin analizi ve
bu iki türü diğer edebi türlerden ayıran özellikler; edebi metinlerin içerik
zenginliğine dikkat çekecek etkinlikler; şiir ve tiyatro oyunu kullanımı ve
kültürel öğelerin öğretimi: karşılaştırmalı ve karşıtsal açıdan ana ve erek dil
ve kültüründeki nesne ve ürünler; atasözleri ve deyimler, kültürel değerleri
taşıyan kalıplaşmış ifadeler; toplumsal yapılar, roller ve ilişkiler;
gelenekler/ görenekler/ adetler; inanç, değerler, yasaklar ve tabular,
toplumlara özgü batıl inançlar; siyasi, tarihi ve ekonomik özgeçmiş; kültürel
kurumlar; mecazi/ çağrışımsal yan anlam, mizah kullanımı.
ELL114
Literature and Language Teaching II
The characteristics of poetry and drama as a literary genre; Example poems
and plays from British and American and those which are originally produced in
English, approaches to analyzing ways to use contemporary poetry and drama;
activities that help students analyze literature as context and as content;
teaching of literature and language in these two genres and theoretical and
practical dimensions of this integration; teaching cultural and social issues
through poetry and drama in the following domains: comparison and contrast
between objects or products that exist in the target and native culture;
proverbs, idioms, formulaic expressions which embody cultural values; social
structures, roles and relationships; customs/ rituals/ traditions; beliefs,
values, taboos and superstitions; political, historic and economic background;
cultural institutions; metaphorical/ connotative meanings, use of humour
III. YARIYIL
ELL201
Ortaçağ İngiliz Edebiyatı
Bu ders, Orta Çağ boyunca farklı toplumlardan İngiliz Edebiyatı
içerisindeki kültürel gelişmeleri kapsar. Öğrenciler, hem ortaçağ dünyasını hem
de ortaçağ İngiliz Edebiyatını şekillendiren sivil, dini, eğitimsel ve ekonomik
kurumların büyümesini çeşitli politik, tarihsel, antropolojik ve edebi
perspektiflerden analiz ederler.
ELL201
Medieval English Literature
This course covers cultural developments within English Literature from
different socities throughout the Middle Ages focusing mainly on the British
Isles from the fifth century to the thirteenth century. Students analyse the
growth of institutions, civil, religious, educational and economical, which
shaped both the medieval world and medieval English Literature along with the
medieval mind from a variety of political, historical, anthropological and
literal perspectives.
ELL205
İngiliz Romanının Yükselişi
Bu derste edebi bir tür olarak romanın 18. yüzyılda yükselişi ve gelişimi
tarihi, sosyal ve edebi yönleriyle ele alınıp Daniel Defoe, Samuel Richardson
ve Henry Fielding’den seçilen romanlar incelenecektir. Ayrıca bu yüzyılda
etkili olan “gerçekçilik” akımına değinilecektir.
ELL205
Rise of the English Novel
In this
course, the rise and the development of novel in the 18th century as a literary
genre will be dealt with and specific novels by Daniel Defoe, Samuel Richardson
and Henry Fielding will be studied. In addition, realism as a movement will be
mentioned.
ELL207
Çeviri I
(İngilizce-Türkçe)
Çeviri I dersinde çeşitli yayınlardan seçilen metinlerin İngilizce’den
Türkçe’ye çevrilmesi yoluyla çeviri ile ilgili temel beceriler kazandırılır.
Öğrenciler bu derste temel kavramlara ve çevirinin kültürel unsurlarına
aşinalık kazanır.
ELL207
Translation I
(English-Turkish)
By translating the chosen English texts from various publications into
Turkish, basic skills in translation will be gained. Thus the students will be
familiar with basic concepts and cultural aspects in the field.
ELL209
Dilbilime Giriş I
Bu derste öğrenciler dilbilim
teorisinin gelişimi ve dilbilimi oluşturan sesbilim, morfoloji, anlambilim ve
sözdizimi gibi alanlara dair bilgi sahibi olur ve edebiyata yansımalarını
inceleme fırsatı bulur.
ELL209
Introduction to Linguistics I
This course is intended to get students to gain knowledge about the
development of the theory of linguistics and areas such as phonology,
morphology, semantics, and syntax that make up the linguistics. Furthermore,
they will be able to analyse the reflection of linguistics into literary texts.
ELL213
İleri Dilbilgisi
Bu dersin amacı, öğrencilerin İngilizce dilbilgisi seviyesini, dilin
fonksiyonlarını farklı bağlamlar içerisinde görmek suretiyle ileri düzeye
çıkarmaktır. Öğrencilerin ileri düzey dilbilgisi yapılarını tanımaları ve
kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.
ELL213
Advanced Grammar
The objective of this course is to get the students to reach advanced level
in English grammar by getting them to see the functions of the target language
within different contexts. Thus they will recognize advanced level grammatical
structures and be able to apply them.
