Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme Anabilim Dalı

Eğitimde Ölçme Değerlendirme Anabilim Dalı, Öğretmen Yetiştirmede Yeni Yapılanma Modeli çerçevesinde 1997-1998 Reformuyla Eğitim Bilimleri Bölümü’nün bir alt anabilim dalı olarak tanımlanmış ve Fakülte akademik örgütlenmesindeki yerini almıştır. Ana Bilim Dalının amacı, eğitimde kullanılan ölçme araçlarının hazırlanması, geliştirilmesi, bu araçların kullanılmasından elde edilen puanların yorumlanması, sonuçların değerlendirilmesi ve bu yolla öğretim programları ile öğretim faaliyetlerinin yeniden değerlendirilmesi konularında uzman elemanlar yetiştirmektir.  Programdan mezun olan öğrenciler resmî ve özel okulların eğitim birimlerinde, Millî Eğitim Merkez Teşkilatı'nın ölçme ve değerlendirme ve program geliştirme ile ilgili birimlerinde ölçme ve değerlendirme uzmanı olarak görev almaktadırlar.