Ziraat Fakültesi
Tarihçe
Fakülte, GAP Bölgesinin tarımsal potansiyeli göz önünde bulundurularak 1992 yılında kuruldu ve1993 yılında Tarla bitkileri Bölümü’ne öğrenci alındı.1995 yılında Bahçe Bitkileri, Bitki Koruma ve Zootekni Bölümleri, 2004 yılında Toprak Bilimi ve Bitki Besleme, Tarım Makinaları ile Tarımsal Yapılar ve Sulama Bölümleri kuruldu. Akademik kadrosunda 15 Profesör, 13 Doçent,15 Yard.Doç., 6 Araş. Gör. ve 1 Öğr.Gör. olmak üzere 50 Öğretim Elemanı mevcuttur. Bahçe Bitkileri, Bitki Koruma, Tarla Bitkileri ve Zootekni Bölümlerinde lisans düzeyinde eğitim almakta olan 400 öğrenci bulunmaktadır.Fakültede Bahçe Bitkileri,Bitki Koruma veTarla Bitkileri Bölümlerinde Yüksek Lisans, Bitki Koruma veTarla Bitkileri Bölümlerinde ise Doktora eğitimi de verilmektedir.TUBİTAK, DPT, Avrupa Birliği, GAP İdaresi, Kalkınma Ajansı, BAP vb. gibi kurumlardan aldığı desteklerle tamamladığı 50’den fazla araştırma projesi ve devam etmekte olan 30’dan fazla araştırma, uygulama ve eğitim projeleri ile aktif olarak araştırma faaliyetlerini yürütmektedir. Bitki ıslahı araştırmaları neticesinde elde edilmiş ve Fakülte adına tescil edilmiş olan 1 pamuk, 1 yonca, 1 mercimek ve 5 fiğ çeşidi bulunmaktadır. Fakülte bünyesinde sertifikalı tohumluk ve sertifikalı fidan üretilerek bölgedeki üreticilerin kullanımına sunulmaktadır. 

Fakültenin Gelecek Projeksiyonu:
Ziraat Fakültesi öğrencilerini araştırmaya yöneltmek, araştırma anlayışı ve yöntemleri konusunda eğitim vermek, öğrencilerin araştırma projelerinin uygulanmasına yardımcı olmak ve olanaklar sağlamak, bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini uygulamalı olarak göstermek,Tarımsal araştırma ve üretimde teknolojiyi takip etmek, uygulamaya aktarmak, bölgesel problemler için çözüm üretmek, tarımsal üretimde strateji üretmek, tarımsal üretimde kullanılan materyallerde kalite ve standardizasyon denetimleri yapabilecek alt yapıyı oluşturmak, kurumsal ve bireysel taleplere cevap vermek, çiftlik ölçeğinden bölgesel ölçeklere kadar etüt, planlama ve danışmanlık hizmetleri yapmak,Her düzeyde araştırıcının gelişimine yönelik eğitim programları, konferanslar, kurslar, seminerler, ulusal ve uluslararası kongreler düzenlemek, gerektiğinde bu konularla ilgili sertifikalar vermek ve faaliyetlerle ilgili yayınlar yapmak,Bölge çiftçisine yeni tarımsal uygulamalar konusunda teorik ve uygulamalı eğitim verebilecek bir eğitim-uygulama merkezi oluşturmak, bölgedeki tarımsal sorunların çözümüne yönelik ve üretimi artırmayı hedefleyen araştırmalar yaparak özelde bölge tarımı, genelde ise ülke tarımına katkıda bulunmaktır.




Bağlantılar Süreli Yayınlar
© 2012-2015 Dicle Üniversitesi.