ELL215
Yabancı Dil (Fransızca I)
Bu derste, şimdiki zaman; geniş zaman; bu zamanlarda sözel, okuma, yazma ve
dinleme becerileri; sözel beceriler (kendini tanıtma, bir şeyi/yeri tarif
edebilme, yol tarifi verebilme, kişisel bilgilere yönelik soru ve cevap
kalıpları); okuma becerileri (lokantada, otobüs-tren vb. ulaşım araçlarında,
alış-veriş yerlerinde liste/etiket okuma, soru sorma vb.); yazma becerileri
(kısa mesaj yazma, poster içeriği yazma, form doldurma); dinleme becerileri
(yol tarifi, yer/kişi tarifi vb.) verilecektir
ELL215
Foreign Language (French I)
In this course, present tense; verbal, reading, writing and listening
skills in that time; verbal skills (introducing oneself, describing something /
place, giving directions, question and answer patterns for personal
information); reading skills (reading lists / labels in restaurants, buses,
trains etc., shopping places, asking questions, etc.); writing skills (text
message, poster content, form filling); listening skills (directions, place /
person description etc.) will be provided.
IV. YARIYIL
ELL204
20. Yüzyıl Şiiri
Bu derste, 20. yüzyılın 19. yüzyıldan sosyo-kültürel açıdan farklarına
değinilecek, 20. yüzyılın önde gelen şairlerinden Thomas Hardy, A.E. Housman,
T. S. Eliot, Ezra Pound, W. B. Yeats, Dylan Thomas, Philip Larkin, Stevie
Smith, Ted Hughes ve Seamus Heaney’nin seçilen şiirlerinin yanısıra I. Dünya
Savaşı ve II. Dünya Savaşı şair ve şiirlerine de yer verilecektir.
ELL204
20th Century Poetry
In this course, socio-cultural differences between the 20th century and the
19th century will be touched upon, and war poems of the 20th century will be
studied in addition to the chosen poems of the leading poets of the 20th
century such as Thomas Hardy, A.E. Housman, T. S. Eliot, Ezra Pound, W. B.
Yeats, Dylan Thomas, Philip Larkin, Stevie Smith, Ted Hughes, and Seamus
Heaney.
ELL206
Viktorya Dönemi Romanı
Bu derste öğrenciler çeşitli makalelerle Kraliçe Viktorya Dönemi’nin
entelektüel ve kültürel ortamına dair bilgi edinecekler, Thackeray, Elizabeth
Gaskell, Emily Bronte, Charles Dickens, George Eliot, Anthony Trollope gibi
dönemin önde gelen romancılarından seçilen romanları analiz edeceklerdir.
ELL206
Victorian Novel
This course has been designed to get students to be familiar with the
intellectual and cultural context of the Victorian Period through various
essays. The chosen novels by the canonical novelists such as Thackeray,
Elizabeth Gaskell, Emily Bronte, Charles Dickens, George Eliot, and Anthony
Trollope will be analysed.
ELL208
Çeviri II (Türkçe-İngilizce)
Öğrenciler, Çeviri II dersinde çeşitli kaynaklardan seçilen, Türkçe’ye özgü
anlatım ve ifade tarzlarını içeren cümle, paragraf ve metinlerin Türkçe’den
İngilizce’ye çevrilmesiyle çevirinin inceliklerini görecekler, Türkçe edebi
eserlerin İngilizce’ye çevrilmesinde karşılaşabilecekleri sorunlarla nasıl başa
çıkabileceklerine dair bilgiyle donatılacaklardır.
ELL208
Translation II
(Turkish-English)
Students will recognize how to translate specific expressions and idioms in
sentences and paragraphs in various texts from Turkish into English and thus
see the subtlety in translation. In addition, they will be equipped with the
knowledge of how to cope with translation problems as they translate a given
literary text from Turkish into English.
ELL210
Dilbilime Giriş II
Dilbilim I dersinin devamı olarak dilbilime özgü temel alanlar üzerinde
durulacak, dil-kültür ilişkisi, dilin edinimi, dilbilimin edebiyata yansıması,
dilbilim yöntemlerinin edebi metinlerde uygulanması konuları ele alınacaktır.
ELL210
Introduction to Linguistics II
As a continuation of Linguistics I, basic areas of
linguistics will be emphasized, language-culture relation, language
acquisition, reflection of linguistics in literature, application of linguistic
methods in literary texts will be discussed.
ELL212
Bilimsel Araştırma Becerileri
Bu derste öğrenciler İngiliz Dili ve Edebiyatı alanında bilimsel
araştırmaların nasıl yapılacağını ve araştırma sonucunda elde ettikleri
verileri bilimsel olarak nasıl düzenleyebileceklerini ve aktarabileceklerini
öğrenirler.
