Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı

Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı, 1982 YÖK Reformuyla Eğitim Bilimleri Bölümü’nün bir alt anabilim dalı olarak tanımlanmış ve Fakülte akademik örgütlenmesindeki yerini almıştır. Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı’nın amacı, eğitim sisteminin ve bu sistemi oluşturan kuruluşların bilimsel bilgilere uygun olarak yönetilmesini sağlamaktır. Eğitimde öğretmen, yönetici, denetmen olarak çalışanların görevlerinde başarılarını artırmaları ve sürdürmeleri için bilimsel yollar arar. Eğitim sisteminin eğitimin amaçlarını daha etkili gerçekleştirebilmesi için nasıl örgütlenmesi gerektiğini araştırır. Bu bilim dalı, toplumun eğitim sisteminden beklediklerini ortaya çıkartmaya, okulların ve diğer eğitim kuruluşların bunları karşılayacak şekilde yeniden örgütlenmesi için öneriler sunmaya çalışır. Eğitim yönetiminde yer alan planlama, örgütleme, eşgüdüm, iletişim, denetim ve değerlendirme gibi yönetim süreçlerinin daha nasıl etkili olabileceğini bu bilim dalı araştırır. Anabilim dalımız, alanında lisansüstü programlar açarak daha nitelikli okul yöneticilerini, okulları denetleyen denetmenleri ve üniversitelerin eğitim yönetimi alanında ihtiyaç duydukları öğretim elemanlarını yetiştirmeye çalışmaktadır. İlgili anabilim dalımızda öğretmenlik sertifikasına yönelik dersler de verilmektedir.