ÖĞRETME EĞİTİMİNDE STEM+A EĞİTİMİN ROLÜ


27.11.2021


ÖĞRETME EĞİTİMİNDE STEM+A EĞİTİMİN ROLÜ

Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi 24 Kasım Öğretmenler Günü etkinlikleri kapsamında "Öğretme Eğitiminde STEM+A Eğitimin Rolü" adlı panel düzenledi.

Panelin açılış konuşmasında Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Giray Topal, ‘’Maarif davamızı en iyi formüle eden herhalde Nurettin Topçu olsa gerek. Sadece muallim sorunlarına değil, hem talebe, hem mektep, hem meslek, hem de üniversite sorunlarına köklü çözümler sundu. Ayrıca birtakım formülleri sadece ezberleten muallim, benliğimizin iktidarından her gün bir parçasını yok etmektedir’’ dedi.

Rektör Prof. Dr. Mehmet Karakoç, ‘’ bizi yetiştiren ailemiz var, aileden sonra öğretmenler geliyor. Canı gönülden söylüyorum ki en çok yatırım yapılması gereken meslek grubu öğretmenlik olduğu kanaatindeyim. Çünkü çocuklar 36 aydan sonra öğretmene emanet ediliyor. İyi bir eğitim için ise teknoloji, matematik ve diğer bilimleri bir arada kullanmak gerekir’’ dedi.

Panel, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Öğr. Üyesi Prof. Dr. Abdülkadir Maskan "Öğretmen Eğitimde Sürdürülebilir STEAM+A Eğitimin Önemi" Doç. Dr. Rukiye Dilli TÜBİTAK Bilim ve Toplum Başkanı “STEAM Yaklaşım: Tasarım Odaklı Düşünme”,  Muş Alpaslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğr. Üyesi Doç. Dr. Bekir Yıldırım "Öğretmen Enstitüleri Bağlamında Öğretmen ve Öğrenciler İçin STEM Eğitimi", Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Arş. Gör. Dr. Elçin Ayaz "Mühendislik Tasarım Temelli Öğretim Sürecinde STEM Etkinlikleri: Öğretmen Eğitiminde Bir Uygulama Örneği" konulu sunumlarını gerçekleştirdiler. 

Panele; Dekanlar, akademisyenler ve öğrenciler katıldı.


Fotoğraf Galerisi