ELL212
Scientific Research Skills
This course is intended to get students to learn how to do scientific
researches in English Language and Literature and thus how to scientifically
organize and submit the data they have collected at the end of their
researches.
ELL216
Yabancı Dil (Fransızca II)
Bu derste, geçmiş zaman; gelecek zaman; kipler (can, could, may, must vb.);
bu zamanlarda ve kiplerde konuşma, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel
beceriler (lokanta ve restoranlarda soru sorma, yemek siparişi verme vb.);
okuma becerileri (internet hava durumu raporları, yemek tarifi, afiş/poster
metinleri vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, yazılı yol tarifi
verebilme, e-posta/davetiye yazma vb.); dinleme becerileri (hava durumu raporu,
yemek tarifi vb.) verilecektir.
ELL216
Foreign Language (French II)
In this course, past tense; future; modes (can, could, may, must, etc.);
speaking in these times and modes, reading, writing and listening skills;
verbal skills (asking questions in restaurants and restaurants, ordering food,
etc.); reading skills (internet weather reports, recipes, posters / posters
texts etc.); writing skills (writing a text message, giving written directions,
writing e-mails / invitations etc.); listening skills (weather report, recipe,
etc.) will be addressed.
V. YARIYIL
ELL301
Modern İngiliz Romanı
Bu derste öğrenciler 20. yüzyıldan seçilen ve günümüz bazı romanları
dönemlerine özgü akımlar ve şartlar ışığında inceleme ve analiz etme imkânı
bulacaklar, daha önceki dönemlerde yazılmış romanlardan içerik ve teknik açıdan
farklılıklarını görebileceklerdir.
ELL301
Modern English Novel
In this course, students will be able to analyse the chosen novels
belonging to the 20th century and the modern times along with their literary
movements, and see their difference from the novels written in previous periods
regarding content and technical aspects.
ELL303
Shakespeare Trajedileri
Elizabeth Dönemi’nin önde gelen oyun yazarı Shakespeare’in Hamlet, Julius
Caesar, Kral Lear, Macbeth, Othello, Romeo ve Juliet, Titus Andronicus gibi
tragedyaları incelenecek, dönemin oyunlar üzerine yansımaları tartışılacak ve
antik dönem tragedyaları ile Shakespeare dönemi tragedyaları arasındaki
farklılıklara değinilecektir.
ELL303
Shakespeare’s Tragedies
In this course, students will study tragedies such as Hamlet, Julius
Caesar, Kral Lear, Macbeth, Othello, Romeo and Juliet, and Titus Andronicus by
Shakespeare, the leading playwright of the Elizabethan Period. In addition,
they will learn about the reflections of social and cultural conditions of the
period on plays and see the differences and similarities between the plays of
the Classical Antiquity and Shakepearean tragedies.
ELL311 Eleştirel
Söylem Çözümlemesi
Eleştirel Söylem Çözümlemesi dersinde öğrenciler söylem kavramının
tanımını, analizini ve ekollerini öğrenirler, iletişimsel ve toplumsal bir araç
olan dilin bilginin oluşumu ve paylaşımında nasıl bir işlevi olduğunu görürler,
söylem ve güç ve arasındaki ilişkiye dair bilgi sahibi olurlar.
ELL311
Critical Discourse Analysis
In this course, students will learn about the definition of “discourse”,
its analysis and schools. Furthermore, they will comprehend the relation
between discourse and power, and how language, as a communicative and social
tool, functions in formation and spead of knowledge,
ELL313
Fantastik Edebiyat
Bu dersin amacı, fantastik ögelerin nasıl kurgusal dünyalar yarattığını ve
bu dünyaların nasıl birbirlerinden farklı olduğunu ortaya koymaktır. Bu derste,
fantastik edebiyat türünün bilim kurgu, mitoloji ve doğa üstü ile örtüşen
bölümleri ve aynı zamanda tema, olay örgüsünün geçtiği yer bakımından
farklılıkları ortaya konulacaktır. Fantastik edebiyattan seçilmiş eserler
incelenecek ve analiz edilecektir.
ELL313
Fantastic Literature
The aim of this course is to reveal how fantastic elements create fictional
worlds and how these worlds differ from each other. In this course, the
sections of the fantasy genre overlapping science fiction, mythology and
supernatural, as well as the differences in terms of the theme and the place of
the plot will be revealed. Selected works from fantasy literature will be
examined and analysed.
SEÇ301 3. Sınıf Güz Dönemi Alan Seçmeli Dersleri
ELL315
İleri Çeviri
Bu dersin amacı, öğrencilere modern çeviri kuramlarını ve bunların bir
etkinlik olarak çeviri uygulamasına nasıl uygulanabileceğini tanıtmaktır.
ELL315
Advanced Translation
The aim of this course is to introduce students to modern theories of
translation and how these can be applied to the practice of translation as an
activity.
ELL317
Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları
Bu derste öğrencilere toplumsal cinsiyet çalışmaları alanındaki temel
kavramlar tanıtılır. Dersin amacı, cinsiyet ve toplumsal cinsiyet arasındaki
farklılıkları açığa çıkararak, toplumsal cinsiyetin ekonomik, politik, sosyal
ve kültürel oluşumlarına odaklanmaktır. Genel olarak bu derste, kadın
sorunları, dünyada ve Türkiye’de feminist hareket ve tarihsel gelişimi,
kadınların siyasal temsili gibi konular üzerinde durulur.
ELL317
Gender Studies
In this course, students are introduced to the basic
concepts in gender studies. The aim of the course is to focus on the economic,
political, social and cultural formations of gender by revealing the
differences between sex and gender. Overall, this course focuses on topics such
as women's issues, feminist movement and its historical development in the
world and in Turkey, and political representation of women.
ELL319
Gezi Edebiyatı
Bu ders, dünyayı kaplayan kültürler, yerler ve halklar kadar farklı bir tür
olan gezi edebiyatı ile ilgilidir. Bu ders on sekizinci yüzyıldan itibaren
İngilizler tarafından yazılan gezi edebiyatına odaklanır ve metinlerde farklı
yerlerin, halkların ve kültürlerin nasıl tanımlandığı analiz edilir. Ders,
seçilen metinleri açıklamak için coğrafi, tarihi ve görsel belgeleri
içerecektir.
ELL319
Travel Literature
This course is concerned with travel literature which is a genre as diverse
as the cultures, places, and peoples that span the globe. It focuses on travel
literature written by the British since the eighteenth century and analyses how
different places, peoples and cultures are described in the texts. The course
will involve geographical, historical and visual documents to illustrate the
selected texts.
SEÇ303 3. Sınıf Güz Dönemi 2. Yabancı Dil Seçmeli
Dersleri
ELL321 Fransızca
III
Bu derste öğrencinin Fransızca basit düzeydeki metinleri okuyup
anlayabilmesi, cümleler yazabilmesi, basit Fransızca konuşmaları veya sunumları
anlayabilmesi, kısa diyaloglar halinde iletişim kurması amaçlanır.
ELL321 French
III
In this course, the student will be able to read and understand simple
French texts, write sentences, understand simple French conversations or
presentations, and communicate in short dialogues.
ELL323
Almanca I
Bu derste öğrencilerin ikinci yabancı dil olarak Almanca’da temel yapıları,
sözcükleri, günlük hayatta sıklıkla geçen ifadeleri, basit cümle yapılarını
öğrenmeleri amaçlanır. Öğrenciler edindikleri bilgi ile hedef dilde temel
becerilere sahip olmaktadır.
ELL323
German I
The objective of this course is to get the students to learn the basic
structures, words, expressions and simple sentence structures in German as a
second foreign language. Students acquire basic skills in the target language
with the knowledge they have gained.
VI. YARIYIL
ELL302
Postmodern İngiliz Romanı
Bu dersin amacı, yirminci yüzyılın ikinci yarısından itibaren edebiyatta
etkileri görülmeye başlanan postmodernizm akımı ışığında çağdaş İngiliz
romanını ayrıntılı bir şekilde incelemektir. Bu derste, öğrenciler postmodern
romanın temel unsurlarından olan üstkurmaca, metinlerarasılık, parodi, pastij,
kolaj gibi kavramlarla tanışır ve postmodernizmin önde gelen yazarlarının
eserlerini inceleme fırsatı bulur.
ELL302
Postmodern English Novel
The aim of this course is to examine in detail the
contemporary English novel in the light of the postmodernism movement, which
began to affect literature since the second half of the twentieth century. In
this course, students are introduced to concepts such as metafiction,
intertextuality, parody, pastiche, collage, which are the basic elements of
postmodern novel, and have the opportunity to examine the works of leading
postmodern writers.
ELL304
Shakespeare Komedileri
Bu derste öğrenciler Shakespeare'in Comedy of Errors, A Midsummer
Night’s Dream, As You Like It, Twelfth Night, Love's
Labour's Lost gibi ünlü komedyalarını okur, komedinin doğası ve
trajediyle olan ilişkisini inceler. Oyunların temalarının yanı sıra kullanılan
dilin özellikleri de ele alınır.
ELL304
Shakespeare’s Comedies
In this course, students read Shakespeare's famous
comedies such as Comedy of Errors, A Midsummer Night's Dream, As You
Like It, Twelfth Night, Love's Labor's Lost, and examine the nature of
comedy and its relationship with tragedy. In addition to the themes of the
plays, the features of the language used are also discussed.
ELL306 Modern
Şiir
Bu derste öğrenciler 20. yüzyılın ilk yarısında etkili olan çağdaş İngiliz
şiiriyle tanışarak dönemin tarihi, kültürel ve edebi atmosferinde bir yolculuğa
çıkar. Çağdaş şiiri Viktorya döneminde etkin olan romantik şiirden ayırt
edebilmeyi öğrenir. Çağdaş şiir ile ilişkili temel edebi kavramlar ve
kuramlarla tanışır. Ayrıca T.S. Eliot, W.H. Auden ve Dylan Thomas gibi
dönemin önde gelen şairleriyle tanışarak çağdaş şiir örneklerini inceleme
fırsatı bulur.
ELL306 Modern
English Poetry
In this course, students are introduced to
contemporary British poetry, which was influential in the first half of the
20th century, and embark on a journey through the historical, cultural and
literary atmosphere of the period. They also learn to distinguish modern poetry
from romantic poetry that was prevailing in the Victorian era. They are
introduced to basic literary concepts and theories related to modern poetry. In
addition, they meet the leading poets of the period such as T.S. Eliot, W.H.
Auden and Dylan Thomas, and find the opportunity to examine contemporary
poetry.
ELL308
American Literature
Bu derste öğrenciler Amerikan edebiyatının önde gelen yazar ve şairleri
tarafından yazılmış şiir, drama, kurgusal ve kurgusal olmayan edebi türlerden
seçilmiş metinleri analiz edecekler, Amerikan edebiyatının entelektüel hayatına
ve bahsi geçen edebi türlerine yansıyan kültürel ve sosyal özelliklerine dair
bilgi sahibi olacaklardır.
ELL308
American Literature
In this course, students will analyze texts chosen from the poetry, drama,
fictional, and non-fictional literary works by the leading figures of the
American literature, and have knowledge of the intellectual, social, and
cultural life reflected in those literary works.
SEÇ302 3. Sınıf Bahar Dönemi Alan Seçmeli Dersleri
ELL316
Popüler Edebiyat
Bu derste öğrenciler popüler edebiyatın tanımı ve kapsamı hakkında bilgi
sahibi olur. Popüler edebiyat terimini popüler kültürle ilişkilendirmeyi
öğrenir. İngiliz popüler edebiyatının aşk, korku, bilim-kurgu, fantastik,
polisiye ve macera gibi alt türlerini temsil eden başlıca eserleri inceler ve
eleştirir.
ELL316
Popular Literature
In this course, students become acquainted with the
definition and scope of popular literature. They learn how to associate the
popular literature with popular culture. They also examine and criticize major
works representing sub-genres of English popular literature such as romance,
horror, science-fiction, fantasy, detective and adventure.
ELL318
İngiliz Kısa Öyküsü
Bu derste, öğrencilerin edebi bir metni, kısa öykü türü özelinde
değerlendirebilme becerileri geliştirilecektir. Çoğu çağdaş dönem boyunca
okunacak olan eserler belirli eleştirel bakış açısıyla ele alınacak,
öğrencilerin edebi eleştiri geleneğine aşinalık kazanmaları sağlanacaktır.
ELL318
British Short Story
In this course, students' ability to evaluate a
literary text in a short story genre will be developed. Most of the works to be
read during the contemporary period will be adressed with a certain critical
point of view, and students will be familiar with the literary criticism
tradition.
ELL
320 Kültürel Çalışmalar
Bu derste öğrencilere kültürel çalışmalarda kullanılan temel kavram, yöntem
ve teknikler tanıtılır. Kültürün inşası ve yayılmasına ilişkin süreçler diğer
disiplinlerle ilişkilendirilerek aktarılır. Dersin amacı, öğrencilerin sosyal,
politik ve tarihi metinlere odaklanarak sınıf, kimlik, güç, ideoloji, toplumsal
cinsiyet gibi meseleleri sorgulamasını sağlamaktır.
ELL
320 Cultural Studies
In this course, students are introduced to the basic
concepts, methods and techniques used in cultural studies. The processes
related to the construction and dissemination of culture are conveyed in
association with other disciplines. The aim of the course is to enable students
to question issues such as class, identity, power, ideology and gender by
focusing on social, political and historical texts.
ELL322
İşlevsel Dilbilim
Bu ders, sistemik işlevsel dilbilim (SİD) kuramına giriş niteliğinde olup
sistemik işlevsel dilbilimi farklı bileşenlerine detaylı bir bakış sunar.
Sistemik işlevsel dilbilim, dilin nasıl kullanıldığıyla ilgilenir. Dili
kültürel ve sosyal bağlamında ele alır ve dil kullanıcılarının hedef ve
ihtiyaçlarının dilin yapısı üzerinde ne derece etkili olduğunu inceler.
Öğrenciler, konuşma ve yazı dilini analiz etmeyi ve dilsel ifadeyi anlamla
ilişkilendirmeyi öğrenirler.
ELL322
Functional Linguistics
This course is an introduction to systemic functional linguistics (SFL)
theory and provides a detailed overview of different components of systemic
functional linguistics. Systemic functional linguistics deals with how language
is used. It examines language in its cultural and social context and examines
the extent to which the goals and needs of language users affect the structure
of the language. Students learn to analyze spoken and written language and
associate linguistic expression with meaning.
SEÇ304
3. Sınıf Bahar Dönemi 2. Yabancı Dil Seçmeli Dersleri
ELL324 Fransızca
IV
Bu dersin amacı öğrencinin bir yabancı dili öğrenmede gerekli olan dört
beceride belli bir seviyeye gelmesini sağlamak ve böylece İngilizcenin yanısıra
Avrupa’da yaygın bir şekilde konuşulan Fransızca dilinde de sözel ve yazılı
iletişim yoluyla çokdilli olmasını sağlamaktır.
ELL324 French
IV
The aim of this course is to enable the students to reach a certain level
in the four skills required to learn a foreign language and thus to be
multilingual through verbal and written communication in French, which is
widely spoken in Europe.
ELL326
Almanca II
Bu dersin amacı öğrencinin basit düzeyde kendini ifade edebilmesini,
Almanca soru sorabilmesini ve rahatlıkla cevap verebilmesini, daha uzun
cümleler oluşturabilmesini ve böylece günlük iletişimde daha etkin olmasını
sağlamaktır.
ELL326
German II
The aim of this course is to enable the students to express themselves in
German at a simple level, to ask questions and answer them easily, to form
longer sentences and thus to be more effective in daily communication.
VII. YARIYIL
ELL401
Edebiyat Kuramı ve Eleştirisi I
Bu dersin amacı öğrencilere 20. yüzyılın önemli edebiyat kuramlarını ve
uygulamalarını tanıtmaktır. Öğrenciler bu kuramlar aracılığıyla edebi
eserleri inceleyip yorumlayabilmeyi öğrenir. Bu ilk derste incelenecek eleştiri
akımları arasında Moral Criticism, Dramatic Construction, Formalism, New
Criticism, Neo-Aristotelian Criticism, Psychoanalytic Criticism, Jungian
Criticism, Marxist Criticism, Reader-Response Criticism,
Structuralism/Semiotics, ve Post-Structuralism/Deconstruction yer alır.
ELL401
Literary Theory and Criticism I
The aim of this course is to introduce students to the
important literary theories and practices of the 20th century. Students learn
to analyze and interpret literary works through these theories. Among the
literary criticism movements to be examined in this first course are Moral
Criticism, Dramatic Construction, Formalism, New Criticism, Neo-Aristotelian
Criticism, Psychoanalytic Criticism, Jungian Criticism, Marxist Criticism,
Reader-Response Criticism, Structuralism / Semiotics, and Post-Structuralism /
Deconstruction.
ELL407
Uygulamalı Dilbilim
Bu derste, İngilizcenin kökeni ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi verilir.
Genel olarak İngilizcenin sesleri, sözcük ve cümle yapıları ile bunların dilde
nasıl kullanıldığı incelenir. Öğrenciler bu derste dilin öğretimi, dil öğrenme
stratejileri, söylem çözümlemesi, sosyodilbilim, psikodilbilim, ölçme gibi
ikinci dil edinimi ve öğretimi ile ilgili konulara odaklanır.
ELL407
Applied Linguistics
In this course, information is given about the origin
and historical development of English. In general, the sounds, word and
sentence structures of English and how they are used in the language are
examined. In this course, students focus on topics related to second language
acquisition and teaching, such as language teaching, language learning
strategies, discourse analysis, sociolinguistics, psycholinguistics, and
testing.
ELL411
Karşılaştırmalı Edebiyat I
Disiplinler arası bir özelliğe sahip olan bu derste, çeşitli uluslara ve
tarihsel dönemlere ait, farklı dillerde ve türlerde yazılmış edebiyat eserleri
incelenir. Ayrıca edebiyatın farklı sanat dallarıyla ve disiplinlerle (felsefe,
psikoloji, sosyoloji, tarih vb.) ilişkileri de irdelenir. Karşılaştırmalı
Edebiyat’a giriş niteliğindeki bu derste edebi incelemeler yapmak üzere gerekli
temel terminoloji tanıtılır.
ELL411
Comparative Literature I
In this interdisciplinary course, works of literature
written in different languages and genres belonging to various nations and
historical periods are examined. In addition, the relations of literature with
different branches of arts and disciplines (philosophy, psychology, sociology,
history, etc.) are also examined. In this course, which is an introduction to
Comparative Literature, the basic terminology required to study literature is
introduced.
ELL419
Dünya Edebiyatı
Bu dersin amacı farklı ülkelerde yazılan ve dünya edebiyatında önemli bir
yeri olan eserleri incelemek, özellikle roman türünde incelemesi yapılan
eserlerin romanın yazıldığı ülkenin ve ilgili dönemin kültürel, sosyal, dini,
politik ve ekonomik unsurları hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını ve
hayata farklı bakış açılarıyla bakmalarını sağlamaktır. Ders, bu yönüyle
öğrencilerin analiz yapma, eleştirel düşünme ve etkili yorum yapma becerilerine
katkıda bulunacaktır.
ELL419 World Literature
The objective of this course is to analyse the canonical literature books
that were written in different countries and have gained a world-wide
reputation, to get the students to acquire knowledge about the cultural,
social, religious, political, and economic conditions of the country in which
the works were written, and to broaden their horizons. The course, viewed from
this aspect, will contribute positively to the skills to be improved by the
students in making analysis, critical thinking ability and effective
commentary.
SEÇ401
4. Sınıf Güz Dönemi Alan Seçmeli Dersleri
ELL405
Çağdaş İngiliz Tiyatrosu
Bu derste çağdaş İngiliz tiyatrosu ayrıntılı bir şekilde incelenecektir.
Sarah Kane’den Mark Ravenhill’e, Anthony Neilson’dan David Edgar’a ve günümüzde
İngiliz tiyatrosuna yön veren çoğu yazar ve eseri dersin inceleme odağında
olacaktır. Öğrencilerin bu dönemin sosyal, politik, tarihi, felsefi ve kültürel
özelliklerini öğrenerek, bu dönemdeki en önemli oyun yazarlarının oyunlarını
incelemeleri amaçlanmaktadır.
ELL405
Contemporary British Drama
In this course, contemporary English theater will be
examined in detail. From Sarah Kane to Mark Ravenhill, Anthony Neilson to David
Edgar, and most of the writers and works that direct British theater today will
be the focus of the course. It is aimed that students learn the social,
political, historical, philosophical and cultural characteristics of this
period and examine the plays of the most important playwrights of this period.
ELL417
Konuşma Becerileri I
Tartışma, bireysel sunumlar ve etkileşimli etkinlikler gibi çeşitli
iletişim odaklı konuşma; resmi ve resmi olmayan bağlamlarda iletişim yetileri;
bilgi verici ve ikna edici sunumlar; tonlama ve vurgu gibi konuşma dili
özellikleri; tepegöz, poster ve powerpoint sunumu gibi görsel ve işitsel
araçların kullanımı
ELL417
Speaking Skills I
Communication-oriented speaking such as discussions, individual
presentations and other interactive tasks; formal and informal language;
informative and persuasive presentations; supra-segmental features (pitch,
stress and intonation); use of audiovisual aids and techniques.
SEÇ403
4. Sınıf Güz Dönemi 2. Yabancı Dil Seçmeli Dersleri
ELL421 Fransızca
V
Bu dersin amacı öğrencinin bir yabancı dili öğrenmede gerekli olan dört
beceride daha ileri bir seviyeye gelmesini sağlamak ve böylece İngilizcenin
yanısıra Avrupa’da yaygın bir şekilde konuşulan Fransızca dilinde de sözel ve
yazılı iletişim yoluyla çokdilli olmasını sağlamaktır.
ELL421 French
V
The aim of this course is to enable the students to reach a more advanced
level in the four skills required to learn a foreign language and thus to be
multilingual through verbal and written communication in French, which is
widely spoken in Europe.
ELL423 Almanca
III
Bu derste öğrencinin Almanca basit düzeydeki metinleri okuyup
anlayabilmesi, cümleler yazabilmesi, basit Almanca konuşmaları veya sunumları
anlayabilmesi, kısa diyaloglar halinde iletişim kurması amaçlanır.
ELL423 German
III
In this course, the student will be able to read and understand simple
German texts, write sentences, understand simple German conversations or
presentations, and communicate in short dialogues.
VIII. YARIYIL
ELL402
Edebiyat Kuramı ve Eleştirisi II
Bu derste öğrenciler New Historicism/Cultural Studies, Post-Colonial
Criticism, Feminist Criticism, Gender/Queer Studies, Critical Race Theory,
Critical Disability Studies gibi eleştiri akımları aracılığıyla İngiliz
Edebiyatı’ndan seçme eserleri inceler.
ELL402
Literary Theory and Criticism II
In this course, students examine selected works from
English Literature through literary criticism movements such as New Historicism
/ Cultural Studies, Post-Colonial Criticism, Feminist Criticism, Gender / Queer
Studies, Critical Race Theory, and Critical Disability Studies.
ELL404
Postkolonyal İngiliz Edebiyatı
Bu derste, sömürgecilik sonrası (postkolonyal) yazın kuramı ve söz konusu
yazın ile ilgili bazı anahtar kavramlar ve terimler tanıtılır. Derste
incelenecek olan sömürgecilik sonrası döneme ait eserler, İngiliz edebiyatı ve
kültürü bağlamında ele alınır. Öğrenciler, sömürgeciliğin altında yatan temel
ideolojiler, güç ilişkileri ve sosyal faktörler hakkında bilgi edinir. Ayrıca,
bu ders kültürel emperyalizm, ırkçılık, ötekilik, oryantalizm, melezlik, kimlik
oluşumu gibi meselelere detaylı bir bakış sunar.
ELL404
Postcolonial English Literature
In this course, the postcolonial theory of literature
and some key concepts and terms related to the literature in question are
introduced. Postcolonial works that will be examined in the course are handled
in the context of English literature and culture. Students learn about the
basic ideologies, power relations and social factors underlying colonialism.
Additionally, this course provides a detailed overview of issues such as
cultural imperialism, racism, otherness, orientalism, hybridity and identity
formation.
ELL408
İngiliz Edebiyatında Araştırma Yöntemleri
Bu dersin amacı, öğrencileri edebiyat alanında, bilhassa İngiliz
Edebiyatında araştırma yapmak için kullanılan yöntemler ve kaynaklarla
tanıştırmaktır. Öğrenciler, edebiyat araştırmalarında ve eleştirisinde nasıl
bir yol izleyecekleri ve ne tür yöntemler kullanabilecekleri hakkında fikir
sahibi olur.
ELL408
Research Methods in English Literature
The aim of this course is to introduce students to the
methods and sources used for research in the field of literature, especially
English Literature. Students will have an idea about how they can examine and
what kind of methods they can use in literary research and criticism.
ELL412
Karşılaştırmalı Edebiyat II
Bu derste farklı dillere ve kültürlere ait edebi metinler, edebiyat
incelemesinde kullanılan yöntem, teknik ve perspektifler yardımıyla
karşılaştırmalı olarak incelenir. Metinler, onları oluşturan olay örgüsü, kişiler, zaman, mekân, anlatıcı ve
bakış acısı gibi unsurlardan hareketle yorumlanır.
ELL412
Comparative Literature II
In this course, literary texts belonging to different
languages and cultures are analyzed comparatively through methods, techniques
and perspectives used in literature analysis. The texts are interpreted based
on the elements such as the plot, characters, time, place, narrator and point
of view that constitute them.
SEÇ402
4. Sınıf Bahar Dönemi Alan Seçmeli Dersleri
ELL406
Biçembilim
Biçembilim, edebi eserler başta olmak üzere metinlerin sistematik bir
biçimde incelenmesine odaklanır. Biçembilim çalışmaları, metinlerde
kullanılan dilin yanı sıra bu dilin anlam, biçem ve etki yaratma süreçleriyle
ilgilenir. Öğrenciler bu derste dilbilimsel seçimlerin metinlerin okunmasını ve
yorumlanmasını nasıl etkilediğini keşfeder.
ELL406
Stylistics
Stylistics focuses on the systematic analysis of texts, especially literary
works. Stylistics studies deal with the language used in texts and how language
contructs meaning, style and effect. In this course, students explore how
linguistic choices affect the reading and interpretation of texts.
ELL418
Konuşma Becerileri II
Bu dersin amacı öğrencilerin daha karmaşık konular hakkında akıcı bir
şekilde konuşabilmelerini sağlamaktır. Öğrencilere, kendilerini etkili
bir biçimde ifade edebilmesi, doğru vurgu ve tonlamalarla İngilizceyi etkili
bir biçimde kullanabilmesi için çalışmalar yaptırılır.
ELL418
Speaking Skills II
The aim of this course is to enable students to speak
fluently about more complex topics. The students are given exercises to be able
to express themselves effectively and to use English effectively with correct
stress and intonations.
SEÇ404
4. Sınıf Bahar Dönemi 2. Yabancı Dil Seçmeli Dersleri
ELL422 Fransızca
VI
Bu dersin amacı öğrencinin bir yabancı dili öğrenmede gerekli olan dört
beceride daha ileri bir seviyeye gelmesini sağlamak ve böylece İngilizcenin
yanısıra Avrupa’da yaygın bir şekilde konuşulan Fransızca dilinde de sözel ve
yazılı iletişim yoluyla çokdilli olmasını sağlamaktır.
ELL422 French
VI
The aim of this course is to enable the students to reach a more advanced
level in the four skills required to learn a foreign language and thus to be
multilingual through verbal and written communication in French, which is
widely spoken in Europe.
ELL424 Almanca
IV
Bu dersin amacı öğrencinin bir yabancı dili öğrenmede gerekli olan dört
beceride belli bir seviyeye gelmesini sağlamak ve böylece İngilizcenin yanısıra
Avrupa’da yaygın bir şekilde konuşulan Almanca dilinde de sözel ve yazılı
iletişim yoluyla çokdilli olmasını sağlamaktır.
ELL424 German
IV
The aim of this course is to enable the students to reach a certain level
in the four skills required to learn a foreign language and thus to be
multilingual through verbal and written communication in German, which is
widely spoken in Europe.